Pagina 3 van 3
Geplaatst: ma jan 27, 2003 10:21 pm
door an3s
Heb je ook even met een ohmmeter op sluiting gemeten? Het hele verhaal stinkt een beetje naar spanning die even hard wegloopt als ie wordt opgewekt. Met name de draadjes van de bobine naar condensator naar contactpunt even goed nalopen op slijtage en sluiting naar massa (het hoogspanings deel hoort over het gehele circuit hoogohmig te zijn).
Denk er wel aan dat je voor je gaat meten de pluspool van de accu losmaakt omdat je anders je ohmmeter opstookt.
Geplaatst: di jan 28, 2003 10:51 am
door Bauke
Wederom mooi tips maar het is al niet meer nodig (deze keer althans) de garageur had een kwartiertje nodig. Ik heb nog niemand van de werkplaatst gesproken, dus ik weet nog niet wat er nu fout zat, 'kzal het tzt nog wel even vermelden. altijd leuk om te weten
Geplaatst: wo jan 29, 2003 9:57 am
door jbeekmann
maar?... hij vroemt nu heerlijk?! En weet je al waar het aan lag?
Geplaatst: wo jan 29, 2003 11:42 am
door Bauke
Ik zal het je morgen vertellen Jasper, ik ben nog niet in de gelegenheid geweest hem opt halen. Die grote gele auto met blauwe striping en stalen wielen zijn zo mogelijk nl. nog minder te vertrouwen dan een tweede hands autodealer die zijn naam verandert in Jan Peter. (leg ik je wel eens uit, van die jan-peter)
Geplaatst: vr jan 31, 2003 12:12 pm
door an3s
Wat was er nou eigenlijk loos? Of schaam je je zo dat je het liever niet verteld?

Geplaatst: vr jan 31, 2003 5:36 pm
door Bauke
Klopt, ik was jullie nog een antwoord schuldig.
Onderweg naar de garage ben ik overvallen door een sneeuwbui, dus toen ik eindelijk ter plekke was, waren de werkplaatsmannen al weg. De man die ik gesproken heb kon alleen zeggen dat ze de contactpunten hebben afgesteld en het co gehalte (om dat laatste heb ik overigens niet gevraagd, maar goed) Ik gok dus dat ik gewoon de contactpunten niet goed heb bevestigd, maar ik zal het nooit zeker weten, erg jammer, want nu heb ik nog niks geleerd. Positief punt is dat ie nu weer start en loopt en klinkt als een trein (of naaimachine, wat je wilt). Maar wat verwacht je ook met een nieuwe startmotor, bougies, contactpunten, verdelerkap, rotot, condensator, bobine, kabels, en oh ja, uitlaat. Behalve wat olie op zijn tijd was ik voorlopig niet meer van plan om iets te gaan vervangen aan mijn Mobyltje.

Geplaatst: za feb 01, 2003 1:55 pm
door an3s
Dat CO gehalte heb je er gratis bij gehad. Dat stel je in met een stelschroefje onder op de carb. De garage heeft waarschijnlijk even de uitlaatgassen gemeten om te controleren of de onsteking goed stond en daarbij iets teveel CO aangetroffen.
Geplaatst: ma feb 03, 2003 10:40 am
door Bauke
A-ha, dan snap ik het, maar zo gratis was het ook weer niet. Nu weet ik weer waarom ik behalve voor de lol, zelf sleutel. Toch weer gauw veertig euro's!
