Re: 1400 cc inbouw topic
Geplaatst: ma mar 14, 2011 9:55 pm
misschien andere steunen met dezelfde bevestiging op het blok?
Renault 4 Club Nederland forum
https://forum.r4club.nl/
Psies! Zoals ik al in een vorig bericht aan je probeerde uit te leggen.... zelfde blok dus ook zelfde gaten...schoapke schreef:misschien andere steunen met dezelfde bevestiging op het blok?
Wat een twijfel.... familie van R.... misschien?zwergje schreef:Dat moet haast wel dan.
Is het Cleon onderblok standaard als 1600 geleverd? Staat me niks van bij. Ik weet dat er een speciale ombouwset is geweest, maar dat was alleen voor race alpientjes en gaf qua levensduur nogal een verkorting. Is de 1600 die je bedoelt niet het K-blok (K4M)? Zal ook best wel passen op de bak van een viertje met het goede koppelingshuis, maar is zeker geen voor de hand liggende keus. Als je echt extreem wilt gaan, neem dan een 2.0 16v F4R-blok met een turbo erop geschroefd. Beetje chiptunen of dikke carbs erop en dan moet 200+ pk's haalbaar zijn, getuige ook diverse youtube filmpjes.ap schreef:Renault heeft van begin jaren 80 tot (in ieder geval) 2000 hetzelfde onderblok gebruikt.(kan ook langer zijn maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.)
Het onderblok van onze 1100tjes kom je ook tegen bij een 1300 twingo 1400 clio en een 1600 megane/senic.
Dus in principe moeten al deze motoren op de originele steunen van een 4tje passen.
Afzeiken is geen kunstBegrijpend lezen is een kunst
ap schreef: Het onderblok van onze 1100tjes kom je ook tegen bij een 1300 twingo 1400 clio en een 1600 megane/senic.
Dus in principe moeten al deze motoren op de originele steunen van een 4tje passen.
Is geen 4tjes sprookje.zwergje schreef: Ap rijdt met dezelfde motor in een f4, en verbruikt een op 17, top buiten tellerbereik (+160=+150 tomtom) (geen 4tjes latijn, mag ik hopen?).
Dacht toch dat het verschil in luchtweerstand tussen de f4 en f6 klein was.
Vandaar dat ik benieuwd ben welke carb hij erop heeft e.d.
groet Serge
Serge, Luchtweerstand is wel een hele grote factor vooral in combinatie met de GTL-versnellingsbak. Daarbij rij je ook nog in sobre elevada. Best kans dat een andere versnellingsbak iets betere prestaties (en hoger verbruik) geeft. De cijfers die je vermeldt, vind ik niet slecht. Gr. Idoap schreef: De F6 is wel een stukje hoger dan de F4 maar of daar zo veel verschil in zit durf ik niet te zeggen.
Gr. Ap.
Ja, is inderdaad iets hoger dan de gewone f6.Serge, Luchtweerstand is wel een hele grote factor vooral in combinatie met de GTL-versnellingsbak. Daarbij rij je ook nog in sobre elevada. Best kans dat een andere versnellingsbak iets betere prestaties (en hoger verbruik) geeft. De cijfers die je vermeldt, vind ik niet slecht. Gr.