Roet
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: zo mei 09, 2010 2:43 pm
- Locatie: Roosendaal
Re: Roet
Ik heb hier een R4 staan met een 800B motor, je mag gerust deze ontsteking proberen.
Alleen de verdeelkap en rotor zijn slecht.
Volgens het typeplaatje op de auto is het een R1123
Ik woon in Roosendaal en heb daar een garagebedrijf.
mvg Eric
Alleen de verdeelkap en rotor zijn slecht.
Volgens het typeplaatje op de auto is het een R1123
Ik woon in Roosendaal en heb daar een garagebedrijf.
mvg Eric
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: zo mei 09, 2010 2:43 pm
- Locatie: Roosendaal
Re: Roet
Op het motorblok staat 800 B/ 7 03
Dit zou hetzelfde moeten zijn volgens Autodata, er zit inderdaad een zenith carburateur op maar het type kan ik niet meer lezen.
Stuur me anders even een PB dan kan ik je mijn tel. nr. geven.
gr Eric
Dit zou hetzelfde moeten zijn volgens Autodata, er zit inderdaad een zenith carburateur op maar het type kan ik niet meer lezen.
Stuur me anders even een PB dan kan ik je mijn tel. nr. geven.
gr Eric
Re: Roet
Vandaag een verdeler op gehaald. Raar maar waar met dezelfde R287D83 curve. Blijkbaar is de 850 motor daar enkele jaren mee uitgerust. Toen ik vermelde dat ik er geen gegevens van kon vinden kwam er nog een instructieboekje te voorschijn dat bij de wagen hoorde. Dat heb ik dus ook eindelijk gevonden. Beter nog. Een zeer goede radiator was er ook nog. Mijn radiator heeft een klein lekje. Momenteel is het opgelost door iets dat ik in het water heb gekapt en dat zich vastzet op plaatsen waar het in contact komt met lucht. Werkt prima. Op een kwartiertje was het lek dicht. Een reserve is echter nooit weg.
Mijn vorige verdeler had , toen ik de wagen kocht, waarschijnlijk een vast zittende centifugaalvervroeger door het versteende vet. Ik heb hem eens gereingd en toen zijn de problemen begonnen. Laatst heb ik hem gedemonteerd en ingevet en door de losse veren werkte ie toe wel maar heel onstabiel. Mijn idee.
De verdeler vandaag nog gedemonteerd en gereinigd. Hij was erg vuil en rotor, platines en verdeelkap versleten.Tot mijn verbazing zag ik dat ook hier twee verschillnde veren op de centifugaalvervroeging zitten. Dat is dus blijkbaar origineel zo. Deze veren waren nog niet uitgerokken en werkten nog prima. Alles netjes ingevet, gemonteerd en afgesteld. De motor liep terug goed en na een proefritje deed ie dat nog steeds. Ik merk wel dat mijn vacuumvervroeging zelfs al op stationair toerental (800t/min) werkt.Ietsjes maar toch merkbaar. Met de stroboscoop zie ik het merkteken een 2 mm verder. Dat lijkt me vroeg bij zo'n lage toeren. Ik dacht trouwens dat de vacuumvervroeging vooral bij gas geven werkte. Kan iemand me vertellen of dat normaal is. Ik stel de ontsteking (contacthoek en vooronsteking) af met een dicht gemaakte slang op de vacuumvervroeging. Zo heb ik het geleerd tijdens mijn opleiding maar omdat de vacuumvervroeging zo snel werkt doe ik dat misschien beter niet. Iemand wat tips of ideeen hierover?
Morgen proberen om eens een lange rit te maken en dan zien of de onsteking nu stabiel blijft. Ik vermoed van wel maar ja, dat is niet de eerste keer
mvg Bart
Mijn vorige verdeler had , toen ik de wagen kocht, waarschijnlijk een vast zittende centifugaalvervroeger door het versteende vet. Ik heb hem eens gereingd en toen zijn de problemen begonnen. Laatst heb ik hem gedemonteerd en ingevet en door de losse veren werkte ie toe wel maar heel onstabiel. Mijn idee.
De verdeler vandaag nog gedemonteerd en gereinigd. Hij was erg vuil en rotor, platines en verdeelkap versleten.Tot mijn verbazing zag ik dat ook hier twee verschillnde veren op de centifugaalvervroeging zitten. Dat is dus blijkbaar origineel zo. Deze veren waren nog niet uitgerokken en werkten nog prima. Alles netjes ingevet, gemonteerd en afgesteld. De motor liep terug goed en na een proefritje deed ie dat nog steeds. Ik merk wel dat mijn vacuumvervroeging zelfs al op stationair toerental (800t/min) werkt.Ietsjes maar toch merkbaar. Met de stroboscoop zie ik het merkteken een 2 mm verder. Dat lijkt me vroeg bij zo'n lage toeren. Ik dacht trouwens dat de vacuumvervroeging vooral bij gas geven werkte. Kan iemand me vertellen of dat normaal is. Ik stel de ontsteking (contacthoek en vooronsteking) af met een dicht gemaakte slang op de vacuumvervroeging. Zo heb ik het geleerd tijdens mijn opleiding maar omdat de vacuumvervroeging zo snel werkt doe ik dat misschien beter niet. Iemand wat tips of ideeen hierover?
Morgen proberen om eens een lange rit te maken en dan zien of de onsteking nu stabiel blijft. Ik vermoed van wel maar ja, dat is niet de eerste keer
mvg Bart
Re: Roet
Ik ben geen specialist op dat gebied !! dat zijn anderen... maar ja d'r is wel een verschil... De Ducellier (die ik ook heb..) schijnt favoriet te zijn, en ik ben er ook vrij tevreden over, de Femsa schijnt eigenlijk iets te moeten worden aangepast, maar goed ik stel de ontsteking meestal af op gehoor en gevoel, en ik denk dat 't dan niet zoveel uit maakt.... op zich dan he, de ducellier is toch wel favoriet...
Re: Roet
Sinds twee dagen onderweg naar Compostela. De 4 doet het prima. Hij voelt zich op de kleinere wegen helemaal in zijn sas. De 34 pk worden volledig benut als we bergop rijden. Hopelijk blijft alles goed lopen maar het vertrouwen dat ie goed is , is de afgelopen dagen sterk gegroeid.
mvg Bart
mvg Bart
Re: Roet
@BartSinds twee dagen onderweg naar Compostela. De 4 doet het prima. Hij voelt zich op de kleinere wegen helemaal in zijn sas. De 34 pk worden volledig benut als we bergop rijden. Hopelijk blijft alles goed lopen maar het vertrouwen dat ie goed is , is de afgelopen dagen sterk gegroeid.
HIJ heeft de grootste zondaars het meeste lief . Als er iets mis gaat met de R4 is dat op de terugweg . Dat komt dan omdat Pelgrims verlost worden van de zonden. Als gevolg daarvan heeft HIJ hen dan weer minder lief.......
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Roet
Bart, ik denk dat dat de goede conclusie isals ik het goed begrijp moet ik dus vooral zondigen op de terugweg om goed thuis te geraken of zie ik dat verkeerd?
Maar mogelijk heb je de R4 laten zegenen (in Bree?) op Sint Christoffeldag, dan heb je mogelijk aanvullende bescherming, ook voor de terugweg. Misschien toch maar even in Compostella een lokale geestelijke raadplegen.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)