Pagina 18 van 22
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Geplaatst: ma nov 25, 2013 8:29 pm
door jeffr4
De bestuurderstoel is altijd de meest gehavende, het bovenste gedeelte van het buizenframe, hoofdsteun, was al afgebroken en dus gelast, het spiraalrug doorgezakt en ook daardoor de vulling op meerdere plaatsen gescheurd en de zijkanten zelfs gebrokkeld, dus het geheel met montagekit aan elkaar gelijmd en opgevuld in de rand waar de metalen zijsteun in komt. Zelfs door de jaren heen heeft het skai zich aangepast en een rand gevormd, die nu met stoom wordt gladgestreken en hopelijk alles weer strak... met de kit, tieraps enz
Misschien nog wat opvullen met schuimmat.
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Geplaatst: zo dec 01, 2013 11:21 pm
door jeffr4
Van de week de R12 Gordini stoelen plaatsen en gezien de breedte passen deze maar net met de handrem in het midden en de opbergbakken van de deuren.
Wel een chromen eindstuk gekocht van UlterSport en de curve naar de zijkant gericht alszijnde een sidepipe
en wellicht nog een beschermplaat met ronde opening maken....
Het dashboard van de R4 wilde ik verder niet aantasten met allerlei ronde grote metertjes, misschien nog
een onderbouw voor de oliedruk en temp meter, maar zag in de 4LMagazine nr 32 een gepimpte R4 GTL Gulf Spirit met een vierkante toerenteller op de plek van de asbak...
Onder het dashboard Peugeot 305 GT, waar deze rechthoekige toerenteller in zit ......en na veel zoeken en gepost....heb ik een complete tellerhuis, waar ik deze uit kan halen en... weer wat te freubelen

Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Geplaatst: ma dec 02, 2013 12:14 pm
door Tweety
Daar is dus mijn kilometer teller met dagteller, maar volgens mij is dat dezelfde als van een 205 die ik nu heb..
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Geplaatst: ma dec 02, 2013 1:08 pm
door jeffr4
Volgens mij wel, ik heb ook een 205 voor de deur staan, ga eens vergelijken, heb toch alleeën de toerenteller nodig en weet trouwens niet of er verschil zitten tussen de Veglia en de Jaeger uitvoering?
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Geplaatst: ma dec 02, 2013 10:54 pm
door Tweety
mocht er een jeager zijn, neem daar dan een mooie foto van, ik heb de veglia.. R4 = 20 tands, 205 = 25 tands , Tellerstand is eenvoudig instelbaar..

Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Geplaatst: di dec 03, 2013 6:35 pm
door jeffr4
Heb ook nog wel een km teller met dagteller van een Super5 liggen van Veglia....? Isdawha

Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Geplaatst: di dec 03, 2013 8:45 pm
door Tweety
Ik heb er nu 1-tje moet nog passend gemaakt worden hoor maar gaat wel goed komen.... dank je..

Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Geplaatst: wo dec 04, 2013 5:30 pm
door jeffr4
De meer dan 40 jaar oude R12 Gordini stoelen in de R4 gemonteerd..

Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Geplaatst: wo dec 04, 2013 8:40 pm
door marcGTL.BE
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Geplaatst: wo dec 04, 2013 11:24 pm
door jeffr4
Ook leuk, heb zelfs nog een R5AT tje liggen, maar vindt de vierkante toerenteller weer eens wat anders
en heb nog 2 ronde kleine metertjes voor oliedruk en temperatuur, die ik wellichte links kwijt wil

Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Geplaatst: do dec 05, 2013 12:45 am
door Rik
Goed bezig daar! Tijd om in de autoweek te staan! Ga zo door!
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Geplaatst: vr dec 06, 2013 6:31 pm
door jeffr4
Neeeeee, geen Autoweek, daar is mijn R4 met de doelstelling niet geschikt voor...
Aangezien ik bij de injectie uitvoering de EGR had vastgelast en ook de elektroklep met de aansluiting ECU niet gebruik , kon ik met het aansluiten van de slangen op de kleppendekselopening volstaan met de enkele bocht, maar wilde toch een betere carterventilatie, die ik via de Super5 Dampabsorptievat wilde laten lopen, temeer daar er ook een olieafscheider op zit en dan terugvoeren naar het luchtfilter. De Driewegaansluiting was helaas gebroken en het Bochtstuk ook niet best en ik was toch bij de Renault dealer en de aansluitingen besteld. Echter koste deze meer dan
60 euro excl, althans de driewegaansluiting, maar de prijs is zo hoog,omdat de besteleenheid
10 stuks is.!!!!!Dusja dat werd hem niet bij de Renault dealer.
Bij het T-stuk nr 11 gaat de slang naar het absorptievat
En dankzij Harry Velthuis en R-Quatre heb ik nu één enkel stuk kunnen bestellen voor 5 euries...!

Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Geplaatst: za dec 07, 2013 1:11 am
door deutz
Bij mijn GTL was dat plastiek geval voor de carterventilatie ook gebroken, ik heb er een
metalen voor gemaakt, breekt niet meer af.
gr.Jan.
Re: 1400 cc monopoint injectie super5ie
Geplaatst: za dec 07, 2013 11:41 am
door jeffr4
Dan gaarne 1 x bochtstuk nr8 en 1 x driewegaansluiting nr7 uit metaal, Jan...

Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Geplaatst: za dec 07, 2013 10:29 pm
door RVIER
heb nooit begrepen waarom Renault T-stuk nummer 8 niet standaard heeft voorzien van de restricties in beide buisjes.
vr gr fons