Pagina 18 van 137

Re: Wat is dit nu weer?

Geplaatst: zo sep 06, 2009 9:37 pm
door schoapke
Paul natuurlijk :wink:

Re: Wat is dit nu weer?

Geplaatst: zo sep 06, 2009 10:32 pm
door Rik
en de volgende graag! en paul, wat kun jij goed russisch typen zeg!

Re: Wat is dit nu weer?

Geplaatst: zo sep 06, 2009 10:35 pm
door R4F6GTX Automaat
Deze dan maar?

Afbeelding

Re: Wat is dit nu weer?

Geplaatst: zo sep 06, 2009 10:37 pm
door Rik
een amerikaanse caddietrein?

Re: Wat is dit nu weer?

Geplaatst: zo sep 06, 2009 10:45 pm
door R4F6GTX Automaat
iets Amerikaans ja....

Re: Wat is dit nu weer?

Geplaatst: zo sep 06, 2009 10:46 pm
door Rik
en een caddie toch?

Re: Wat is dit nu weer?

Geplaatst: zo sep 06, 2009 10:50 pm
door R4F6GTX Automaat
Nee, niks caddie of Cadillac... wel een merk wat nu niet meer bestaat
(over enkele jaren kunnen we dat van een hele hoop merken zeggen...)

Re: Wat is dit nu weer?

Geplaatst: ma sep 07, 2009 6:51 pm
door Rik
packard? studebaker?

Re: Wat is dit nu weer?

Geplaatst: ma sep 07, 2009 7:27 pm
door schoapke
us army hoover car?

Re: Wat is dit nu weer?

Geplaatst: ma sep 07, 2009 9:52 pm
door R4F6GTX Automaat
Rik schreef:packard? studebaker?
Nee, nix van dan

schoapke schreef:us army hoover car?
Warm.... doch het "ding" heeft een merk...

Re: Wat is dit nu weer?

Geplaatst: ma sep 07, 2009 10:25 pm
door Rudolf2
CURTISS-WRIGHT AIR CAR “GEM”

The Army Transportation Research Command purchased two Curtiss-Wright Model 2500 Air Car ground effects machines in early 1960. The purchases were for engineering and operational evaluation as part of an ongoing investigation into vehicles for use in the military.

Curtiss-Wright had developed the Air Car as a four-passenger commercial vehicle and hoped that it would be accepted by the public as a sort of air-cushioned equivalent of the family car.
Air Car model 2500

In order to increase the Air Car's resemblance to an automobile, Curtiss-Wright designers gave the Model 2500 car-like features - dual headlights, tail lights, turn indicators, rudimentary bumpers, and a convertible top.

The overall visual effect was rather peculiar, but despite the eccentric appearance, the Air Car was essentially straightforward in construction.

The Air Car was built of welded steel tubing covered by molded sheet metal. It was powered by two 180hp Lycoming engines mounted one forward and one aft of the passenger compartment.

Each engine was used to drive, via reduction gears, a single four-bladed lift fan placed within a plenum chamber. The two chambers created a cushion of air 10-15 inches thick. Forward propulsion was supplied by air bled off the chambers and expelled at low velocity through two sets of louvers on each side of the vehicle.
Air car going from water to shore

It was fairly maneuverable and could reach speeds up to 38 mph. It was not really capable of all-terrain operation and never caught on commercially.

After several months of testing, the Army decided not to fund the project further, and it was abandoned in 1961.

Model 2500 “GEM”
air car hovering above water

Re: Wat is dit nu weer?

Geplaatst: ma sep 07, 2009 10:50 pm
door Rik
klinkt overtuigend, of heb je zoveel uit je duim gezogen?

Re: Wat is dit nu weer?

Geplaatst: ma sep 07, 2009 11:17 pm
door R4F6GTX Automaat
Rik schreef:klinkt overtuigend, of heb je zoveel uit je duim gezogen?

hahaha, ja, je zou het onderhand wel denken he.... maar het is helemaal goed!

Re: Wat is dit nu weer?

Geplaatst: di sep 08, 2009 9:02 am
door Rudolf2
Hier staat het gevaarte in de kollektie: US Army Transportation Museum, 300 Washinton Blvd, Besson Hall, Fort Eustis, Newport News, Virginia, US of A.

Nu maar eens een makkelijke:

Afbeelding

Rudolf

Re: Wat is dit nu weer?

Geplaatst: di sep 08, 2009 2:26 pm
door Rik
idd een makkelijke, toyota 2000GT