Wat is dit nu weer?

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

schoapke
Berichten: 2815
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Wat is dit nu weer?

Bericht: # 109619Bericht schoapke »

Paul natuurlijk :wink:
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Re: Wat is dit nu weer?

Bericht: # 109623Bericht Rik »

en de volgende graag! en paul, wat kun jij goed russisch typen zeg!
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Wat is dit nu weer?

Bericht: # 109624Bericht R4F6GTX Automaat »

Deze dan maar?

Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Re: Wat is dit nu weer?

Bericht: # 109626Bericht Rik »

een amerikaanse caddietrein?
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Wat is dit nu weer?

Bericht: # 109629Bericht R4F6GTX Automaat »

iets Amerikaans ja....
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Re: Wat is dit nu weer?

Bericht: # 109630Bericht Rik »

en een caddie toch?
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Wat is dit nu weer?

Bericht: # 109631Bericht R4F6GTX Automaat »

Nee, niks caddie of Cadillac... wel een merk wat nu niet meer bestaat
(over enkele jaren kunnen we dat van een hele hoop merken zeggen...)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Re: Wat is dit nu weer?

Bericht: # 109649Bericht Rik »

packard? studebaker?
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
schoapke
Berichten: 2815
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Wat is dit nu weer?

Bericht: # 109650Bericht schoapke »

us army hoover car?
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Wat is dit nu weer?

Bericht: # 109656Bericht R4F6GTX Automaat »

Rik schreef:packard? studebaker?
Nee, nix van dan

schoapke schreef:us army hoover car?
Warm.... doch het "ding" heeft een merk...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Wat is dit nu weer?

Bericht: # 109661Bericht Rudolf2 »

CURTISS-WRIGHT AIR CAR “GEM”

The Army Transportation Research Command purchased two Curtiss-Wright Model 2500 Air Car ground effects machines in early 1960. The purchases were for engineering and operational evaluation as part of an ongoing investigation into vehicles for use in the military.

Curtiss-Wright had developed the Air Car as a four-passenger commercial vehicle and hoped that it would be accepted by the public as a sort of air-cushioned equivalent of the family car.
Air Car model 2500

In order to increase the Air Car's resemblance to an automobile, Curtiss-Wright designers gave the Model 2500 car-like features - dual headlights, tail lights, turn indicators, rudimentary bumpers, and a convertible top.

The overall visual effect was rather peculiar, but despite the eccentric appearance, the Air Car was essentially straightforward in construction.

The Air Car was built of welded steel tubing covered by molded sheet metal. It was powered by two 180hp Lycoming engines mounted one forward and one aft of the passenger compartment.

Each engine was used to drive, via reduction gears, a single four-bladed lift fan placed within a plenum chamber. The two chambers created a cushion of air 10-15 inches thick. Forward propulsion was supplied by air bled off the chambers and expelled at low velocity through two sets of louvers on each side of the vehicle.
Air car going from water to shore

It was fairly maneuverable and could reach speeds up to 38 mph. It was not really capable of all-terrain operation and never caught on commercially.

After several months of testing, the Army decided not to fund the project further, and it was abandoned in 1961.

Model 2500 “GEM”
air car hovering above water
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Re: Wat is dit nu weer?

Bericht: # 109668Bericht Rik »

klinkt overtuigend, of heb je zoveel uit je duim gezogen?
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Wat is dit nu weer?

Bericht: # 109670Bericht R4F6GTX Automaat »

Rik schreef:klinkt overtuigend, of heb je zoveel uit je duim gezogen?

hahaha, ja, je zou het onderhand wel denken he.... maar het is helemaal goed!
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Wat is dit nu weer?

Bericht: # 109676Bericht Rudolf2 »

Hier staat het gevaarte in de kollektie: US Army Transportation Museum, 300 Washinton Blvd, Besson Hall, Fort Eustis, Newport News, Virginia, US of A.

Nu maar eens een makkelijke:

Afbeelding

Rudolf
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Re: Wat is dit nu weer?

Bericht: # 109679Bericht Rik »

idd een makkelijke, toyota 2000GT
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Plaats reactie