Ombouw naar AT, nu GTT setup
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
of straf onderhandelen
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
nou mn benzinepomp zit erop, het rijdt nu iets beter maar er zit toch iets nog niet goed.
nu ga ik denk ik mn carb nalopen en nieuwe pakkinkjes overal tussen doen enzo.
als ik nu gas geef en laat los dan begint ie te ploffen...denk dus ergens valse lucht ofzo of een membraampje ergens lek??
ook ben ik door mijn gaspedaal heen getrapt..das ook niet echt leuk.
als er nog iemand een gaspedaal heeft liggen. het is er een die aan de middenconsole kant door het schutbord heen gaat.
al met al -> we blijven bezig......
nu ga ik denk ik mn carb nalopen en nieuwe pakkinkjes overal tussen doen enzo.
als ik nu gas geef en laat los dan begint ie te ploffen...denk dus ergens valse lucht ofzo of een membraampje ergens lek??
ook ben ik door mijn gaspedaal heen getrapt..das ook niet echt leuk.
als er nog iemand een gaspedaal heeft liggen. het is er een die aan de middenconsole kant door het schutbord heen gaat.
al met al -> we blijven bezig......
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Door het gaspedaal getrapt. Dat is niet zo gek hoor.......is mij ook al 2 keer gelukt. Ik denkt dat dat door het verlengen van de arm komt. Teminste ik neem aan dat ie verlengd is met zo'n motor.
Tja kracht maal arm
Zelf had ik het idee een gaspedaal met een bronze lagertje en een dikker asje te maken.
Als ik er weer tijd voor heb zal ik er eens een maken.
Tja kracht maal arm
Zelf had ik het idee een gaspedaal met een bronze lagertje en een dikker asje te maken.
Als ik er weer tijd voor heb zal ik er eens een maken.
maar is die arm dan krom, is het plaatstaal waar het pedaal inhangt gescheurd, is de bevestiging van dat scharnierpunt los, is de kabel uit de hefboom.... Allemaal dingen die kunnen gebeuren en een iets duidelijkere omschrijving geven dan "er door heen getrapt" voor de ene heb je wel een nieuw pedaal nodig, voor de andere niet
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
bij is volgens mij, heb nog niet echt goed gekeken namelijk, het busje dat in het plaatje met de 2 boutjes zit(oftewel de bevestiging met het schutbord) gebroken ofzo.
de 2 boutjes zitten nog wel vast namelijk en de arm is ook niets mis mee.
ik kan nog wel gas geven, maar er zit heel veel speling op nu..
maar ja kon toch niet vol gas geven..haha
de 2 boutjes zitten nog wel vast namelijk en de arm is ook niets mis mee.
ik kan nog wel gas geven, maar er zit heel veel speling op nu..
maar ja kon toch niet vol gas geven..haha
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Ja dan is het busje idd. uitgescheurd.
Als soort van glijlager zit erin dat metalen busje een plastic busje.
Dit verslijt met als gevolg dat de boel vastloopt en afbreekt.
Vandaar mijn idee een bronzen busje te gebruiken.
Bij mij brak echter de hele arm af op het lasje (waar het asje op het patte deel zit vastgelast). Uitgestapt de kabel naar binnen geduwd en gewoon met de hand gasgegeven ....ging Prima!!
Als soort van glijlager zit erin dat metalen busje een plastic busje.
Dit verslijt met als gevolg dat de boel vastloopt en afbreekt.
Vandaar mijn idee een bronzen busje te gebruiken.
Bij mij brak echter de hele arm af op het lasje (waar het asje op het patte deel zit vastgelast). Uitgestapt de kabel naar binnen geduwd en gewoon met de hand gasgegeven ....ging Prima!!
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
een bronzen busje.. zal eens gaan kijken hoe het in elkaar zit en of dat een beetje te fixen valt.
alleen brons is duur hoor op het moment maar ik zal hier op mijn werk eens in de afvalbak kijken..anders misschien nylon ofzo.
misschien ga ik gewoon een compleet nieuwe maken, gelijk met een langere arm eraan en van iets steviger materiaal.
maar dat denk ik, nu de tijd en uitvoer nog..
alleen brons is duur hoor op het moment maar ik zal hier op mijn werk eens in de afvalbak kijken..anders misschien nylon ofzo.
misschien ga ik gewoon een compleet nieuwe maken, gelijk met een langere arm eraan en van iets steviger materiaal.
maar dat denk ik, nu de tijd en uitvoer nog..
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
zo weer even een berichtje..
waarom de auto het niet meer deed is echt te stom voor woorden eigenlijk...het benzinefiltertje bij de ingang van de carb zat verkeerd om.. lullig maar gelukkig gevonden!!
Alleen mijn probleem is er maar iets beter, na revisie van de carb, op geworden, bij hogere toeren houdt de motor nog steeds in en begint te bokken, ik heb zelf het vermoeden dat er een slangetje vacuum trekt..als ik mn gas los laat(ik weet namelijk dat 1 slangetje niet echt heel stevig is) en zodoende mn ontsteking niet meer juist vervroegd ofzo..
dit gebeurt namelijk eigenlijk alleen als ik vol gas geef, geef ik minder gas en blijf ik onder de 4000-4500 toeren dan is er eigenlijk niet veel aan de hand.
het is dus vooral irritant als je flink optrekt en dan door schakeld en weer gas geeft, dan houdt de motor nog erger in en heeft de motor zelfs de neiging te willen ploffen via de uitlaat.
het kan ook zijn dat er ergens lucht weglekt??
ik hoor niets blazen maar het is wel typisch dat het juist bij meer turbodruk gebeurd.
ik ga ook de schoepen van de turbo eens nakijken..misschien dat die in het niets rond staan te draaien ofzo..
als er iemand een idee heeft, dan hoor ik het graag.
groet
cees
waarom de auto het niet meer deed is echt te stom voor woorden eigenlijk...het benzinefiltertje bij de ingang van de carb zat verkeerd om.. lullig maar gelukkig gevonden!!
Alleen mijn probleem is er maar iets beter, na revisie van de carb, op geworden, bij hogere toeren houdt de motor nog steeds in en begint te bokken, ik heb zelf het vermoeden dat er een slangetje vacuum trekt..als ik mn gas los laat(ik weet namelijk dat 1 slangetje niet echt heel stevig is) en zodoende mn ontsteking niet meer juist vervroegd ofzo..
dit gebeurt namelijk eigenlijk alleen als ik vol gas geef, geef ik minder gas en blijf ik onder de 4000-4500 toeren dan is er eigenlijk niet veel aan de hand.
het is dus vooral irritant als je flink optrekt en dan door schakeld en weer gas geeft, dan houdt de motor nog erger in en heeft de motor zelfs de neiging te willen ploffen via de uitlaat.
het kan ook zijn dat er ergens lucht weglekt??
ik hoor niets blazen maar het is wel typisch dat het juist bij meer turbodruk gebeurd.
ik ga ook de schoepen van de turbo eens nakijken..misschien dat die in het niets rond staan te draaien ofzo..
als er iemand een idee heeft, dan hoor ik het graag.
groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
en hoe gaat het nu? [meer dan bijzondere interesse]
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
nou gisterenavond weer eens geprobeerd te starten..dat doet ie maar net, maar verder loopt ie als een natte krant
hij blijft niet stationair lopen en af en toe als je gas staat te geven, komt en een klap uit de uitlaat(wel cool die vlammen dat wel )
hoe loopt erg onregelmatig en als je even geen gas geeft, dan valt de motor stil.
en als de motor dan stil valt, dan krijg je hem heel slecht weer aan..moet echt 4 keer starten ofzo voor de motor aanslaat en op 2-3 poten gaat lopen, na een tijdje worden dit er wel 4 maar kloppen doet het nog niet
inmiddels heb ik wel een GTT brandstofpomp en een benzinedrukregelaar ertussen zitten, dus dat is het niet. de benzine druk is stationair hoger dan de turbodruk, dus dat klopt.
Dus dat wordt weer verder puzzelen, ga dus ook niet naar de rtc meeting,
als iemand nog goede ideeen heeft....ik hoor het graag, want ik weet het niet??
kan het door de kleppen komen, dat die gesteld moeten worden ofzo?
zou het mengsel te rijk zijn??
ontstekingsvolgorde??(niets aanveranderd)
timing ontsteking(niets aan veranderd)
ontsteking is goed(doorgemeten)
alvast bedankt voor het meedenken
groet
cees
hij blijft niet stationair lopen en af en toe als je gas staat te geven, komt en een klap uit de uitlaat(wel cool die vlammen dat wel )
hoe loopt erg onregelmatig en als je even geen gas geeft, dan valt de motor stil.
en als de motor dan stil valt, dan krijg je hem heel slecht weer aan..moet echt 4 keer starten ofzo voor de motor aanslaat en op 2-3 poten gaat lopen, na een tijdje worden dit er wel 4 maar kloppen doet het nog niet
inmiddels heb ik wel een GTT brandstofpomp en een benzinedrukregelaar ertussen zitten, dus dat is het niet. de benzine druk is stationair hoger dan de turbodruk, dus dat klopt.
Dus dat wordt weer verder puzzelen, ga dus ook niet naar de rtc meeting,
als iemand nog goede ideeen heeft....ik hoor het graag, want ik weet het niet??
kan het door de kleppen komen, dat die gesteld moeten worden ofzo?
zou het mengsel te rijk zijn??
ontstekingsvolgorde??(niets aanveranderd)
timing ontsteking(niets aan veranderd)
ontsteking is goed(doorgemeten)
alvast bedankt voor het meedenken
groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht