Pagina 16 van 22
Geplaatst: za aug 05, 2006 10:03 am
door schoapke
gefeliciteerd
foto's zijn altijd welkom he

Geplaatst: za aug 05, 2006 8:35 pm
door Folkert
cees en jantine schreef:HIJ IS GOEDGEKEURD..
Gefeliciteerd! En veel plezier nu!
Geplaatst: di aug 15, 2006 5:08 pm
door cees en jantine
tadaaa!
het begin van de ombouw naar gtt setup is er..
iemand trouwens nog een GTT intercooler over?
Geplaatst: di aug 15, 2006 6:01 pm
door GijSsie
Geplaatst: di aug 15, 2006 6:07 pm
door Le Car
GTT Gijs.
Is een Supervijf
Ombouw naar AT, GTT setup
Geplaatst: vr okt 13, 2006 11:09 pm
door cees en jantine
zo hij doet het inmiddels!,
heb er nog niet mee gereden, maar hij loopt netjes stationair en hangt een stuk beter aan het gas, een stuk directer dan voorheen.
ook heb ik nu een luchthapper in de motorkap ter hoogte van de intercooler.ook is de accu naar de kofferbak verplaatst, want er is geen plaats meer onder de kap.
het was weer meer werk dan verwacht, maar ja..ik hoop in ieder geval dat ie het met kou enzo beter doet..en misschien dat ik nog een paar pktjes heb gewonnen ergens..

niet dat ik die nodig had, maar wel leuk.
tijdens het proefdraaien nog even een uitlaatpakking er tussenuit geblazen

.
dus turbo moest er weer af omdat er een stukje pakking in het spruitstuk was gevallen..beetje jammer.
maar ik heb toen wel gelijk het rubber van het stuurhuis weggehaald, dat ding zit trouwens erg vast..nu heb ik mij stuurstang(zat al met kruiskoppelingen) direct op het stuurhuis bevestigd, nu zit het als verwacht wel stevig en zal het denk ik een stuk beter sturen.
morgen ga ik nog even een rondje rijden kijken of hij met belasting ook nog goed blijft rijden en niet gaat stotteren ofzo, en ik zal ook een paar foto's nemen.
het lijkt in ieder geval hier erg veel op nu..

Geplaatst: zo okt 15, 2006 10:17 pm
door cees en jantine
zie hier...
het rijd nu een stuk beter trouwens.alleen wil mn turbodruk nog niet echt omhoog, bij 0,5 houdt het nu op.voorheen was dit 0,8bar overdruk. daar moet ik nog even naar kijken.
het vermogen is nu veel meer uitgespreid in ieder geval.het rijd bijna weer als voor de ombouw.bijna dan..
ter info ik heb gewoon de oude mechanische benzine pomp gebruikt.en dat gaat tot nu toe goed, geen gepingel ofzo
dus als je wilt ombouwen..en als ik het nog een keer zou doen, dan zou ik gelijk voor een gtt setup gaan.
ook heb ik gelijk mn stuurstang aangepast, heb het rubber van het stuurhuis weggehaald en dit opgevuld met een stukje ijzer. het sturen gaat na een stuk beter! geen gezwabber meer in de bocht.
nu wil ik nog een lambdasensor in mn uitlaar maken en een metertje zodat ik mn mengsel ook een beetje in de gaten kan houden. zodat ik geen kleppen ga verbranden ofzo.
nou jullie zijn weer een beetje op de hoogte.
groet
cees
Geplaatst: zo okt 15, 2006 11:11 pm
door Jan-San
ZOOOO

Dat ziet er weer goed en snel uit!
Leuk dat er nog meer mensen zo intensief en "prettig gestoord" met r4tjes omgaan wat betreft ombouwen.
Ik zou je auto best eens willen bezichtigen..maar wanneer dan weer?
Geplaatst: ma okt 16, 2006 7:47 pm
door cees en jantine
toch maar een keer een meeting in brabant ofzo??
heb alleen vandaag weer een pakking er tussenuit geblazen
toch maar een originele halen denk ik..
Geplaatst: ma okt 16, 2006 11:51 pm
door Jan-San
Dat van die pakkingen is mij nog niet gelukt, heb ook maar een standaard Alpine blokkie. Meeting in Blueband klinkt goed. Mag ook bij mij in Maastricht zijn hoor..

Geplaatst: vr nov 10, 2006 3:44 pm
door cees en jantine
de r4 rijdt nog steeds en zelfs bijna goed..
het probleem is toch de mechanische AT benzine pomp. die gaat niet werken icm de GTT carb..
als ik namelijk volle turbo druk heb en mijn gas loslaat en vervolgens weer gas geef, dan hort en stoot de auto heel erg.
als ik even geen gas geef en wacht en vervolgens weer gas geef doet ie het wel weer goed.
dus ik moet toch maar opzoek naar een GTT benzinepomp en brandstofdrukregelaar.
als iemand die nog heeft liggen beide dan hoor ik het graag
oh ja hij doet tegenwoordig ook PSSSST bij het opschakelen..erg verslavend..

Geplaatst: ma nov 27, 2006 2:06 pm
door cees en jantine
hallo,
even een update-tje
ik heb dankzij renault sloop van de Tol in oud-beijerland inmiddels een benzinedrukregelaar.! die man heeft best veel liggen trouwen, hij is niet echt goedkoop maar heeft een hele boel spullen ook voor oudere renaults. hij heeft nog een 20 voet container vol r5 AT en alpine spul, spullen voor een r12 enz enz.. en natuurlijk nog voor de r4.
een benzinepomp had mijn zwager nog liggen, dit is gewoon een facet-benzinepompje geworden. deze heb ik even opgezocht en die levert voldoende benzine per uur.
dus van de week denk ik maar even ombouwen en kijken of hij het dan beter doet..ik hoop het wel in ieder geval, het rijdt wel zuinig op deze manier, maar even een beetje gas geven is er niet bij.
houdt jullie op de hoogte en plaats nog wel een paar foto's als ik het om ga gooien.
groet
cees
Geplaatst: ma nov 27, 2006 2:51 pm
door schoapke
moet ook maar eens wat drukker opzoek naar een ander snordingetje voor onder de motokap
Denk alleen als ik dit zo allemaal lees dat ik Es nog minder zie dan [al dat sleutelen en afstellen]
Geplaatst: ma nov 27, 2006 4:32 pm
door cees en jantine
tja je kunt het ook natuurlijk in 1 keer goed doen...
ik hoor jan-san nooit erover dat ie veel aan het sleutelen is.. bijvoorbeeld.
je kunt ook gewoon voor een gewone alpine gaan, 93pk is ook genoeg hoor..
of koop dat blok van 4tje, dan heb je gelijk het goede bij elkaar en gelijk een t2 turbo, die spint sneller op.
alles bij elkaar was ik meer kwijt..dusss
Geplaatst: ma nov 27, 2006 6:35 pm
door schoapke
wordt ook zeer verleidt, maar dat het voor de spullen niet duur is, wil nog ni zeggen dat het voor mij niet veel geld is
toch maar aan de lening dan