Ombouw naar AT, nu GTT setup
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
ik heb geen steun tussen de koppelingen, maar ter hoogte van het remvloeistofvaatje,

daar zitten op het schuine gedeelte 2 gaatjes en daar kon ik mooi de steun op vastmaken
ik moet nu alleen eigenlijk het rubber nog bij de stuurstang verwijderen, want die beweegt eigenlijk nog teveel naar mijn zin en een steuntje maken naar mn spatbord voor de zekerheid.

daar zitten op het schuine gedeelte 2 gaatjes en daar kon ik mooi de steun op vastmaken
ik moet nu alleen eigenlijk het rubber nog bij de stuurstang verwijderen, want die beweegt eigenlijk nog teveel naar mijn zin en een steuntje maken naar mn spatbord voor de zekerheid.
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
zo dat is een tijdje geleden..
de r4 doet het inmiddels weer, de startmotor is weer vervangen. ditmaal door een gereviseerde, het kost wat(100 euries
) maar dan heb je wel een zo goed als nieuwe en het start als een trein.
eigenlijk heeft ie nog nooit zo goed gestart.
er zitten inmiddels ook twee AT voorstoelen in, wel een rode en een witte maar het zit in ieder geval beter dan die oude en ze hebben hoofdsteunen.
ze moeten nog een keertje bekleed worden. en een ander stuurtje
ook heb ik de stuurhuishoogte aangepast, ik kwam er namelijk achter dat er maar aan 1 kant een vulplaatje tussen zat. hij reed al zo raar als je over een hobbel heen ging.
maar hij moet toch nog een keertje uitgelijnd worden, maar dat wil ik eigenlijk doen als ik andere fusees en remmen erop heb zitten.
ik ben er ook achter dat ik mijn constructie met de stuurstang iets moet aan gaan passen. zoals denk ik op de foto hierboven te zien is zit het rubber nog tussen stuurhuis en stuurstang. maar hier zit teveel beweging in, wat dan weer niet veilig aanvoelt als je door de bocht heen gaat(vooral een lange linkse bocht, rechtsaf gaat wel goed).
dit rubber ga ik er dus nog tussenuit halen om zo meer stevigheid in het geheel te krijgen.
ook zit ik er nog over te denken om er tzt een GTT carb op te zetten, als de motor nu koud is slaat het mengsel neer in de koude aanzuigbuizen, met als gevolg wanneer de motor wel warm is en je rond de 3000 toeren komt(de turbo gaat dan meeblazen) vloeibare brandstof in je motor krijgt, met al het slecht lopen en roken van dien. is dit eenmaal verbrand niets meer aan de hand en loopt ie als een tiet. net in de regen met 60km/u nog spinnende banden haha.
ook moet ik van het voorjaar de binnenschermen repareren en nog 1 of 2 gaatjes in de bodem lassen. alleen voor alles nog even de tijd vinden
zo dat was weer even genoeg leesvoer...
keep you posted.
groet
cees
de r4 doet het inmiddels weer, de startmotor is weer vervangen. ditmaal door een gereviseerde, het kost wat(100 euries

eigenlijk heeft ie nog nooit zo goed gestart.
er zitten inmiddels ook twee AT voorstoelen in, wel een rode en een witte maar het zit in ieder geval beter dan die oude en ze hebben hoofdsteunen.
ze moeten nog een keertje bekleed worden. en een ander stuurtje
ook heb ik de stuurhuishoogte aangepast, ik kwam er namelijk achter dat er maar aan 1 kant een vulplaatje tussen zat. hij reed al zo raar als je over een hobbel heen ging.
maar hij moet toch nog een keertje uitgelijnd worden, maar dat wil ik eigenlijk doen als ik andere fusees en remmen erop heb zitten.
ik ben er ook achter dat ik mijn constructie met de stuurstang iets moet aan gaan passen. zoals denk ik op de foto hierboven te zien is zit het rubber nog tussen stuurhuis en stuurstang. maar hier zit teveel beweging in, wat dan weer niet veilig aanvoelt als je door de bocht heen gaat(vooral een lange linkse bocht, rechtsaf gaat wel goed).
dit rubber ga ik er dus nog tussenuit halen om zo meer stevigheid in het geheel te krijgen.
ook zit ik er nog over te denken om er tzt een GTT carb op te zetten, als de motor nu koud is slaat het mengsel neer in de koude aanzuigbuizen, met als gevolg wanneer de motor wel warm is en je rond de 3000 toeren komt(de turbo gaat dan meeblazen) vloeibare brandstof in je motor krijgt, met al het slecht lopen en roken van dien. is dit eenmaal verbrand niets meer aan de hand en loopt ie als een tiet. net in de regen met 60km/u nog spinnende banden haha.
ook moet ik van het voorjaar de binnenschermen repareren en nog 1 of 2 gaatjes in de bodem lassen. alleen voor alles nog even de tijd vinden
zo dat was weer even genoeg leesvoer...
keep you posted.
groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
Ombouw naar AT, altijd wel weer wat
nou vandaag weer een stukje gaan rijden, en ja hoor weer eens ergens een raar geluid..
nu zit een r4 vol met rare geluidjes, maar dit was meer een krr,krr geluidje ergens achter vandaan.
na gekeken te hebben of er iets aanliep, maar tot de conclusie gekomen dat de rem dan maar moet blijven hangen.
later toen ik stil stond bij een vriend van mij de auto maar even op gekrikt en met het wiel rondgedraaid, dit ging vrij zwaar en er zat verder geen speling op het wiel.
gewoon maar mee verder gereden en maar weer in de garage gezet
ach binnenkort moet ie toch weer even voor groot onderhoud..de APK is weer over 2 maanden.
ik wil de volgende dingen doen:
- binnenschermen lassen en nieuwe spatborden voor erop
- achterremmen nakijken
- andere eventuele gaatjes dichtlassen
- eventueel voor andere remmen erop(AT)
- achterramen blinderen
- en wat er nog te voorschijn komt
ook zit ik eraan te denken om een schaarburg te bouwen ala folkert, die zag er leuk en handig uit en niet al te moeilijk te bouwen lijkt mij.
houdt jullie op de hoogte.
groet weer
cees

na gekeken te hebben of er iets aanliep, maar tot de conclusie gekomen dat de rem dan maar moet blijven hangen.
later toen ik stil stond bij een vriend van mij de auto maar even op gekrikt en met het wiel rondgedraaid, dit ging vrij zwaar en er zat verder geen speling op het wiel.
gewoon maar mee verder gereden en maar weer in de garage gezet
ach binnenkort moet ie toch weer even voor groot onderhoud..de APK is weer over 2 maanden.
ik wil de volgende dingen doen:
- binnenschermen lassen en nieuwe spatborden voor erop
- achterremmen nakijken
- andere eventuele gaatjes dichtlassen
- eventueel voor andere remmen erop(AT)
- achterramen blinderen
- en wat er nog te voorschijn komt
ook zit ik eraan te denken om een schaarburg te bouwen ala folkert, die zag er leuk en handig uit en niet al te moeilijk te bouwen lijkt mij.
houdt jullie op de hoogte.
groet weer
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Re: Ombouw naar AT, altijd wel weer wat
Ziet er idd niet moeilijk uit. Maar dat ding van mij is wel serieus degelijk. Niet te tillen, zulks dik ijzer. Je wilt er wel onder liggen, dus wil je ook dattie zeker weten die auto op 80cm hoog houdt.cees en jantine schreef:ook zit ik eraan te denken om een schaarburg te bouwen ala folkert, die zag er leuk en handig uit en niet al te moeilijk te bouwen lijkt mij.
Ik zou er, geheel ter uwer informatie, rekening mee houden dat het uitlaatspruitstuk roodgloeiend heet kan worden. Daar kunnen dat kabeltje, je remvaatje en je kachelslang niet tegen. Ff iets aan doen, zou ik zo zeggen. (waar is dat kabeltje eigenlijk van?)
Gegroet, Folkert
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
voor het remvaatje heb ik een oplossing, die is in bedekt.
dat draadje is van de temperatuur sensor bij de koelwaterpomp.
met de koelwater slang heb ik nog geen last gehad en hij is nog niet gesmolten.
nu heb ik er ook niet langere tijd zo hard mee gereden dat het allemaal roodgloeiend werd hoor, maar het wordt zowiezo erg warm onder de kap.
en die brug, lijkt me erg leuk om te hebben en te maken, maar alleen de tijd er nog voor vinden.
ons huis verder opknappen gaat nog steeds voor he..en er is altijd wat te doen.
heb nog een paar dingen bedacht die ik wil gaan doen.
- evt oliedruk en temp meter.
- lambdasonde inbouwen en metertje voor mengsel verhouding
- lijnolie in de balken kiepen.
kan nog wel langer gaan verzinnen maar dan houdt het nooit op..haha
groet
cees
dat draadje is van de temperatuur sensor bij de koelwaterpomp.
met de koelwater slang heb ik nog geen last gehad en hij is nog niet gesmolten.
nu heb ik er ook niet langere tijd zo hard mee gereden dat het allemaal roodgloeiend werd hoor, maar het wordt zowiezo erg warm onder de kap.
en die brug, lijkt me erg leuk om te hebben en te maken, maar alleen de tijd er nog voor vinden.
ons huis verder opknappen gaat nog steeds voor he..en er is altijd wat te doen.
heb nog een paar dingen bedacht die ik wil gaan doen.
- evt oliedruk en temp meter.
- lambdasonde inbouwen en metertje voor mengsel verhouding
- lijnolie in de balken kiepen.
kan nog wel langer gaan verzinnen maar dan houdt het nooit op..haha

groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
vrijdag ophalen...
een gtt carb en alpine spruitstuk..
en waarschijnlijk ook een intercooler.
kijken of we dan een betrouwbare setup krijgen.
nu heb ik dus elke keer gezeik met een koude motor, dan is het mengsel echt veel te rijk en vervuilen de bougies heel snel.
komt naar alle waarschijnlijkheid door de lange afstand die het mengsel af moet leggen.
@ the experts, denken jullie dat er een benzinedrukregelaar tussen moet, een gtt heeft een electrische benzine pomp maar ik houdt gewoon de mechanische AT variant.
ook wil ik een diy air/fuel meter inbouwen, kan ik het mengsel een beetje in de gaten houden.
houdt jullie op de hoogte
groet
cees
een gtt carb en alpine spruitstuk..

en waarschijnlijk ook een intercooler.
kijken of we dan een betrouwbare setup krijgen.
nu heb ik dus elke keer gezeik met een koude motor, dan is het mengsel echt veel te rijk en vervuilen de bougies heel snel.
komt naar alle waarschijnlijkheid door de lange afstand die het mengsel af moet leggen.
@ the experts, denken jullie dat er een benzinedrukregelaar tussen moet, een gtt heeft een electrische benzine pomp maar ik houdt gewoon de mechanische AT variant.
ook wil ik een diy air/fuel meter inbouwen, kan ik het mengsel een beetje in de gaten houden.
houdt jullie op de hoogte
groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Nopes. Je vlotter is je "brandstofdrukregelaar"...cees en jantine schreef:@ the experts, denken jullie dat er een benzinedrukregelaar tussen moet, een gtt heeft een electrische benzine pomp maar ik houdt gewoon de mechanische AT variant.
Altijd goed! www.wbo2.com of http://www.megasquirt.info/PWC/ook wil ik een diy air/fuel meter inbouwen, kan ik het mengsel een beetje in de gaten houden.
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
zo vrijdag even een nieuwe achterremcilinder geplaats rechtsachter. deze was lek en had een beetje lucht staan te trekken volgens mij..hij ging pas remmen ergens bij de vloer.
maar nu dus weer top!
een karweitje van een uurtje ongeveer incl. ontluchten(met zn tweeen)
maar nu dus weer top!
een karweitje van een uurtje ongeveer incl. ontluchten(met zn tweeen)
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Kijk, die links daar hebben we wat aan Folkert. Echt super! Das nog eens leuk om eens een projectje van te maken.Folkert schreef:Nopes. Je vlotter is je "brandstofdrukregelaar"...cees en jantine schreef:@ the experts, denken jullie dat er een benzinedrukregelaar tussen moet, een gtt heeft een electrische benzine pomp maar ik houdt gewoon de mechanische AT variant.Altijd goed! www.wbo2.com of http://www.megasquirt.info/PWC/ook wil ik een diy air/fuel meter inbouwen, kan ik het mengsel een beetje in de gaten houden.
Je bent overigens goed bezig Cees. je brengt me nog op ideeën voor mijn stuurinrichting. Stuurt het ding verder nog lekker direct? geen gevoel van speling of zo?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
nou het meest onverwachte is gisteren toch gebeurt, niet dat ik het erg vind..
ik had gisteren een afspraak voor de APK, in ieder geval even een voorkeuring ivm eventueel te vervangen onderdelen en lassen enzo.
ik zeg maak maar een lijstje.
heeft de garage om 11:45 voicemail ingesproken dat de auto klaar was. ´s middags even ophalen en zeg hoeveel a4-tjes heb je vol geschreven.
zeg ie gewoon NEE HIJ IS GOEDGEKEURD..
alleen 3 banden werden wat minder en zijn aandachtspunt(waren ze vorig jaar ook al)
dat had ik dus niet verwacht maar ben er wel erg blij mee natuurlijk!
binnenkort gaat onze focus weg ivm ander werk dus wordt de r4 mijn auto(naast mn fiets, want kan dan fietsend naar mn werk
)
hij mag dus weer legaal de weg op.
binnenkort nog wel de binnenschermen doen en ander carb erop zetten met intercooler. en achterstabilisator beter vast zetten
ik had gisteren een afspraak voor de APK, in ieder geval even een voorkeuring ivm eventueel te vervangen onderdelen en lassen enzo.
ik zeg maak maar een lijstje.
heeft de garage om 11:45 voicemail ingesproken dat de auto klaar was. ´s middags even ophalen en zeg hoeveel a4-tjes heb je vol geschreven.
zeg ie gewoon NEE HIJ IS GOEDGEKEURD..
alleen 3 banden werden wat minder en zijn aandachtspunt(waren ze vorig jaar ook al)
dat had ik dus niet verwacht maar ben er wel erg blij mee natuurlijk!
binnenkort gaat onze focus weg ivm ander werk dus wordt de r4 mijn auto(naast mn fiets, want kan dan fietsend naar mn werk

hij mag dus weer legaal de weg op.
binnenkort nog wel de binnenschermen doen en ander carb erop zetten met intercooler. en achterstabilisator beter vast zetten
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht