Ombouw naar AT, nu GTT setup

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Menno
Contacteer:

Bericht: # 60910Bericht Menno »

Waar heb je het deel tussen de 2 koppelingen op afgesteund?
cees en jantine

Bericht: # 60919Bericht cees en jantine »

ik heb geen steun tussen de koppelingen, maar ter hoogte van het remvloeistofvaatje,
Afbeelding
daar zitten op het schuine gedeelte 2 gaatjes en daar kon ik mooi de steun op vastmaken
ik moet nu alleen eigenlijk het rubber nog bij de stuurstang verwijderen, want die beweegt eigenlijk nog teveel naar mijn zin en een steuntje maken naar mn spatbord voor de zekerheid.
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
cees en jantine

Bericht: # 71140Bericht cees en jantine »

zo dat is een tijdje geleden..
de r4 doet het inmiddels weer, de startmotor is weer vervangen. ditmaal door een gereviseerde, het kost wat(100 euries :o ) maar dan heb je wel een zo goed als nieuwe en het start als een trein.
eigenlijk heeft ie nog nooit zo goed gestart.

er zitten inmiddels ook twee AT voorstoelen in, wel een rode en een witte maar het zit in ieder geval beter dan die oude en ze hebben hoofdsteunen.
ze moeten nog een keertje bekleed worden. en een ander stuurtje

ook heb ik de stuurhuishoogte aangepast, ik kwam er namelijk achter dat er maar aan 1 kant een vulplaatje tussen zat. hij reed al zo raar als je over een hobbel heen ging.
maar hij moet toch nog een keertje uitgelijnd worden, maar dat wil ik eigenlijk doen als ik andere fusees en remmen erop heb zitten.

ik ben er ook achter dat ik mijn constructie met de stuurstang iets moet aan gaan passen. zoals denk ik op de foto hierboven te zien is zit het rubber nog tussen stuurhuis en stuurstang. maar hier zit teveel beweging in, wat dan weer niet veilig aanvoelt als je door de bocht heen gaat(vooral een lange linkse bocht, rechtsaf gaat wel goed).
dit rubber ga ik er dus nog tussenuit halen om zo meer stevigheid in het geheel te krijgen.

ook zit ik er nog over te denken om er tzt een GTT carb op te zetten, als de motor nu koud is slaat het mengsel neer in de koude aanzuigbuizen, met als gevolg wanneer de motor wel warm is en je rond de 3000 toeren komt(de turbo gaat dan meeblazen) vloeibare brandstof in je motor krijgt, met al het slecht lopen en roken van dien. is dit eenmaal verbrand niets meer aan de hand en loopt ie als een tiet. net in de regen met 60km/u nog spinnende banden haha.

ook moet ik van het voorjaar de binnenschermen repareren en nog 1 of 2 gaatjes in de bodem lassen. alleen voor alles nog even de tijd vinden

zo dat was weer even genoeg leesvoer...
keep you posted.

groet
cees
Willem de Zwijger

Bericht: # 71162Bericht Willem de Zwijger »

respect voor een man die een turbo kan...
cees en jantine

Bericht: # 71295Bericht cees en jantine »

hier nog een paar fotoos:
Afbeelding
net gereviseerde startmotor

Afbeelding

uitlaatspruitstuk los om bij de startmotor te kunnen komen,
met mijn net zelf gemaakte uitlaatpakking erop(is los niet meer nieuw te leveren)
cees en jantine

Ombouw naar AT, altijd wel weer wat

Bericht: # 71661Bericht cees en jantine »

nou vandaag weer een stukje gaan rijden, en ja hoor weer eens ergens een raar geluid.. :-? nu zit een r4 vol met rare geluidjes, maar dit was meer een krr,krr geluidje ergens achter vandaan.
na gekeken te hebben of er iets aanliep, maar tot de conclusie gekomen dat de rem dan maar moet blijven hangen.

later toen ik stil stond bij een vriend van mij de auto maar even op gekrikt en met het wiel rondgedraaid, dit ging vrij zwaar en er zat verder geen speling op het wiel.
gewoon maar mee verder gereden en maar weer in de garage gezet

ach binnenkort moet ie toch weer even voor groot onderhoud..de APK is weer over 2 maanden.

ik wil de volgende dingen doen:
- binnenschermen lassen en nieuwe spatborden voor erop
- achterremmen nakijken
- andere eventuele gaatjes dichtlassen
- eventueel voor andere remmen erop(AT)
- achterramen blinderen
- en wat er nog te voorschijn komt

ook zit ik eraan te denken om een schaarburg te bouwen ala folkert, die zag er leuk en handig uit en niet al te moeilijk te bouwen lijkt mij.
houdt jullie op de hoogte.

groet weer

cees
Folkert

Re: Ombouw naar AT, altijd wel weer wat

Bericht: # 71739Bericht Folkert »

cees en jantine schreef:ook zit ik eraan te denken om een schaarburg te bouwen ala folkert, die zag er leuk en handig uit en niet al te moeilijk te bouwen lijkt mij.
Ziet er idd niet moeilijk uit. Maar dat ding van mij is wel serieus degelijk. Niet te tillen, zulks dik ijzer. Je wilt er wel onder liggen, dus wil je ook dattie zeker weten die auto op 80cm hoog houdt.

Ik zou er, geheel ter uwer informatie, rekening mee houden dat het uitlaatspruitstuk roodgloeiend heet kan worden. Daar kunnen dat kabeltje, je remvaatje en je kachelslang niet tegen. Ff iets aan doen, zou ik zo zeggen. (waar is dat kabeltje eigenlijk van?)

Gegroet, Folkert
cees en jantine

Bericht: # 71762Bericht cees en jantine »

voor het remvaatje heb ik een oplossing, die is in bedekt.
dat draadje is van de temperatuur sensor bij de koelwaterpomp.
met de koelwater slang heb ik nog geen last gehad en hij is nog niet gesmolten.
nu heb ik er ook niet langere tijd zo hard mee gereden dat het allemaal roodgloeiend werd hoor, maar het wordt zowiezo erg warm onder de kap.

en die brug, lijkt me erg leuk om te hebben en te maken, maar alleen de tijd er nog voor vinden.
ons huis verder opknappen gaat nog steeds voor he..en er is altijd wat te doen.

heb nog een paar dingen bedacht die ik wil gaan doen.
- evt oliedruk en temp meter.
- lambdasonde inbouwen en metertje voor mengsel verhouding
- lijnolie in de balken kiepen.

kan nog wel langer gaan verzinnen maar dan houdt het nooit op..haha 8)
groet

cees
cees en jantine

Bericht: # 75895Bericht cees en jantine »

vrijdag ophalen...
een gtt carb en alpine spruitstuk.. 8)
en waarschijnlijk ook een intercooler.

kijken of we dan een betrouwbare setup krijgen.
nu heb ik dus elke keer gezeik met een koude motor, dan is het mengsel echt veel te rijk en vervuilen de bougies heel snel.
komt naar alle waarschijnlijkheid door de lange afstand die het mengsel af moet leggen.

@ the experts, denken jullie dat er een benzinedrukregelaar tussen moet, een gtt heeft een electrische benzine pomp maar ik houdt gewoon de mechanische AT variant.

ook wil ik een diy air/fuel meter inbouwen, kan ik het mengsel een beetje in de gaten houden.

houdt jullie op de hoogte

groet
cees
Folkert

Bericht: # 75897Bericht Folkert »

cees en jantine schreef:@ the experts, denken jullie dat er een benzinedrukregelaar tussen moet, een gtt heeft een electrische benzine pomp maar ik houdt gewoon de mechanische AT variant.
Nopes. Je vlotter is je "brandstofdrukregelaar"...
ook wil ik een diy air/fuel meter inbouwen, kan ik het mengsel een beetje in de gaten houden.
Altijd goed! www.wbo2.com of http://www.megasquirt.info/PWC/
cees en jantine

Bericht: # 76407Bericht cees en jantine »

zo vrijdag even een nieuwe achterremcilinder geplaats rechtsachter. deze was lek en had een beetje lucht staan te trekken volgens mij..hij ging pas remmen ergens bij de vloer.
maar nu dus weer top!
een karweitje van een uurtje ongeveer incl. ontluchten(met zn tweeen)
Goof

Bericht: # 76530Bericht Goof »

Folkert schreef:
cees en jantine schreef:@ the experts, denken jullie dat er een benzinedrukregelaar tussen moet, een gtt heeft een electrische benzine pomp maar ik houdt gewoon de mechanische AT variant.
Nopes. Je vlotter is je "brandstofdrukregelaar"...
Altijd goed! www.wbo2.com of http://www.megasquirt.info/PWC/
Kijk, die links daar hebben we wat aan Folkert. Echt super! Das nog eens leuk om eens een projectje van te maken.
Je bent overigens goed bezig Cees. je brengt me nog op ideeën voor mijn stuurinrichting. Stuurt het ding verder nog lekker direct? geen gevoel van speling of zo?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
cees en jantine

Bericht: # 76543Bericht cees en jantine »

hoi goof,
nou die speling is nu net het probleem. ik heb het rubber laten zitten dat tussen het stuurhuis en de stuurstang inzit,
nu met die kruiskoppelingen gaat hij dus daar extra op bewegen..en das niet fijn. dus die moet er nog tussen uit.
Goof

Bericht: # 76553Bericht Goof »

Weet je zeker dat het daar aan ligt? Die rubber schijf is nou namelijk niet heel erg soepel. Ik vermoed eerder dat je je middenstuk eens moet geleiden.
Wat wil je anders doen? Rubber schijf vervangen door een alu of staal?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
cees en jantine

Bericht: # 78259Bericht cees en jantine »

nou het meest onverwachte is gisteren toch gebeurt, niet dat ik het erg vind..
ik had gisteren een afspraak voor de APK, in ieder geval even een voorkeuring ivm eventueel te vervangen onderdelen en lassen enzo.
ik zeg maak maar een lijstje.
heeft de garage om 11:45 voicemail ingesproken dat de auto klaar was. ´s middags even ophalen en zeg hoeveel a4-tjes heb je vol geschreven.
zeg ie gewoon NEE HIJ IS GOEDGEKEURD..
alleen 3 banden werden wat minder en zijn aandachtspunt(waren ze vorig jaar ook al)
dat had ik dus niet verwacht maar ben er wel erg blij mee natuurlijk!

binnenkort gaat onze focus weg ivm ander werk dus wordt de r4 mijn auto(naast mn fiets, want kan dan fietsend naar mn werk :( )
hij mag dus weer legaal de weg op.
binnenkort nog wel de binnenschermen doen en ander carb erop zetten met intercooler. en achterstabilisator beter vast zetten
Plaats reactie