1400 cc monopoint injectie super5

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

jeffr4
Contacteer:

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Bericht: # 140244Bericht jeffr4 »

Om toch in de Renault-sfeer te blijven, naast de R5GTT uitlaatspruitstuk met turboflens en de Garrett Turbo, die ook door Renault wordt gebruikt,.... de intercooler, het luchtfilerhuis en elbow-downpipe van een R5GTT gescoord dit weekend :D

Afbeelding

Trouwens de elbow van een Megane, die de GT 15 heeft, past bijvoorbeeld ook.

Verder met de strooptocht.
jeffr4
Contacteer:

Bericht: # 140476Bericht jeffr4 »

Ochjaaaa.....ik heb ook nog zoiets als een R4 tje...veel te druk met andere crap, maaar
gisteren het laswerk ondergesmeerd met wat zoewarte pu-kit en met Motip bituum ondergekliedert, ex- en interieur.
Afbeelding

Laten drogen en zaterdag de katalysator/uitlaat in de stijgbeugels hangen.
jeffr4
Contacteer:

Bericht: # 140559Bericht jeffr4 »

Ondanks het stationair Sjonnie-geluidje, toch ook wel ,bij wat gasgeven, echt een renault geluidje, nu de katalysator en de smalle Simons uitlaat eronder hangt.
Afbeelding
of op de site :
http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... tie-7.html Oktober 2012

of

View My Video

Van de week effe aan de tester hangen om de parameters van de ECU enz te controleren en wat fijn-tunen
jeffr4
Contacteer:

Bericht: # 141362Bericht jeffr4 »

Dit jaar toch nog wat tijd kunnen vinden om het e.e.a. over de turbo-aanpassing voor de injectiemotor op
de website te plaatsen.....tres beau-turbo.

Pagina : http://jeffr4.weebly.com/turbo-conversion.html

Afbeelding
deutz

Bericht: # 141913Bericht deutz »

Hoi Jeffrey! Vraagje: AT 5 achterstabilisator past die zo onder een 4?
Ik heb er nu een van een F6 onder zitten, moet alleen de dikte even vergelijken. Voor wil ik er ook
een van een AT 5 monteren, die schijnt wel zo te passen.
Zondag as nog naar Rosmalen? ik hoogstwaarschijnlijk wel.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 141914Bericht R4F6GTX Automaat »

Wat is er in Rosmalen?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Rudolf2

Bericht: # 141916Bericht Rudolf2 »

Paul toch, het intypen bij googel van 3 februari en Rosmalen leverde een bruikbare link op : http://www.autotron.nl/evenementen/inte ... e-autoshow" onclick="window.open(this.href);return false;

Rudolf
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 141917Bericht R4F6GTX Automaat »

Is dat nog steeds gratis parkeren als je een klassieke wagen meebrengt?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
jeffr4
Contacteer:

Bericht: # 141924Bericht jeffr4 »

deutz schreef:Hoi Jeffrey! Vraagje: AT 5 achterstabilisator past die zo onder een 4?
Zondag as nog naar Rosmalen? ik hoogstwaarschijnlijk wel.
gr.Jan.
Nee, die past er niet zo maar onder, de uiteinden zijn meer naar buiten toe gebogen .
Ti-bo uit Belgie heeft ém eronder kunnen frotten, maar ik wilde niets aan de stabi buigen enz,of spanning op de draagarmen, dus andere nokken gemaakt.
Zal wel een paar snaps maken en meenemen naar Autotron, ik ben er zoals altijd te vinden, nu ben ik er zowel za. en zo.,( moet zo nodig weer wat sjowen, dat heb je met die half geimporteerde javaanse bling bling patjakkers :) )
dus als je gaat, zullen we elkaar wel weer ontmoeten. :D

Trouwens, ik heb zowel voor als achter ook de F6 stabi's eronder en verlaagd en rijdt als een kart, maar voel eigenlijk niet zoveel verschil met de AT5 nu eronder, dus........??
Ik ga wel de poly bussen voorin zetten ipv de rubber, volgens mij weet Goofy hiermeer van, als ik me niet vergis, maar goed opzich een kwestie van wisselen en strak rijden.
jeffr4
Contacteer:

Bericht: # 142774Bericht jeffr4 »

deutz schreef:Hoi Jeffrey! Vraagje: AT 5 achterstabilisator past die zo onder een 4?
Afbeelding

Met een beetje creatief gefreubel :D heb je er zo 2 stuks onder gefrot...helemaal geen gewiebel meer!
deutz

Bericht: # 142783Bericht deutz »

Nou, wel een gedoe, zeg!!
In de bocht zal er wel een achter pootje gelicht worden denk ik zo.
Heb jij er dat onder zitten?
Wil ik wel eens een bochtje mee maken!
Al op zolder geweest?
gr.Jan.
RVIER

Bericht: # 142790Bericht RVIER »

Heren,

Heb op een GTL ook de torsiestaven achter vervangen door die van een F6 en de F6 stabilisator stang gemonteerd. (Verder zijn alle rubbers nieuw). Voor de dikke F6 stabilisatorstang.
Ik konstateer dat wat Jan D ook al opmerkt dat het rechterachterwiel bij een Cart-wise genomen rechterbocht loskomt, meer precies gaat dribbelen. Ik dacht dat het een schokbrekerprobleem was maar dat is niet zo, evenmin lost het probleem op als ik de bandenspanning verlaag.
Ik denk dat de achteras weliswaar stijver wordt maar dat door de lange veerweg van de achterdraagarmen bij een rechterbocht het linkerwiel erg ver doorveert en omdat de achteras stijver is daarmee het rechterwiel van de weg trekt. Dat wordt nog versterkt omdat de carroserie sterk gaat hellen. Linkerbochten gaan goed omdat de carroserie door mijn eigen gewicht :-) minder helt.
Mogelijk moet je de veerweg verkorten door bv de achterarm tegen een rubberblok te laten aanlopen. De carroserie kan dan minder hellen en het linker wiel blijft beter op de grond.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met een nog stijvere achteras en het rechterbocht gedrag. Eigenlijk denk ik als ik de constructie met de 2 stabilisator stangen zie, dat je eigenlijk kunt spreken van een starre acheras, die meehelt met de carroserie. Ben ook benieuwd hoe de auto zich gedraagt op een klinkerweg.
Met wat voor maat banden en bandenspannning rijden jullie?

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Tweety

Bericht: # 142791Bericht Tweety »

De eerste gedachte die bij me opkomt (niet altijd de beste, ik mis nog wel eens wat..) is zou je dan misschien ook F6 dempers (met veer tenslotte) monteren wat het overhellen dan ook nog een beetje tegen gaat...
deutz

Bericht: # 142795Bericht deutz »

Fons, als je de veerweg gaat verkorten zal de auto gauw op die aanslagen gaan bonken met een beetje
gewicht of een slechte weg!
gr.Jan.
jeffr4
Contacteer:

Bericht: # 142797Bericht jeffr4 »

deutz schreef:Nou, wel een gedoe, zeg!!
Al op zolder geweest?
gr.Jan.
Jan, zoals al het gefreubel en het plezier van sleutelen en uitvogelen, valt het gedoe best mee :D
Wel al op zolder geweest, maar die ligt vol net zoals mijn opslagplaats, dus ben aan het opruimen en weggeven, dan ben ik het kwijt en dus ook afgelopen zondag na de ALV allerlei R4 spullen bij het magazijn afgegeven.
Dus als ik het tegenkom...dan hoor je van zsm, of kom zoals vorige keer gewoon effe langs .

Laat ik vooropstellen met alles, dat de R4 een heerlijk rijdend en goedgeveerde comfortabele auto is, zeker met zijn watergekoelde voorin geplaatste motortje en ik met heel veel plezier gereden heb in de standaard uitvoering, ook in 2011 toen ik in 1 keer van Thenay (F) naar NL met een constante snelheid van 115/120 km terug ben gereden...heerlijk.....en dus wilde ik in iedergeval het comfort van de soepele torsievering behouden.
Echter mijn Franse 4 was hoog afgesteld en heb ik de torsievering afgesteld, zodat deze een eind lager op zijn pootjes kwam te staan,maar voldoende vering had met de torsie, dus behoud van comfort. Heerlijk :lol:
Dus ik zou zeggen niets aan de R4 doen...en vooral zo houden.
Maar goed ik word ieder dag prettig gestoord door mijn eigen waanideeën om te bezien of het allemaal mogelijk is en dus ook een grotere modern aangestuurde en geregelde motor en moet ik zeggen dat de combi van de 1400 Super5 met de GTL bak in de R4 gewoon fantastisch is, ook in de lage toeren lekker vlot en snel en een keer ruim 150 km rijden een beleving, maar kruissnelheid 130 km eveneens.
Niet alleen het overhellen in de bochten, maar ook door de niet stugge torsievering en de schockdempers, de snelheid en windgevoeligheid bij mijn R4 hondehokkie is het " zwabberen" en lichte niet directe besturing en afremmen enz een vervelende beleving.
Om toch de wagen goed op de weg te houden,strak in de bochten en met de beperkingen van het onderstel enz, heb ik gezocht naar optimale combinatie van aanpassingen en rijd nu als een kart.
Vergeet niet de 4 tje heeft bv geen verstelbare stabi, geen veerpoten, geen verstelbare reactiestang om het camber achter aan te passen enz, en liggende schokbrekers.
Je hoeft daarvoor niet echt stuggere F 6 draagarmen te gebruiken, maar een dikkere achter stabistang zal het onderstuurde karakter flink verminderen en het wegglijden onder de voorwielen bij het insturen van bochten, want ja het minder overhellen van de koets geeft ook een goede reactie op de vering en besturing.
Dus naast het iets verlagen van torsie met behoudt van veringcomfort ,aan de voorzijde nastelbare rode Koni's en afgesteld, bredere velgen en banden 175/60/13, achter de camber anders afgesteld, voor goed uitgelijnd en de stuurgeometrie, dus andere dikte plaatjes enz
Gert uit Den Bosch heeft ook een R4 en heeft in die van mij gereden en naast de beleving, spreek hij van een heel andere auto :lol:

En geen trillende en losgeslagen achterwielen. Nu nog de Turbo erop :P
Plaats reactie