Pagina 14 van 22
Geplaatst: di apr 26, 2005 5:50 pm
door jbeekmann
gelukkig heb je daar zekeringen voor...
Geplaatst: ma mei 02, 2005 10:15 pm
door cees en jantine
nou de r4 is inderdaad naar de apk geweest en is inderdaad afgekeurd..
hij is op de volgende punten afgekeurd:
- reactiestang rubber
- stuurstang loopt tegen het uitlaat spruitstuk aan
- uitlaat veranderen in de wielkast, loopt tegen de band aan
- as hoes repareren
meer niet dus.
reactiestang rubber is besteld.
voor de stuurstang wil ik dan maar kruiskoppelingen gaan gebruiken.heeft iemand hier ervaring mee?? en wie heeft er eventueel een fototje hier van?
of zou iets onder de steun maken makkelijker zijn?
de uitlaat moest toch nog naar achteren verplaatst worden, dus dit kan mooi gelijk in 1 keer.
houdt jullie op de hoogte
groet
cees
Geplaatst: ma mei 02, 2005 10:25 pm
door Bruutmans
Allereerst maar een melding van geweldig werk!!
Super dat ie zo door de keuring heen is!!
Ik weet niet meer waar maar ik heb ergens een keer begrepen dat een "knietje" van een ford fiesta zou moeten passen voor het stuurstang probleem.
suc6
Geplaatst: ma mei 02, 2005 10:25 pm
door 4tje
Als je schroefdraad over hebt zou je misschien een blokje staal ertussen kunnen leggen in de vorm van de motorsteun?
Of een paar ringen eronder, maar dan heb je kans dat je steun wat instabiel gaat worden denk ik....
Voor de rest viel het dus mee met de APK, gelukkig maar!
Al een beetje gewend aan het vermogen?
Succes!!
Geplaatst: di mei 03, 2005 12:12 am
door R4F6GTX Automaat
reactiestangrubbers heeft Harry Velthuis in de aanbieduing voor 10 euro. Nieuwe uiteraard.

Hier te zien op het heftig geteerde rammelkarretje van Mariek
Geplaatst: di mei 03, 2005 10:33 am
door jbeekmann
Owja, als Harry dit leest: ik heb er dus weer eentje nodig...

Geplaatst: ma mei 09, 2005 10:48 am
door jbeekmann
Ow... en om even volledig te zijn:
Harry wees mij er terecht op dat de ring tussen de bout en het koeienoog ontbreekt.
Deze moet nog gemonteerd worden, maar helaas zat deze er in de oude situatie al niet op. Zondagavond was deze ook lastig te verkrijgen in de Ardennen...

Geplaatst: ma mei 09, 2005 11:28 am
door R4F6GTX Automaat
Oh, ik had anders een minutiekistje vol allerlei bouten en moertjes
en ringetjes bij... plus het nodige gereedschap, zelfs met momentsleutel. We konden daar een complete koprevisie doen...

Geplaatst: ma mei 09, 2005 11:32 am
door jbeekmann
Sja... maar jij was eerder weg en kon dus niet meegenieten van deze mooie sleutelpartij (en pannekoeken naderhand)
Geplaatst: do jun 30, 2005 5:49 pm
door cees en jantine
hallo,
nou hij is nog steeds niet apk gekeurd, moet alleen nog de uitlaat verlassen..maar kan nu niet bij mn schoonouders in de schuur.
wel heb ik de stuurstang al veranderd met seat kruiskoppelingetjes
maar ik heb vandaag wel een aantal extra onderdelen gescoord..ik kom vaak voor mn werk bij een schroothandelaar die ook wel eens wrakken krijgt om te "shredden"(ja dat is inderdaad zoals het klinkt

)
nu viel mijn oog van de week op een auto met een motorblok, met een zwart ding eroverheen en een grote poelie aan de voorkant, een AT dus, de auto zelf was een stukje kleiner geworden maar de motor zat er nog in.
ik hem weg laten zetten en vandaag dus onderdeeltjes wezen slopen.
helaas had iemand anders hem met de hydraulische kraan al weer verplaatst en was dus de cilinderkop alsnog gesneuveld(jammer) hij was een beetje krom hier en daar.
wel heb ik nog de turbo(nog redelijk), oliekoeler, voor remklauwen, voor schokbrekers, koelwaterslang, wielmoeren(nog redelijk chroom), en stabistangen en de rembekrachtiging/pomp ding kunnen redden.
de fusees heb ik er niet af gekregen en de achter schijven helaas waren ook al kapot..
past de rempomp/ding(hoe heet dat eigenlijk) op een r4?? die van de AT is volgens mij bekrachtigd..klopt dat?
wilde het even kwijt. was wel blij namelijk
Geplaatst: za jul 02, 2005 12:13 am
door 4tje
Das niet gek inderdaad!
Die rembekrachtiger moet er wel op willen als het goed is (dacht ik)
Op welke druk rij je nou eigenlijk?
Geplaatst: za jul 02, 2005 12:55 am
door cees en jantine
welke druk hehe..ik geloof vol, hij blijft steeds op de 0,6-0,7 bar max.staan ook al stel ik mn wastegate op minder(denk actuator kapot ofzo). en ik hoor geen gepingel....dat is nog beter. misschien dat dit toch komt door mijn ietwat minder officiele buizen constructies??
maar wil wel op iets minder druk gaan rijden, dat rijdt iets comfortabeler/rustiger.
ik heb even gekeken voor de remdrukbekrachtiger, maar dat wordt weer passen en meten met de stuurstang.. maar het zal vast wel weer passen
maar ik ga nu eerst voor de APK en dan de buitenkant een beetje aantoonbaar maken(willen erin gaan trouwen)
groet
cees
ps @4tje wanneer gaat de jouwe weer rijden?
Geplaatst: zo jul 03, 2005 1:16 pm
door 4tje
Dat weet bijna niemand.....(inclusief mezelf )
Geplaatst: wo jul 20, 2005 2:24 pm
door cees en jantine
jajajaja woehoe!!!!
de r4at is goedgekeurd en heeft dus weer een jaartje APK!!!!
nu kan ik tenminste weer "legaal" de weg op..
hier een tweetal fotoos van de verbouwde stuurstang, met dank aan 2 seat's die nu niet meer zo goed sturen haha. maar ze stonden toch al op de sloop.
het mooie van deze kruiskoppelingen is dat ze eigenlijk met minimale aanpassingen over de stuurstang heen kunnen.

Geplaatst: vr jul 22, 2005 2:38 pm
door Menno
Waar heb je het deel tussen de 2 koppelingen op afgesteund?