Ombouw naar AT, nu GTT setup
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- cees en jantine
nou de r4 is inderdaad naar de apk geweest en is inderdaad afgekeurd..
hij is op de volgende punten afgekeurd:
- reactiestang rubber
- stuurstang loopt tegen het uitlaat spruitstuk aan
- uitlaat veranderen in de wielkast, loopt tegen de band aan
- as hoes repareren
meer niet dus.
reactiestang rubber is besteld.
voor de stuurstang wil ik dan maar kruiskoppelingen gaan gebruiken.heeft iemand hier ervaring mee?? en wie heeft er eventueel een fototje hier van?
of zou iets onder de steun maken makkelijker zijn?
de uitlaat moest toch nog naar achteren verplaatst worden, dus dit kan mooi gelijk in 1 keer.
houdt jullie op de hoogte
groet
cees

hij is op de volgende punten afgekeurd:
- reactiestang rubber
- stuurstang loopt tegen het uitlaat spruitstuk aan
- uitlaat veranderen in de wielkast, loopt tegen de band aan
- as hoes repareren
meer niet dus.

reactiestang rubber is besteld.
voor de stuurstang wil ik dan maar kruiskoppelingen gaan gebruiken.heeft iemand hier ervaring mee?? en wie heeft er eventueel een fototje hier van?
of zou iets onder de steun maken makkelijker zijn?
de uitlaat moest toch nog naar achteren verplaatst worden, dus dit kan mooi gelijk in 1 keer.
houdt jullie op de hoogte
groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
- Bruutmans
- Contacteer:
Allereerst maar een melding van geweldig werk!!
Super dat ie zo door de keuring heen is!!
Ik weet niet meer waar maar ik heb ergens een keer begrepen dat een "knietje" van een ford fiesta zou moeten passen voor het stuurstang probleem.
suc6
Super dat ie zo door de keuring heen is!!
Ik weet niet meer waar maar ik heb ergens een keer begrepen dat een "knietje" van een ford fiesta zou moeten passen voor het stuurstang probleem.
suc6
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Als je schroefdraad over hebt zou je misschien een blokje staal ertussen kunnen leggen in de vorm van de motorsteun?
Of een paar ringen eronder, maar dan heb je kans dat je steun wat instabiel gaat worden denk ik....
Voor de rest viel het dus mee met de APK, gelukkig maar!
Al een beetje gewend aan het vermogen?
Succes!!
Of een paar ringen eronder, maar dan heb je kans dat je steun wat instabiel gaat worden denk ik....
Voor de rest viel het dus mee met de APK, gelukkig maar!
Al een beetje gewend aan het vermogen?
Succes!!
-
Ow... en om even volledig te zijn:
Harry wees mij er terecht op dat de ring tussen de bout en het koeienoog ontbreekt.
Deze moet nog gemonteerd worden, maar helaas zat deze er in de oude situatie al niet op. Zondagavond was deze ook lastig te verkrijgen in de Ardennen...
Harry wees mij er terecht op dat de ring tussen de bout en het koeienoog ontbreekt.
Deze moet nog gemonteerd worden, maar helaas zat deze er in de oude situatie al niet op. Zondagavond was deze ook lastig te verkrijgen in de Ardennen...

Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
- cees en jantine
hallo,
nou hij is nog steeds niet apk gekeurd, moet alleen nog de uitlaat verlassen..maar kan nu niet bij mn schoonouders in de schuur.
wel heb ik de stuurstang al veranderd met seat kruiskoppelingetjes
maar ik heb vandaag wel een aantal extra onderdelen gescoord..ik kom vaak voor mn werk bij een schroothandelaar die ook wel eens wrakken krijgt om te "shredden"(ja dat is inderdaad zoals het klinkt
)
nu viel mijn oog van de week op een auto met een motorblok, met een zwart ding eroverheen en een grote poelie aan de voorkant, een AT dus, de auto zelf was een stukje kleiner geworden maar de motor zat er nog in.
ik hem weg laten zetten en vandaag dus onderdeeltjes wezen slopen.
helaas had iemand anders hem met de hydraulische kraan al weer verplaatst en was dus de cilinderkop alsnog gesneuveld(jammer) hij was een beetje krom hier en daar.
wel heb ik nog de turbo(nog redelijk), oliekoeler, voor remklauwen, voor schokbrekers, koelwaterslang, wielmoeren(nog redelijk chroom), en stabistangen en de rembekrachtiging/pomp ding kunnen redden.
de fusees heb ik er niet af gekregen en de achter schijven helaas waren ook al kapot..
past de rempomp/ding(hoe heet dat eigenlijk) op een r4?? die van de AT is volgens mij bekrachtigd..klopt dat?
wilde het even kwijt. was wel blij namelijk
nou hij is nog steeds niet apk gekeurd, moet alleen nog de uitlaat verlassen..maar kan nu niet bij mn schoonouders in de schuur.
wel heb ik de stuurstang al veranderd met seat kruiskoppelingetjes
maar ik heb vandaag wel een aantal extra onderdelen gescoord..ik kom vaak voor mn werk bij een schroothandelaar die ook wel eens wrakken krijgt om te "shredden"(ja dat is inderdaad zoals het klinkt

nu viel mijn oog van de week op een auto met een motorblok, met een zwart ding eroverheen en een grote poelie aan de voorkant, een AT dus, de auto zelf was een stukje kleiner geworden maar de motor zat er nog in.
ik hem weg laten zetten en vandaag dus onderdeeltjes wezen slopen.
helaas had iemand anders hem met de hydraulische kraan al weer verplaatst en was dus de cilinderkop alsnog gesneuveld(jammer) hij was een beetje krom hier en daar.
wel heb ik nog de turbo(nog redelijk), oliekoeler, voor remklauwen, voor schokbrekers, koelwaterslang, wielmoeren(nog redelijk chroom), en stabistangen en de rembekrachtiging/pomp ding kunnen redden.
de fusees heb ik er niet af gekregen en de achter schijven helaas waren ook al kapot..
past de rempomp/ding(hoe heet dat eigenlijk) op een r4?? die van de AT is volgens mij bekrachtigd..klopt dat?
wilde het even kwijt. was wel blij namelijk
- cees en jantine
welke druk hehe..ik geloof vol, hij blijft steeds op de 0,6-0,7 bar max.staan ook al stel ik mn wastegate op minder(denk actuator kapot ofzo). en ik hoor geen gepingel....dat is nog beter. misschien dat dit toch komt door mijn ietwat minder officiele buizen constructies??
maar wil wel op iets minder druk gaan rijden, dat rijdt iets comfortabeler/rustiger.
ik heb even gekeken voor de remdrukbekrachtiger, maar dat wordt weer passen en meten met de stuurstang.. maar het zal vast wel weer passen
maar ik ga nu eerst voor de APK en dan de buitenkant een beetje aantoonbaar maken(willen erin gaan trouwen)
groet
cees
ps @4tje wanneer gaat de jouwe weer rijden?
maar wil wel op iets minder druk gaan rijden, dat rijdt iets comfortabeler/rustiger.
ik heb even gekeken voor de remdrukbekrachtiger, maar dat wordt weer passen en meten met de stuurstang.. maar het zal vast wel weer passen
maar ik ga nu eerst voor de APK en dan de buitenkant een beetje aantoonbaar maken(willen erin gaan trouwen)
groet
cees
ps @4tje wanneer gaat de jouwe weer rijden?
- cees en jantine
jajajaja woehoe!!!!
de r4at is goedgekeurd en heeft dus weer een jaartje APK!!!!
nu kan ik tenminste weer "legaal" de weg op..
hier een tweetal fotoos van de verbouwde stuurstang, met dank aan 2 seat's die nu niet meer zo goed sturen haha. maar ze stonden toch al op de sloop.
het mooie van deze kruiskoppelingen is dat ze eigenlijk met minimale aanpassingen over de stuurstang heen kunnen.

de r4at is goedgekeurd en heeft dus weer een jaartje APK!!!!
nu kan ik tenminste weer "legaal" de weg op..
hier een tweetal fotoos van de verbouwde stuurstang, met dank aan 2 seat's die nu niet meer zo goed sturen haha. maar ze stonden toch al op de sloop.
het mooie van deze kruiskoppelingen is dat ze eigenlijk met minimale aanpassingen over de stuurstang heen kunnen.