Pagina 14 van 20

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: do aug 12, 2010 9:56 pm
door Rik
sinds wanneer woont die in Tilburg?

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: do aug 12, 2010 11:18 pm
door Rudolf2
...ach, scheelt maar drie kilometer...

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: vr aug 13, 2010 7:21 am
door schoapke
Rood naar de geschakelde plus geel naar het lampje. Kijk nu zijn we weer een stukje verder.
Accu ligt aan de lader, vanmiddag de toetoe ophalen bij Rudolf. Kunnen we morgen weer flink werk verzetten.

Zondag staat het bankje op het programma en dan ziet het er weer uit als een auto (oioi)

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: ma aug 16, 2010 8:42 am
door schoapke
Nou het acculampje gaat uit (oioi)

Dus meteen maar een rondje gereden zaterdagavond. Alleen de versnellingspook komt een beetje ongelukkig uit. Eens kijken of we dat wat kunnen aanpassen.
Nog een stap opweg naar een "echte auto" Samen met Esther de voorruit er in gezet. Hoeven we geen vliegjes te happen de 18e

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: wo aug 18, 2010 10:32 am
door schoapke
hmmmm heb je een kabelboom met 2x clacson aansluiting, zit er maar 1 op de schakelaar.

best lastig als je een town en road horn wil :wink:

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: wo aug 18, 2010 10:33 am
door Rudolf2
Een extra schakelaar op een ietwat onopvallende plek?

(baai) Rudolf

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: wo aug 18, 2010 11:13 am
door Tweety
of met iets van een relais gaan werken....of een ander electronisch schakelding ofzo...

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: wo aug 18, 2010 11:22 am
door schoapke
geen idee hoe het orgineel zit, maar misschien dat Bram het weet

Kan het zijn dat bij stads licht de ene het doet en bij groot licht de andere of zo????

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: wo aug 18, 2010 12:07 pm
door Mark4GTL
Oude claxons hadden 2 geluiden. Licht indrukken is tuut. Verder indrukken is toet.

Hoort ook een andere (oudere) schakelaar bij

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: do aug 19, 2010 6:05 pm
door schoapke
heb de twee toeteraansluit toestand opgelost.

de tweede was het stekkertje van de temeratuur sensor :oops:

Of eigenlijk de eerste, want ben gewent dat de clacson aan de bestuurders kant zit

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: do aug 19, 2010 6:23 pm
door Mark4GTL
Dus als de temperatuur stijgt gaat de claxon?
das wel een goede waarschuwing

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: do aug 19, 2010 6:55 pm
door schoapke
heee dat is een idee ;)

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: do aug 19, 2010 8:22 pm
door Rudi
schoapke schreef:Nou Hoeven we geen vliegjes te happen de 18e
Mooie datum hoor,

Dan is onze Siem ook jarig (wordt ie 4), dus geen volgwagen uit Terheijden.
Succes en een fijne dag.

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: vr aug 20, 2010 7:02 pm
door schoapke
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Het ging ook allemaal een beetje te makkelijk de laatste tijd. Montage links en rechts verliep zonder erge problemen. Schakelstang is verlengd en verlaagd. Dus was het tijd ok de vloeistoffen een beetje op orde te brengen. Olie's okee, koelvloeistof een beetje weinig dus dat werd aanvullen. Om te zorgen dat het overal goed inloopt heb ik even het systeem onder druk gezet. Compressor naar 2 bar er op de slang van het expansie vat en een pufje lucht er in. Bij het tweede pufje schoten er alleen zeker tien straaltjes door de garage heen uit minstens 5 gaatjes en scheurtjes in de koperen bovenkant.

Weer iets wat vervangen kan worden. Bus iemand in de buurt met een goede radiateur voor 850 of mensen die ervaring hebben met solderen ???? :(


Maar ook ontroerende momenten hoor van tijd tot tijd
vroem vroem dak-lose....... Afbeelding ...... vroem vroem

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: vr aug 20, 2010 9:04 pm
door Renault Classique
CarCoolSystems in Helmond kan veel met oude radiatoren, mogelijk kunnen ze ook voor jullie cabrioradiator iets betekenen?