Pagina 13 van 22

Geplaatst: wo apr 13, 2005 10:33 pm
door Goof
Maten:
- Buitendiameter: 25,85 mm (ja, heb ik heel precies en meerdere keren gemeten)
- binnendiameter: 12 mm
- hoogte: 26 mm

Voor wat betreft dat absurde bedrag dat daar genoemd werd. De gek die dat er voor geeft, stuur maar langs. Ik hoop dat ik ze voor pak hem beet 15 of 20 euro per set (4 stuks) kan laten maken. En daarvoor hoef ik geen hip powerflex kleurtje te hebben. Nylon is gewoon goed, ik hoef niet perse PU bussen

Geplaatst: wo apr 13, 2005 11:39 pm
door cees en jantine
goof voor dat geld doe ik ook wel mee. baat het niet dan schaad het niet.
denk dat die bussen de auto dan zo ongeveer wel overleven.

Geplaatst: wo apr 13, 2005 11:46 pm
door 4tje
@ Jan :

Jij hebt het denk ik over Proflex...... en dan weet ik wel wie daarmee rondrijd........

Proflex

Geplaatst: wo apr 13, 2005 11:51 pm
door Jan
Ja dat schrijf ik toch proflex en goof als jij dat kan laten namaken, gaarne ik ook graag.

Gr Jan

Geplaatst: wo apr 13, 2005 11:54 pm
door 4tje
Goof had het over de bussen in de draagarmen...

Geplaatst: do apr 14, 2005 5:50 pm
door Folkert
4tje schreef:Daarom bestaan er ook merken als Powerflex e.d. , gewoon allemaal onzin joh die bussen........die lui die verzinnen maar wat
Psies. Daarom hebbik mn bmw net rondom van een set powerflexbussen voorzien...

Geplaatst: do apr 14, 2005 10:58 pm
door 4tje
En rijd beter neem ik aan?
kan je verschil merken met hoe het eerst was?
Kun je die verschillen eens op een rijtje zetten?
Is wel interesante info denk ik!!!

Geplaatst: vr apr 15, 2005 7:11 am
door Folkert
Het rijdt scherper. Nu is het zo dat als je stuurt niet eerst die bussen in een andere stand gaan staan. (Achter waren ze ook wel heel erg versleten). De auto luistert veel beter naar het stuur.

Geplaatst: vr apr 15, 2005 10:45 am
door Ron
En bij acceleratie staan de wieltjes ook beter in de juiste stand.
Bij geleverd vermogen staat je linkerwiel naar rechts en je rechterwiel naar links te trekken. Bandje met de meeste grip wint, en jij moet dat corrigeren met je stuur. Goed waardeloos bij de sprints.

Geplaatst: do apr 21, 2005 5:19 pm
door cees en jantine
heeft iemand wel eens gehad dat de toeter het opeens niet meer doet.
voor de ombouw deed ie het gewoon en erna niet meer. toeter zelf doet het nog(doorverbonden) maar als ik op het knopje druk..noppes??

ook begint mijn dynamo kuren te vertonen soms met starten staat ie gewoon echt vast en als de motor dan aanslaat krijg je een heleboel rook.. even met een schroevendraaier weer gangbaar maken kan wel en dan doet ie het weer gewoon, maar ik heb ook het vermoeden dat er een draadje niet goed aangesloten zit :oops:
de koolborstels zijn nog niet weg, heb ik al naar gekeken.

zou iemand anders een foto van zijn dynamo kunnen maken of heeft iemand een foto waar alle aansluiting op staan?? betreft een gtl dynamo uit ´86

zouden de twee ook verband met elkaar kunnen hebben

wat is eigenlijk de geschatte 0-100 tijd van een soortgelijk apparaat?? heeft iemand die al eens gemeten. ik denk zeker onder de 10 seconden

oh ja over 2 weken gaat ie weer voor de keuring........ik begin alvast met duimen..

cees

dynamo

Geplaatst: do apr 21, 2005 9:10 pm
door Jan
Ik denk dat op de R5 alipine turbo een sterkere dynamo zit dan op een gewone R4 gtl.De alpine heeft 50 ampere een gtl 35 ampere.
Denk dat daar een andere voor moet zoeken.

Gr Jan

Ombouw naar AT, morgen APK..

Geplaatst: di apr 26, 2005 10:13 am
door cees en jantine
zo hier weer een paar fotoos, er is niet echt veel veranderd eigenlijk sinds de laatste keer. weinig tijd gehad. wel moet de 4 morgen voor de keuring...ben benieuwd. in ieder geval 3 ashoezen, toeter doet het nog steeds niet. op het moment de verlichting ook niet en er zal nog wel het een en ander zijn.

Afbeelding
autootje uit de garage
Afbeelding
knipoogje naar volkwagen
Afbeelding

Afbeelding
bij mn schoonouders op het erf
Afbeelding
de toerenteller en koelwater temp meter(die zit ff tijdelijk zo)
Afbeelding
het hart van de machine.. :lol: :o

Geplaatst: di apr 26, 2005 10:40 am
door Jan-San
Succes bij de keuring, houd me op de hoogte. Vooral over het motor gebeuren... :wink:

Geplaatst: di apr 26, 2005 2:20 pm
door jbeekmann
Ben ook benieuwd of ze die doorgerotte binnenspatborden door de keuring laten... Ben bang van niet namelijk.

Geplaatst: di apr 26, 2005 5:13 pm
door cees en jantine
vorig jaar nog wel..ben ook wel benieuwd eigenlijk.
volgens de garage zou het andere motorblok geen probleem moeten zijn.
die binnenspatborden stonden toch al op de planning, heb ook nog nieuwe spatborden liggen.
we zullen het morgen weten.

moet ik nog wel even de verlichting fixen voor morgen, heb de dynamo losgehad en daarna deden de lichten het niet meer..(heb wel met vast zetten per ongeluk met sleutel 8 kortsluiting gemaakt :oops: )
dus alles ff nakijken.

cees