Pagina 13 van 14
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: do mei 14, 2015 9:24 pm
door R4F6GTX Automaat
Wit is grondverf..... oftewel, grondverf is wit...

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: do mei 14, 2015 11:50 pm
door marcGTL.BE
R4F6GTX Automaat schreef:Wit is grondverf..... oftewel, grondverf is wit...


348 is één van de kleuren van Renault en dus geen grondverf
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr mei 15, 2015 6:54 am
door R4F6GTX Automaat
er staat anders PRIME op... maar ik vind wit geen kleur, het moet er juist uitspringen, iets aparts of een fel kleurtje bijvoorbeeld, zo'n leuk autootje... er zijn al zo veel witte (modernere) voertuigen. z'n oude rode was dan beter,= origineel F4 kleurtje, of knalgeel, maar wit? nee... misschien stam ik nog uit de tijd dat ze een wagen speciaal wit maakten om dan de oneffenheden te verdoezelen, speciaal na een restauratie, of in sommige gevallen 'roestoratie'....
waardevermindering...

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr mei 15, 2015 8:21 am
door marcGTL.BE
R4F6GTX Automaat schreef:waardevermindering...

348 is een originele Renault kleur en werd ook op de F4 toegepast(dus een originele F4 kleur), daar is dus niks mis mee. Mijn F4 moet niet opgeleukt worden met een lolly kleurtje, hij is zo ook leuk.
Ik begrijp best dat smaken kunnen verschillen en heb dus ook respect voor de keuze van andere mensen.
De waarde van een zelf gerestaureerde wagen is onschatbaar. Ieder doet zijn eigen ding en dat is juist het leuke,zeker dat je dat kan delen met andere.
..........Er moet onderscheid zijn om iets te appreciëren
Marc
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr mei 15, 2015 9:08 am
door R4F6GTX Automaat
Goed zo.

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr mei 15, 2015 3:38 pm
door dirkoosterhoff
Er zijn ook lieden die heel veel moeite doen om hun R4 er zo verroest mogelijk uit te laten zien
Dan liever een witte

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr mei 15, 2015 8:16 pm
door marcGTL.BE
radiator met Twingo ventilator geplaatst
Het past. Had ik de ventilator iets meer naar beneden geplaatst zou het ruimer zijn geweest.
Een GTL radiator zou te veel aanpassingen vergen,de steun voor de versnellingspook,de accu houder,de extra koelslangen en ook nog de bediening van de ontkoppeling
Als je een motorkap met de twee schuine steunen hebt mag je een GTL radiator helemaal vergeten
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: za mei 16, 2015 11:46 pm
door Bertje
Leuk dat t past! En weer een extra Twingo onderdeel geplaats

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: zo mei 17, 2015 4:43 pm
door dirkoosterhoff
Maar waarom allemaal?
Een R4 motor functioneert toch prima zoals hij is gemaakt in de fabriek?
Al meer dan 50 jaar.

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: zo mei 17, 2015 6:15 pm
door marcGTL.BE
dirkoosterhoff schreef:Maar waarom allemaal?.

Dat is waar,maar ik had de originele koelvinnen niet maar wel een ventilator van een Twingo.
En zo had ik weer een leuk sleutel momentje bij.
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: ma mei 18, 2015 8:39 am
door Bertje
dirkoosterhoff schreef:Maar waarom allemaal?
Omdat ook Renault zelf ooit besloten heeft de vaste ventilator te vervangen door een elektrische. De vaste ventilator maakt namelijk de meeste toeren als dat t minste nodig is (op de snelweg), dit is niet zo zinnig/efficiënt...
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: zo mei 31, 2015 8:00 pm
door marcGTL.BE
Twingo zetels geplaatst


Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: zo mei 31, 2015 8:08 pm
door marcGTL.BE
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: ma jun 01, 2015 11:14 am
door Bertje
Puik werk! Zit de ruitenwissermotor nu inderdaad vast op een plaat, die vervolgens weer vast zit aan de achterdeur?
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: ma jun 01, 2015 7:42 pm
door marcGTL.BE
Bertje schreef:Puik werk! Zit de ruitenwissermotor nu inderdaad vast op een plaat, die vervolgens weer vast zit aan de achterdeur?
Correct, moet nog wel opzoek naar een kleiner wisser-blad. Ik denk aan die van een 2CV maar voorlopig kan ik verder door langs beide kanten een beetje af te halen. In de toekomst komt er nog een bekleding op de deur om het een beetje te isoleren en verfraaien, zo zit het dan volledig uit het zicht.