Pagina 13 van 27
Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).
Geplaatst: zo okt 17, 2010 10:22 pm
door Mark4GTL
alle 4-tjes staan iets voorover
is niks raars aan
Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).
Geplaatst: zo okt 17, 2010 10:26 pm
door GijSsie
Wacht maar tot je koets er weer opstaat en je benzinetank eraan hangt en vol zit. Dan zal het veel minder zijn, maar iets naar voor staan ze altijd, goed voor de afwatering

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).
Geplaatst: ma okt 18, 2010 10:24 am
door Rutger-peer
Haha bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad de torsiestaven voor goed op spanning staan (en daarnaast: hij stond ook al zo toen de motor er nog niet in zat). Maar ik keek wat naar foto's van toen hij nog in elkaar zat en ik heb het idee dat hij toen ook al wel zo stond ja. Bedankt voor de geruststellende berichten

.
Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).
Geplaatst: ma okt 18, 2010 12:04 pm
door p304c
mijn chassis staat er vergelijkbaar bij en als ik een hoogte meet aan de voorzijde en aan de achterzijde van de zij kokerbalken zit daar een verschil in van 11 centimeter. lijkt mij dat jij ook zoiets hebt.
Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).
Geplaatst: di okt 19, 2010 1:09 am
door jeffr4
Ik denk toch een kwestie van afstellen van de torsie ,alstie helemaal is opgebouwd.
Mijn R4 staat voor juist vrij hoog afgesteld, zodat er geen verschil is tussen voor of achter,
ziet er dus niet zo doorgezakt uit!
Wel goed voor de aerodynamica
Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).
Geplaatst: di okt 19, 2010 12:23 pm
door Rutger-peer
Haha... liever niet zo... Liefst gewoon dat mooi opgeknapte chassis heelhouden bij een drempeltje

.
Maar zelfs met de motor er in veert hij nog niet in (schokbrekers staan maximaal uitgetrokken) dus met de spanning op de torsiestaven zit het nog wel goed. Als ik wat op de voorkant van het chassis ga hangen, dan veert hij wel lichtjes in, dus ik denk dat dat wel goed zit.
Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).
Geplaatst: di okt 19, 2010 3:54 pm
door jeffr4
Goed bezig R-P,
de enige die hier af en toe doorzakt

ben ik zelf en
mijn R4 met zijn neus omhoog raakt ook geen drempels.
( meerdere franse R4 tjes schijnen voor hoger te staan dan...?? andere)
Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).
Geplaatst: di okt 19, 2010 9:53 pm
door deutz
Jeffrey, twingo dakje?
gr.Jan.
Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).
Geplaatst: di okt 19, 2010 10:50 pm
door jeffr4
deutz schreef:Jeffrey, twingo dakje?
gr.Jan.
Ja, twingo, er zat al een gat in het dak van de gendarmerie-zwaailicht, die heb ik wat opgeboord en rechthoekig gedecoupeerd en toen paste er een dakkie in.
Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).
Geplaatst: wo okt 20, 2010 12:09 am
door Rutger-peer
Ziet er gelikt uit

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).
Geplaatst: wo okt 20, 2010 12:51 am
door deutz
vlugger gezegd dan gedaan!!
gr.Jan.
Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).
Geplaatst: wo okt 20, 2010 1:27 am
door jeffr4
deutz schreef:vlugger gezegd dan gedaan!!
gr.Jan.
Op de belgische R4 side hebben ze er wat instructiefotookes van gemaakt
http://4l-belgium.be/4L-belgium_%28Nl%2 ... n-air.html
Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).
Geplaatst: wo nov 03, 2010 1:49 am
door Rutger-peer
Hier de foto voor de vraag die ik stelde in het " Viertjes in het wild" topic:
Het boutje met het rode rondje er omheen heb ik losgedraaid en daarna kon ik dat hele aluminium deel (met het groene rondje er om) draaien, het leek mij dat het ervoor zorgt dat je ergens ruimte van af kunt stellen. Iemand dus een idee hoe die hoort? Heb hem per ongeluk verdraaid.
Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).
Geplaatst: do nov 04, 2010 1:48 am
door Vincentvanassen
Met die aluminium 'draaiende ring' stel je de lagers af van je steekassen. Bij mijn bak was er een duidelijke afdruk van het borgplaatje te zien in het aluminium. Dan is het een kwestie van aandraaien tot ie niet verder wil met de hand en dan terugdraaien tot de afdruk tegenover het boutje zit zodat het borgplaatje weer op hetzelfde punt terecht komt.
succes ermee!
Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).
Geplaatst: do nov 04, 2010 4:43 pm
door Rutger-peer
Hee Vincent,
Bedankt voor de reactie. Ik had ondertussen al een antwoord maar dat luidde net zoals dat van jou. Alleen heb ik de boel schoongemaakt dus de afdrukjes zitten er niet meer

. Komt goed iig!