Wat is dit nu weer?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Wat is dit nu weer?
Motor voorin, aandrijving achterwielen, smalle bandjes, starre achteras, geen bladveren.
Duidelijk Europeaan, eind '70 begin '80.
Typisch chassis, speciaal voor cardan kruis in midden.
Ik dacht eerst aan Scoda, maar een Lada komt dichter in de buurt.
Ik geef het stokje weer door.
-
Ja, geef het stokje maar verder en ga postzegels verzamelen of zo want aan je antwoord te zien ben je geen autokenner.... geintjuh.Rudi schreef:Motor voorin, aandrijving achterwielen, smalle bandjes, starre achteras, geen bladveren.
De eerste 4 beschrijvingen van jou kloppen, de rest eg nie
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Volvo PV544?
zou niet moeten kunnen, was volgens paul namelijk geen europeaanRudolf2 schreef:Volvo PV544?
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
-
Beide fout, geen '40 Chevrolet en geen Kattenrug
Zonder hintje nog een poging: Ford (de luxe) coupe, gebouwd tussen 1941 en 1948. Aan de bodem kan ik niet al te veel afleiden, en jaarlijkse modelwisselingen deed Ford toen niet aan.
Rudolf
Rudolf
Die smalle bandjes zouden ook kunnen duiden op een Koreaan of Jap.
Normaal kan ik iets uit de foto afleiden, maar Paul is zo slim geweest dat netjes weg te werken.
Het zou zomaar een Chevy kunnen zijn, in ieder geval is de motor lekker vet van onder...
Ik ben niet thuis in onderkanten van auto's, persoonlijk vind ik de buitenzijde mooier.
Normaal kan ik iets uit de foto afleiden, maar Paul is zo slim geweest dat netjes weg te werken.
Het zou zomaar een Chevy kunnen zijn, in ieder geval is de motor lekker vet van onder...
Ik ben niet thuis in onderkanten van auto's, persoonlijk vind ik de buitenzijde mooier.
-
Nee Rudi, zo'n los chassis met dwarsbalken duidt op een '40er jaren Amerikaan dus Rudolf zit met zijn gok erg goed. Het gaat om een '46er Ford....
Reden Koreanen en Jappen toen ook al met auto's? Jappen misschien wel ja... Alles in die tijd hadden smalle bandjes d8 ik..
enne... je denkt toch niet dat ik de foto ga opslaan met de juiste naam?
Reden Koreanen en Jappen toen ook al met auto's? Jappen misschien wel ja... Alles in die tijd hadden smalle bandjes d8 ik..
enne... je denkt toch niet dat ik de foto ga opslaan met de juiste naam?

toch wel maar niet aan de onderkant... grilletje of sierstripje of lampje, zoiets was wel herkenbaar voor het juiste jaarRudolf2 schreef:.........en jaarlijkse modelwisselingen deed Ford toen niet aan.
Dan leer ik ook iets van dit topic, dat gebeurd niet vaak met topics
Ik hou normaliter niet zo van Amerikanen, maar zo'n Surburban vind ik qua ruimte weer geweldig.

Ik hou normaliter niet zo van Amerikanen, maar zo'n Surburban vind ik qua ruimte weer geweldig.
Goed, de eerste hint, het vehikel dat hier is afgebeeld is ouder dan alle voorgaande raadplaatjes, maar hier vertel ik niets nieuws mee. Wel nieuws is dat de ontwerper/eigenaar er 160.000 kilometer zeer tevreden mee heeft rondgereden, spektakulair veel voor die tijd. Middenmotor van AGA, viercylinder 1410 cc en 22 pk. Tegenwoordig in het bezit van een nog niet nader te noemen museum, dat de wagen tijdelijk had uitgeleend aan een ander nog niet met name te noemen museum omdat het dak was ingestort. De volledige produktie van 1 exemplaar bestaat dus nog, terwijl het op het ontwerp afgegeven patent waarschijnlijk verlopen is.
Groetjes, Rudolf
Oh ja, er bestaat geen enkel logisch verband tussen de beide raadplaatjes!
Groetjes, Rudolf
Oh ja, er bestaat geen enkel logisch verband tussen de beide raadplaatjes!
lopen er nou twee raad het plaatjes of zie ik dat verkeerd? 

R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;