Ombouw naar AT, nu GTT setup
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- cees en jantine
Bovenkant is redelijk makkelijk los te halen ja. Kwestie van fusee los, lange bout eruit en je pakt het ding er zo af. Die bussen eruit krijgen is echter wel nog behoorlijk wat werk en je moet uitkijken de handel niet krom te trekken. Heb er nu ook al bus in zitten die niet meer los wil, maar daar vinden we ook wel weer wat op.
Verder zit er langzaamaan weer wat progressie in het project, maar dat mag ook wel na een winterstop en voorgaande afstudeerperikelen. Ben nu voortaan op zaterdag vrij, dus dat zou moeten schelen.
Verder zit er langzaamaan weer wat progressie in het project, maar dat mag ook wel na een winterstop en voorgaande afstudeerperikelen. Ben nu voortaan op zaterdag vrij, dus dat zou moeten schelen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
-------
Bussen verwijderen gaat als volgt: Boor het grootste deel van het rubber weg (boor niet te veel wringen: kost boren). Trek met een draaiende beweging de binnenste bus eruit. Zaag de buitenbus door en tik hem los en laat hem eruit vallen.
Nieuwe bussen met rubber moet je persen. Misschien kan een bankschroef het, maar ik dat weet ik niet.
Succes.
Nieuwe bussen met rubber moet je persen. Misschien kan een bankschroef het, maar ik dat weet ik niet.
Succes.
Bussen verwijderen die IK zo:
Je zaagt een stuk dikwandige buis op lengte, zodat het precies in de vorkvorm tussen de bussen past. Daardoor steek je een draadeind met aan 1 zijde een moer met daaronder een dikke metalen plaat (bv de ring op je slijptol onder de slijpschijf), groter dan de bussen. Aan de andere zijde een moer met daaronder een ring, liefst exact de maat van de bussen, maar iig zo dicht mogelijk benaderen. Dan begin je te draaien en trek je de ene bus naar binnen. Hetzelfde herhaal je vervolgens aan de andere kant. Bussen monteren kan ook zo, dan is het een kwestie van erin trekken.
Op deze manier beschadig ik het oppervlak van de draagarm niet.
Je zaagt een stuk dikwandige buis op lengte, zodat het precies in de vorkvorm tussen de bussen past. Daardoor steek je een draadeind met aan 1 zijde een moer met daaronder een dikke metalen plaat (bv de ring op je slijptol onder de slijpschijf), groter dan de bussen. Aan de andere zijde een moer met daaronder een ring, liefst exact de maat van de bussen, maar iig zo dicht mogelijk benaderen. Dan begin je te draaien en trek je de ene bus naar binnen. Hetzelfde herhaal je vervolgens aan de andere kant. Bussen monteren kan ook zo, dan is het een kwestie van erin trekken.
Op deze manier beschadig ik het oppervlak van de draagarm niet.
-------
-------
Dat wil ik nog uit gaan zoeken. Buitenste bus kan iig zowieso weg, want dat is m.i. enkel omdat het originele rubber te flex is om fatsoenlijk te persen en er dus iets omheen moet zitten. Misschien dat de binnenste bus nog iets van krachtenverdeling doet voor het nylon, maar aan de andere kant is nylon ook weer zo sterk dat ik niet verwacht dat het (zelfs op de langere termijn) iets gaat doen. Bovendien smeert nylon goed en roest het niet.
-------
-------
goof
Hoe zou Holtrop dat toch hebben gedaan met zijn 170 pk in zijn blauwe R4 van 1969 ook nylon bussen,!! doorgelast zoals jij!! zijn schokdempers[denk geen koni] maar iets anders je moet hem maar eens bellen hoe dat zit.Hij heeft geen problemen met bussen doorlassen etc waarom jij wel.
Ik snap het niet!!
Ik snap het niet!!
Kijk, het feit dat iemand anders het niet nodig vindt en/of het niet heeft gedaan, wil niet zeggen dat het niet beter kan he...
Dat Hotze die aanpassingen niet doet, moet hij zelf weten, maar ik vind dat het er wel bij hoort.
Dat Hotze die aanpassingen niet doet, moet hij zelf weten, maar ik vind dat het er wel bij hoort.
-------
-------
-
- cees en jantine
passen de standaard powerflexen er ook niet in? die kosten ook niet heel de wereld
http://www.powerflex.co.uk/universalbush.asp
ik weet niet of iemand de maten heeft?'
op de site staan ook verwijderings tips..ze doen geloof ik hetzelfde al hier al vermeld is.
cees
http://www.powerflex.co.uk/universalbush.asp
ik weet niet of iemand de maten heeft?'
op de site staan ook verwijderings tips..ze doen geloof ik hetzelfde al hier al vermeld is.
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Proflex schokdempers
Ik weet iemand die deze onder zijn 4 heeft [laten] maken setje aan de voorkant 885 euro ik weet niet wat jij goedkoop vindt.Maar voor dat dit past ben je wel even bezig.Het word namelijk maat werk meestal kost dat veel geld.
Gr Jan
Gr Jan
- cees en jantine