Ombouw naar AT, nu GTT setup

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

4tje

Bericht: # 55456Bericht 4tje »

Moeten die dingen er met of zonder die buitenste stalen ring uit?
Jan-San

Bericht: # 55457Bericht Jan-San »

Hou mij maar op de hoogte, voor die nylon bussen. Hangt natuurlijk een beetje van de kosten af..
AfbeeldingR4F16 Alpine vliegt prima!Afbeelding
cees en jantine

Bericht: # 55460Bericht cees en jantine »

is de bovenkant wel redelijk makkelijk los te halen??

zo ja dan houdt ik mij indien het niet te veel kost waarschijnlijk ook aanbevolen.

er zit dus nu duidelijk schot in de zaak goof?? beter!
houdt ons vooral op de hoogte.
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Goof

Bericht: # 55482Bericht Goof »

Bovenkant is redelijk makkelijk los te halen ja. Kwestie van fusee los, lange bout eruit en je pakt het ding er zo af. Die bussen eruit krijgen is echter wel nog behoorlijk wat werk en je moet uitkijken de handel niet krom te trekken. Heb er nu ook al bus in zitten die niet meer los wil, maar daar vinden we ook wel weer wat op.
Verder zit er langzaamaan weer wat progressie in het project, maar dat mag ook wel na een winterstop en voorgaande afstudeerperikelen. Ben nu voortaan op zaterdag vrij, dus dat zou moeten schelen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Folkert

Bericht: # 55483Bericht Folkert »

Bussen verwijderen gaat als volgt: Boor het grootste deel van het rubber weg (boor niet te veel wringen: kost boren). Trek met een draaiende beweging de binnenste bus eruit. Zaag de buitenbus door en tik hem los en laat hem eruit vallen.
Nieuwe bussen met rubber moet je persen. Misschien kan een bankschroef het, maar ik dat weet ik niet.
Succes.
Goof

Bericht: # 55484Bericht Goof »

Bussen verwijderen die IK zo:
Je zaagt een stuk dikwandige buis op lengte, zodat het precies in de vorkvorm tussen de bussen past. Daardoor steek je een draadeind met aan 1 zijde een moer met daaronder een dikke metalen plaat (bv de ring op je slijptol onder de slijpschijf), groter dan de bussen. Aan de andere zijde een moer met daaronder een ring, liefst exact de maat van de bussen, maar iig zo dicht mogelijk benaderen. Dan begin je te draaien en trek je de ene bus naar binnen. Hetzelfde herhaal je vervolgens aan de andere kant. Bussen monteren kan ook zo, dan is het een kwestie van erin trekken.
Op deze manier beschadig ik het oppervlak van de draagarm niet.
-------
4tje

Bericht: # 55491Bericht 4tje »

Maar dan kan je in feite de buitenste bus laten zitten en het nylon daar in persen?

Of dan ook de buitenste eruit halen, en helemaal geen bus meer om de nylon heen?

Enne....die binnenste bus, moet die er weer in, of kan die ook achterwege blijven?
Goof

Bericht: # 55496Bericht Goof »

Dat wil ik nog uit gaan zoeken. Buitenste bus kan iig zowieso weg, want dat is m.i. enkel omdat het originele rubber te flex is om fatsoenlijk te persen en er dus iets omheen moet zitten. Misschien dat de binnenste bus nog iets van krachtenverdeling doet voor het nylon, maar aan de andere kant is nylon ook weer zo sterk dat ik niet verwacht dat het (zelfs op de langere termijn) iets gaat doen. Bovendien smeert nylon goed en roest het niet.
-------
Gast

goof

Bericht: # 55516Bericht Gast »

Hoe zou Holtrop dat toch hebben gedaan met zijn 170 pk in zijn blauwe R4 van 1969 ook nylon bussen,!! doorgelast zoals jij!! zijn schokdempers[denk geen koni] maar iets anders je moet hem maar eens bellen hoe dat zit.Hij heeft geen problemen met bussen doorlassen etc waarom jij wel.

Ik snap het niet!!
Goof

Bericht: # 55540Bericht Goof »

Kijk, het feit dat iemand anders het niet nodig vindt en/of het niet heeft gedaan, wil niet zeggen dat het niet beter kan he...
Dat Hotze die aanpassingen niet doet, moet hij zelf weten, maar ik vind dat het er wel bij hoort.
-------
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 55558Bericht R4F6GTX Automaat »

Sommige dingen zijn gewoon goed hoe ze zijn. Niet alles behoeft verbetering.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
4tje

Bericht: # 55592Bericht 4tje »

Daarom bestaan er ook merken als Powerflex e.d. , gewoon allemaal onzin joh die bussen........die lui die verzinnen maar wat
cees en jantine

Bericht: # 55593Bericht cees en jantine »

passen de standaard powerflexen er ook niet in? die kosten ook niet heel de wereld
http://www.powerflex.co.uk/universalbush.asp
ik weet niet of iemand de maten heeft?'
op de site staan ook verwijderings tips..ze doen geloof ik hetzelfde al hier al vermeld is.

cees
Jan

Proflex schokdempers

Bericht: # 55594Bericht Jan »

Ik weet iemand die deze onder zijn 4 heeft [laten] maken setje aan de voorkant 885 euro ik weet niet wat jij goedkoop vindt.Maar voor dat dit past ben je wel even bezig.Het word namelijk maat werk meestal kost dat veel geld.

Gr Jan
cees en jantine

Bericht: # 55595Bericht cees en jantine »

dat is wel een heleboel geld inderdaad
als ik op de site kijk zijn ze rond de 14 pond.
en ze zijn af te draaien in de draaibank.
Plaats reactie