Pagina 11 van 22

Geplaatst: vr apr 08, 2005 8:18 am
door Ron
Folkert schreef:Het circuit is de Nurburgring.....
Ja, dat had ik eigenlijk wel kunnen herkennen. Ben er zelf nooit geweest, maar heb wel al met mijn PC-racestuurtje een paar kilometers gemaakt daar. Ook vierwieldrift, maar dan zonder de echte G-krachten. Zal toch wel leuker zijn mét. Cool! Als er eens een leuk evenement is om te kijken wil ik dat graag eens meemaken. Maar als je maar 7x op een dag langskomt is het wel weer weinig...

Geplaatst: vr apr 08, 2005 12:17 pm
door Folkert
Dichter bij huis: 22 April Zandvoort! Goooeeed!!

Geplaatst: vr apr 08, 2005 11:16 pm
door Ron
Ik zit te spitten viavia, en dat moet dan een reunie voor jou zijn van de HTS? Ik zit te lezen op circuitdag.nl en haal daar geen tijd uit, maar als ik geen beslagleggingen heb op mijn tijd wil ik graag komen gluren.

Geplaatst: vr apr 08, 2005 11:25 pm
door cees en jantine
ook leuk, vandaag voor het eerst een mn beste vriend in de r4 laten rijden :)
enige nadeel was dat ie bijna in de berm terecht kwam toen de turbo ging meedraaien.
moet zeggen met nat wegdek zijn de 2e en 3e versnelling best gevaarlijk als je je gas intrapt... niet doen dus. kost alleen maar veel banden.

zal eens kijken of ik misschien een filmpje kan maken, kan iedereen een beetje meekijken hoe het is..'
groet
cees

Geplaatst: vr apr 08, 2005 11:26 pm
door cees en jantine
oh ja hij wil nu ook turbo gaan rijden, dus mensen weest gewaarchuwd als je het een keer hebt gedaan... 8)

Geplaatst: za apr 09, 2005 5:07 pm
door Gast
Ron schreef:Ik zit te spitten viavia, en dat moet dan een reunie voor jou zijn van de HTS? Ik zit te lezen op circuitdag.nl en haal daar geen tijd uit, maar als ik geen beslagleggingen heb op mijn tijd wil ik graag komen gluren.
Yeps... Maar dat is van 9:00 tot 17:00 uur... De hele dag racen!!!

Alpine motor

Geplaatst: zo apr 10, 2005 8:28 pm
door san
Misschien een domme vraag maar is de alpine motor het zelfde als de alpineturbo motor maar dan met een turbo.En is het dan ook mogelijk om een gewone alpine te voorzien van een turbo en etc of is dit te omslachtig of totaal niet mogelijk.

Gr Sandra

Geplaatst: zo apr 10, 2005 9:58 pm
door Folkert
Volgens mij zijn er wel meer verschillen dan alleen een turbootje... In ieder geval is de compressieverhouding lager en ik geloof dat dat door andere zuigers is gedaan. De kop is iets anders en ik geloof dat er ook andere uitlaatkleppen in zitten... Maar je mag het van mij best proberen...

Geplaatst: zo apr 10, 2005 10:05 pm
door cees en jantine
klopt compressie verhouding is anders, maar de koppakking is hetzelfde. dus denk ik andere zuigers..
je kunt het wel proberen, de compressieverhouding van de alpine is niet dusdanig hoog dat het niet zou kunnen denk ik, maar dan zou ik wel voor de GTT setup gaan. dus met intercooler ivm pingelen..
groet
cees

Geplaatst: zo apr 10, 2005 10:07 pm
door Folkert
cees en jantine schreef:moet zeggen met nat wegdek zijn de 2e en 3e versnelling best gevaarlijk als je je gas intrapt... niet doen dus. kost alleen maar veel banden.
Als het glad is, kost het niet echt veel banden. En dat is wel precies het punt waar ik je ff op aan wil spreken: Goede banden zijn wel belangrijk. Ik had leuke (redelijk geprijsde) toyo's eronder van 175 breed. Ook is het wel belangrijk dat je auto goed is uitgelijnd. En vooral: stel je stuurhuishoogte eens netjes af. Verder is een beetje uitspoor op de voorwielen ook wel prettig voor de stabiliteit. (je kunt je voorstellen dat de draagarmpjes een beetje naar voren willen bewegen als de wieltjes er hard aan trekken.) De draagarmrubbers vervangen door nylonbusjes (gewoon zelf maken) is ook een serieuze aanrader!
Gegroet, Folkert.

Geplaatst: zo apr 10, 2005 10:43 pm
door Goof
Folkert, gezien je ervaring op het gebied van nylon bussen wil ik je vragen hoe je in godsnaam de onderste wieldraagarm los hebt gekregen?
Het heeft me inmiddels al de nodige kopbrekens, knokkels en nog meer tijd gekost, maar die laatste bout geeft geen krimp. Doorslijpen is geen opties en beschadigen ook niet. Trekkers krijg ik er niet omheen, koevoet past er niet tussen en is me te lomp en op een gewone hamer reageert het ding niet.
Ook sleutelboeken bieden geen uitkomst in deze.
Eigenlijk ook wel weer leuk dat ik iets gevonden heb waar zelfs haynes en olieslager niet aan durven beginnen. :wink:

Geplaatst: ma apr 11, 2005 9:48 am
door Ron
Ik heb ze ooit "gewoon" gedemonteerd tioen ik een F6 aan het slopen was. Ging gewoon goed.
Overigens heeft Folkert (Nico) die nylon bussen geloof ik alleeen in de bovenste zitten. Dus misschien wil je je onderste dan niet losmaken.

Geplaatst: ma apr 11, 2005 10:22 am
door Folkert
Ron weet heel veel... Ik heb alleen de bovenste gedaan...

Geplaatst: ma apr 11, 2005 3:33 pm
door Jan-San
Ik heb nog twee losse liggen.. :wink:


Zet je die toch erop! :lol:


(waar blijft het commentaar....?)

Geplaatst: ma apr 11, 2005 6:59 pm
door Goof
Hierbij mijn commentaar.
Had de boel gisteren weer eens in de WD40 gezet. Zojuist een moer erop gedraaid en weer flink hengsten met een nylon hamer. En waarempel, er zat beweging in. Maar doorgaan dan. En jawel. HIJ IS LOS!!! Blijkbaar had de tijd zijn werk goed gedaan en was de bout in de ene helft vastgeroest. Nu kan ik ook zien dat er maar in 1 stuk een bus zit en dat daar maar een millimetertje rubber tussen zit. Weet dus niet in hoeverre het rendabel is hiervan nylon te maken. Maar eerst dat ding er maar eens uitpersen, dan zien we verder.
Mocht ik zover zijn dat ik nylon bussen ga laten maken, zijn er dan eventueel nog belangstellenden, mocht het prijstechnisch niet te gortig zijn?
Ondertussen wacht ik nog steeds op prijsopgaves van 4 straalbedrijven. Als dat gefixd is gaat de handel naar de verzinkerij en dan wordt het spannend....
Overigens heb ik gisteren mijn motorsteunen aangepast. Stiekem toch nog een heel werkje om dat netjes te doen, want ik wil de lassen als het even kan wel mooi glad afwerken natuurlijk.