Ja, dat had ik eigenlijk wel kunnen herkennen. Ben er zelf nooit geweest, maar heb wel al met mijn PC-racestuurtje een paar kilometers gemaakt daar. Ook vierwieldrift, maar dan zonder de echte G-krachten. Zal toch wel leuker zijn mét. Cool! Als er eens een leuk evenement is om te kijken wil ik dat graag eens meemaken. Maar als je maar 7x op een dag langskomt is het wel weer weinig...Folkert schreef:Het circuit is de Nurburgring.....
Ombouw naar AT, nu GTT setup
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- cees en jantine
ook leuk, vandaag voor het eerst een mn beste vriend in de r4 laten rijden 
enige nadeel was dat ie bijna in de berm terecht kwam toen de turbo ging meedraaien.
moet zeggen met nat wegdek zijn de 2e en 3e versnelling best gevaarlijk als je je gas intrapt... niet doen dus. kost alleen maar veel banden.
zal eens kijken of ik misschien een filmpje kan maken, kan iedereen een beetje meekijken hoe het is..'
groet
cees

enige nadeel was dat ie bijna in de berm terecht kwam toen de turbo ging meedraaien.
moet zeggen met nat wegdek zijn de 2e en 3e versnelling best gevaarlijk als je je gas intrapt... niet doen dus. kost alleen maar veel banden.
zal eens kijken of ik misschien een filmpje kan maken, kan iedereen een beetje meekijken hoe het is..'
groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
- cees en jantine
Alpine motor
Misschien een domme vraag maar is de alpine motor het zelfde als de alpineturbo motor maar dan met een turbo.En is het dan ook mogelijk om een gewone alpine te voorzien van een turbo en etc of is dit te omslachtig of totaal niet mogelijk.
Gr Sandra
Gr Sandra
- cees en jantine
klopt compressie verhouding is anders, maar de koppakking is hetzelfde. dus denk ik andere zuigers..
je kunt het wel proberen, de compressieverhouding van de alpine is niet dusdanig hoog dat het niet zou kunnen denk ik, maar dan zou ik wel voor de GTT setup gaan. dus met intercooler ivm pingelen..
groet
cees
je kunt het wel proberen, de compressieverhouding van de alpine is niet dusdanig hoog dat het niet zou kunnen denk ik, maar dan zou ik wel voor de GTT setup gaan. dus met intercooler ivm pingelen..
groet
cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Als het glad is, kost het niet echt veel banden. En dat is wel precies het punt waar ik je ff op aan wil spreken: Goede banden zijn wel belangrijk. Ik had leuke (redelijk geprijsde) toyo's eronder van 175 breed. Ook is het wel belangrijk dat je auto goed is uitgelijnd. En vooral: stel je stuurhuishoogte eens netjes af. Verder is een beetje uitspoor op de voorwielen ook wel prettig voor de stabiliteit. (je kunt je voorstellen dat de draagarmpjes een beetje naar voren willen bewegen als de wieltjes er hard aan trekken.) De draagarmrubbers vervangen door nylonbusjes (gewoon zelf maken) is ook een serieuze aanrader!cees en jantine schreef:moet zeggen met nat wegdek zijn de 2e en 3e versnelling best gevaarlijk als je je gas intrapt... niet doen dus. kost alleen maar veel banden.
Gegroet, Folkert.
Folkert, gezien je ervaring op het gebied van nylon bussen wil ik je vragen hoe je in godsnaam de onderste wieldraagarm los hebt gekregen?
Het heeft me inmiddels al de nodige kopbrekens, knokkels en nog meer tijd gekost, maar die laatste bout geeft geen krimp. Doorslijpen is geen opties en beschadigen ook niet. Trekkers krijg ik er niet omheen, koevoet past er niet tussen en is me te lomp en op een gewone hamer reageert het ding niet.
Ook sleutelboeken bieden geen uitkomst in deze.
Eigenlijk ook wel weer leuk dat ik iets gevonden heb waar zelfs haynes en olieslager niet aan durven beginnen.
Het heeft me inmiddels al de nodige kopbrekens, knokkels en nog meer tijd gekost, maar die laatste bout geeft geen krimp. Doorslijpen is geen opties en beschadigen ook niet. Trekkers krijg ik er niet omheen, koevoet past er niet tussen en is me te lomp en op een gewone hamer reageert het ding niet.
Ook sleutelboeken bieden geen uitkomst in deze.
Eigenlijk ook wel weer leuk dat ik iets gevonden heb waar zelfs haynes en olieslager niet aan durven beginnen.

-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
-------
Hierbij mijn commentaar.
Had de boel gisteren weer eens in de WD40 gezet. Zojuist een moer erop gedraaid en weer flink hengsten met een nylon hamer. En waarempel, er zat beweging in. Maar doorgaan dan. En jawel. HIJ IS LOS!!! Blijkbaar had de tijd zijn werk goed gedaan en was de bout in de ene helft vastgeroest. Nu kan ik ook zien dat er maar in 1 stuk een bus zit en dat daar maar een millimetertje rubber tussen zit. Weet dus niet in hoeverre het rendabel is hiervan nylon te maken. Maar eerst dat ding er maar eens uitpersen, dan zien we verder.
Mocht ik zover zijn dat ik nylon bussen ga laten maken, zijn er dan eventueel nog belangstellenden, mocht het prijstechnisch niet te gortig zijn?
Ondertussen wacht ik nog steeds op prijsopgaves van 4 straalbedrijven. Als dat gefixd is gaat de handel naar de verzinkerij en dan wordt het spannend....
Overigens heb ik gisteren mijn motorsteunen aangepast. Stiekem toch nog een heel werkje om dat netjes te doen, want ik wil de lassen als het even kan wel mooi glad afwerken natuurlijk.
Had de boel gisteren weer eens in de WD40 gezet. Zojuist een moer erop gedraaid en weer flink hengsten met een nylon hamer. En waarempel, er zat beweging in. Maar doorgaan dan. En jawel. HIJ IS LOS!!! Blijkbaar had de tijd zijn werk goed gedaan en was de bout in de ene helft vastgeroest. Nu kan ik ook zien dat er maar in 1 stuk een bus zit en dat daar maar een millimetertje rubber tussen zit. Weet dus niet in hoeverre het rendabel is hiervan nylon te maken. Maar eerst dat ding er maar eens uitpersen, dan zien we verder.
Mocht ik zover zijn dat ik nylon bussen ga laten maken, zijn er dan eventueel nog belangstellenden, mocht het prijstechnisch niet te gortig zijn?
Ondertussen wacht ik nog steeds op prijsopgaves van 4 straalbedrijven. Als dat gefixd is gaat de handel naar de verzinkerij en dan wordt het spannend....
Overigens heb ik gisteren mijn motorsteunen aangepast. Stiekem toch nog een heel werkje om dat netjes te doen, want ik wil de lassen als het even kan wel mooi glad afwerken natuurlijk.
-------------------------------------------
-------
-------