Pagina 11 van 22
					
				Re: 1400 cc monopoint injectie super5
				Geplaatst: vr aug 03, 2012 11:35 pm
				door deutz
				Je moet niet het zebrapad overgaan als jij daar staat met die waaiers aan, je wordt de motorkap over gezogen!!!!!!!!!!!!!!!
Werkt wel! 

 .
gr.Jan.
 
			 
			
					
				Re: 1400 cc monopoint injectie super5
				Geplaatst: zo aug 05, 2012 7:46 pm
				door RVIER
				@Jeffry,
zet ze ook maar niet aan als je  s'avonds op een donkere weg rijdt, geheid dat het licht knippert. Misschien ook maar het stationaire toerental 50 rpm omhoog om te voorkomen dat hij afslaat 

. 
vr gr Fons
 
			 
			
					
				Re: 1400 cc monopoint injectie super5
				Geplaatst: zo aug 12, 2012 3:07 pm
				door jeffr4
				De downpipe van de Super5 aangepast en verlengt, waarbij ik dezelfde plaats en afstand heb gehouden voor de lambda, wel 180 graden gedraaid, maar wellicht toch een verwarmde type ga plaatsen.De downpipe moet nog met warmte-isolatieband omwikkeld worden.
De aansluitflens gebruikt van de super5 en komt er een Simons 80mm ronde lange uitlaatdemper met 
zijstuk voor het achterwiel( is besteld) , zo kan ik ook de 22mm rechte stabilisator van de R5AT gebruiken. 
 

 
			 
			
					
				Re: 1400 cc monopoint injectie super5
				Geplaatst: do aug 16, 2012 10:34 pm
				door jeffr4
				VROEM   

 VROEM, PRUTTEL  

 PRUTTEL nog zonder uitlaat
Ene viedie-oke geplaatst op mene website van de startpoging....altijd spannend met die injectie/ecu en electr. ontstekingsmodule
Zie : 
http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... tie-7.html" onclick="window.open(this.href);return false;
 
			 
			
					
				Re: 1400 cc monopoint injectie super5
				Geplaatst: vr aug 17, 2012 10:50 pm
				door zwergje
				Gave video, Jeff! 

 
			 
			
					
				Re: 1400 cc monopoint injectie super5
				Geplaatst: ma aug 20, 2012 2:53 pm
				door jeffr4
				Yesssss, vandaag mijn bestelde Zweedse RVS Simons ronde demper binnen gekregen, dus van de week 
tijd vinden om deze samen met de katalysator onder de R4 te braaien, hangen enz 
 

 
			 
			
					
				Re: 1400 cc monopoint injectie super5
				Geplaatst: ma aug 20, 2012 4:41 pm
				door Hanz
				Jij dacht, we beleven het heetste weekend in jaren dus ik ga maar eens wat onder mijn autoke liggen? Ziet er nochtans goed uit!
			 
			
					
				Re: 1400 cc monopoint injectie super5
				Geplaatst: ma aug 20, 2012 9:51 pm
				door jeffr4
				Als je al zo'n 12 jaar enkele maanden van het jaar tussen de periode april tot en met oktober op Kreta vertoeft met temperaturen boven de 40 graden,dan ben je wel het e.e.a. gewend en ik heb vandaag  de zweedse knäcker-demper pas binnen ,na 2 weken( de demper is 80mm en de buis is 50mm. scheelt niets 

 ) , na een weekend van lamballen, bier zuipen en barbe-knoeien ,,,,,en de komende dagen wordt het toch weer wat winters?.... dus kan ik toch wel onder de R4 frotten?
 
			 
			
					
				Re: 1400 cc monopoint injectie super5
				Geplaatst: ma aug 20, 2012 9:55 pm
				door Rudolf2
				80 - -50 : past toch prima, alleen vast niet helemaal vrij van lekkage 
 
Rudolf
 
			 
			
					
				Re: 1400 cc monopoint injectie super5
				Geplaatst: ma aug 20, 2012 10:15 pm
				door jeffr4
				Rudolf,
de micro- demper zelf is 80mm en de aansluitdiameter,net zoals de buis is 50,8mm ( 2 Inch) 
 
Dus zal wel niet zo lekken, ook een beetje bosal ertussen.

 
			 
			
					
				Re: 1400 cc monopoint injectie super5
				Geplaatst: wo aug 29, 2012 9:08 pm
				door jeffr4
				Beginnetje gemaakt om de demper en de katalysator in de steigbeugels te hangen. 
Het geheel is in één lijn  door dezelfde afstandgrootte van de rubbers, waarbij de katalysator hoger is dan de demper en deze nog net onder de bodemplaat past. Voor de demper komt nog een aluminium hitteschild ertussen bedekt met lasdeken (1100 graden bestand) en bestuurderszijde bodemplaat wordt in zijn geheel bedekt met een stuk lasdeken om niet al te warme voetjes te krijgen 
 
 
Zie :  
http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... tie-7.html   Het uitlaatsysteem
 
			 
			
					
				Re: 1400 cc monopoint injectie super5
				Geplaatst: do aug 30, 2012 10:48 pm
				door RVIER
				Waarde Jeffr
Wordt het met die cat onder de vloer niet wat erg krap tussen de cat en straat? Ik probeer me voor te stellen wat er gebeurt bij een verkeersdrempel. Kan hij niet onder het spatbord?
 
Met grotere wielen win je ook maar weing hoogte 
vr gr Fons
 
			 
			
					
				Re: 1400 cc monopoint injectie super5
				Geplaatst: vr aug 31, 2012 9:28 am
				door jeffr4
				Chipssss.... helemaal vergeten, die rare bulten in de weg. Dat heb je als je de halve tijd van het jaar
op dat eiland loopt te lamballen, maar ja daar hebben ze weer grote gaten en geiten in en op de weg 
 
Nu heb ik zelf geen drempelvrees, maar de praktijk zal het uitwijzen, voorzijde hoogte van mijn R4 is met het stellen van de torsie verlaagt naar 24 cm, gemeten achter het voorwiel en met de kat nu zo gemonteerd moet het gaan bij "normale" drempels...en zo niet....weer wat te freubelen... de bodemplaat verhogen op de plek van de kat ?  Kat in het bakkie.
Maar goed, theoretisch moet het kunnen, kan de torsie nog een spie-tje geven en anders verplaatsen.
 
			 
			
					
				Re: 1400 cc monopoint injectie super5
				Geplaatst: vr aug 31, 2012 9:55 am
				door R4F6GTX Automaat
				Of gewoon niet afremmen voor zo'n @#$drempel maar gas geven... ! (kan makkelijk met een R4)
			 
			
					
				Re: 1400 cc monopoint injectie super5
				Geplaatst: vr aug 31, 2012 11:08 am
				door jeffr4
				Uiteraard heb ik er wel een klein beetje over nagedacht, wilde de kat perse daar hebben en daarom ook de kat schuin eronder geplaatst. Je zult toch een dure Ferrari of Bugatti hebben en ook schuin de drempels moeten nemen en dan gaat het nog om je hele bodemvrijheid 
 
http://www.autojunk.nl/2011/12/bugatti- ... ersdrempel