Pagina 11 van 27

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).

Geplaatst: di sep 14, 2010 2:27 pm
door ap
Wil de de 4 voor zo laag bij de weg hebben?? volgens mij moet je voor echt nog een flink stuk omhoog want dit lijk mij erg laag.

Vergeet niet dat je er nog een motor met bak ik krijgt die samen je voorkant nog een heel eind naar beneden drukken.

Achter lijkt mij redelijk goed te staan want je tank met inhoud en reservewiel wegen ook wel wat.

Ik heb ergens wel een foto van mijn F4 zonder blok dan zal je zien hoeveel die hoger staat voor dan jou chassis nu.

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).

Geplaatst: di sep 14, 2010 3:14 pm
door Rutger-peer
Hee Albertjan,

Ik heb voor mijn gevoel niets meer gedaan dan de boel terugmonteren zoals het er af komt, kan ik daar nog iets aan stellen dan? Zou ik de schokbrekers minder hard aan moeten snoeren of de torsiestaven meer op spanning zetten? Overigens heb ik die stangen die aan de koeienogen komen ook nog niet gemonteerd, doen die ook nog iets qua rijdhoogte? Ook zitten de stabilisatorstangen nog niet aan het chassis.

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).

Geplaatst: di sep 14, 2010 4:36 pm
door ap
Hoi Rutger,

Je kan de voorvering stellen gewoon de spiebanen aan de voor of achterkant van je torsiestaaf verstellen.

Even een voorbeeld foto van de gtl die ik zonder blok had staan kijk maar eens naar de stand van de stuurstangen.

Afbeelding

Die koeiogen zorgen er hoofdzakelijk voor dat je onderste draagarm niet alle kanten op zwabbert als je rijdt.

En stabilisatorstangen de naam zegt het al houden de boel stabiel vooral in bochten zodat de auto niet te veel over gaat hellen.

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).

Geplaatst: di sep 14, 2010 4:52 pm
door Rutger-peer
Dus het is gewoon een kwestie van de torsiestaven meer op spanning brengen tot ik een goede rijdhoogte heb? Dan zal ik iets met een moordenaar gaan doen ofzo, aangezien ik ze nu vanuit maximaal naar beneden stand omhoog heb gesjord.

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).

Geplaatst: di sep 14, 2010 5:11 pm
door ap
Ja gewoon de staven meer op spanning zetten.

Neem een flinke tang en een zeker een meter buis mee.

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).

Geplaatst: wo sep 15, 2010 1:58 pm
door Rutger-peer
Haha ok, vond onze oplossing nog wel zo mooi maar dan moet dat binnenkort nog maar even zijn. Weet je ook hoeveel slag ik ongeveer moet maken? Kwart slag ongeveer o.i.d.?

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).

Geplaatst: wo sep 15, 2010 9:19 pm
door jeffr4
ap schreef:Wil je de 4 voor zo laag bij de weg hebben?? volgens mij moet je voor echt nog een flink stuk omhoog want dit lijk mij erg laag.


Be carefull how low can you go
Afbeelding
Zeker geen drempels, zoals in NL !

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).

Geplaatst: wo sep 15, 2010 9:28 pm
door ap
Afbeelding

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).

Geplaatst: wo sep 15, 2010 9:33 pm
door jeffr4
(nw) AP normaal laag zeg!

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).

Geplaatst: wo sep 15, 2010 9:43 pm
door ap
Torsiestaaf los en de schokbrekers er tussenuit dan krijg je dit.
De auto wou ook nauwelijks meer de brug af.

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).

Geplaatst: do sep 16, 2010 3:37 am
door Rutger-peer
ap schreef:Torsiestaaf los en de schokbrekers er tussenuit dan krijg je dit.
De auto wou ook nauwelijks meer de brug af.
Waarom verbaast mij dat niet?

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).

Geplaatst: vr sep 17, 2010 7:22 pm
door Rutger-peer
Overigens,

Je kunt die auto naar mijn idee voor helemaal niet hoger op de wielen krijgen door de torsiestaven aan te draaien. Het is namelijk zo dat op dit moment mijn schokbrekers voor maximaal uitgetrokken worden door de torsiestaven. Ik kan dan de torsiestaven wel meer op spanning brengen maar dat verandert niets aan de rijdhoogte omdat de schokbrekers niet verder uit kunnen. Dus ik denk dat dit dan toch echt de rijdhoogte is die ik voor het demonteren ook had, aangezien dit dezelfde onderdelen zijn.

Of zie ik nou echt iets over het hoofd?

PS: het kan ook zo zijn dat het op de foto erger lijkt dan het in werkelijkheid is. Ik zal vanavond wel even proberen een wat duidelijkere foto te maken.

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).

Geplaatst: vr sep 17, 2010 11:51 pm
door Sake
Welke onderdelen heb je nu gebruikt dan?
Die onder je eigen chassis vandaan komen of die onder de gele weg komen.

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).

Geplaatst: za sep 18, 2010 12:58 am
door Rutger-peer
Ik heb alles gebruikt wat onder mijn eigen chassis vandaan komt, op de schokbrekers na maar ik heb mijn oude schokbrekers naast die die ik nu heb gemonteerd gehouden en die zijn even lang in uitgetrokken stand.

Ik denk dat de foto gewoon een wat vertekend beeld geeft. Morgen maak ik even een nieuwe foto bij daglicht, vanavond was het al te donker.

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 5).

Geplaatst: za sep 18, 2010 12:41 pm
door RVIER
@ rutger ik denk dat je gelijk hebt.

als je de schokbrekers zou demonteren gaat hij van voren omhoog.

Je moet er een keer voor op het chassis gaan staat en kijk of hij inveert en hoe ver. Zou best kunnen zijn dat dat hij maar een heel klein beetje inveert omdat de staven nu nog onder voorspanning staan. Als je er met zijn tweeen op gaat staan heb je denk ik het motorgewicht.

Alles komt goed :D
fons