controleer de olie in je bak eens. weinig olie wordt de boel warm,zet uit en begint te schuren.
als het dat is en je doet er niks aan stopt het geluid ook van zelf hoor
moet je alleen iets meer vervangen
de velgen waren aan beide zijde warm toen ik de laatste keer had gereden.
gewoon met de hand aan te raken, dus niet gloeiend heet.
als ze normaal zeker koud moeten aanvoelen zit hier een verschil.
helaas staat de auto nu niet binnen hand bereik dus ik kan alle tips niet na gaan.
toch zeer veel dank voor de tips tot dusver.
de lager speling (en aandrijfas speling) is toch gecontroleerd tijdens de keuring ? als hier speling opzit is dit toch afkeur ?.
aangezien hij net is goed gekeurd zal dit niet het geval zijn lijkt mij.
Ik heb iets soortgelijks gehad, en destijds mijn aandrijfassen en wiellagers vervangen, nooit helemaal duidelijk geworden wat het nou precies was van die 2. Van wiellagers verwacht je dat ze een slijpend geluid maken, aandrijfassen zouden moeten kloppen en bongen, maar dit was meer piepend / schurend, maar wel een heel ander geluid dan aanlopende remmen. Hoe dan ook, probleem is daarna nooit meer teruggekomen. Gelet op mijn matige gebruik dat meestal rond de 6 km/jaar en maximaal 250 kilometer /jaar is, kan het dus ook nooit "ver" van een APK zijn opgetreden...
ik heb het gehad zodra de motor warm werd, dan ging de uitlaat iets hangen
waardoor de pijp van de demper, die door het spatscherm zit net tegen de
rand aan kwam. een heel vreemd snerpend geluid, zodra ik de koppeling
intrapte dacht ik ook dat het over was, maar dat kwam geoon omdat
dan de motor geen kracht meer leverd. dus even de pijp door het spatscherm controleren of die genoeg speling heeft.
eindelijk in de buurt van mijn auto, zojuist het nivo bekeken van de versnellingsbak, leek goed alleen de olie was goudkleurig met heel veel luchtbelletjes, schuimachtig, is dit normaal ?
nu volgt verder onderzoek naar het geluid
vandaag even met de renault naar zeeland, geluid lijkt verdewenen, het blijft dus een raadsel.
ik neem aan dat het dus niet ligt aan mijn versnellingsbak of de aandrijfassen.
dank voor de reacties !
het geluid is er weer ! bij het terugschakelen na ander halfuur rijden op de snelweg.
het zit in de versnellingsbak, was nu duidelijk in het midden.
het geluid zit bij het schakelen van z'n 4 naar 3.
koppeling ingedrukt, geluid weg, koppeling omhoog, jawel het geluid.
schurend, draaiend geluid.
auto even langs de kant, daarna in zijn 1 en 2 niet meer te horen. achteruit rijden gaat ook nog steeds.
dus wat zou het zijn, en is het nog te verhelpen ?