Geplaatst: di mei 13, 2008 10:22 am
Als je rijdt zonder de vacuumvervroeger aangesloten dan zuig je valse lucht aan (of had je het aanzuiggat dichtgemaakt?) Als hij dan meer trekkracht geeft ga je haast denken (ook in combinatie met het hoge benzine verbruik) aan een totaal lousy afstelling van de carb, want normaal zou je verwachten dat het bij valse lucht slechter moet worden. Of je luchtfilter zit dicht en is hij blij is dat er weer adem gehaald kan worden. Een nieuw luchtfilter erin, kun je dat ook uitsluiten.
Aan de andere kant, hij ploft als je normaal rijdt en dan alleen als ie warm is. Dat zou kunnen duiden op valse lucht via het spruitstuk want het uitlaatspruitstuk wil wel een beetje krom trekken als het heet wordt, en als de spruitstuk moeren niet goed vastzitten trekt hij het inlaatgedeelte van het spruitstuk mee. Ik spreek wederom uit ervaring, bij mij ontbrak er ooit een moer op het spruitstuk, en de motor liep onregelmarig als hij warm was. Controleren dus.
Aan de andere kant, hij ploft als je normaal rijdt en dan alleen als ie warm is. Dat zou kunnen duiden op valse lucht via het spruitstuk want het uitlaatspruitstuk wil wel een beetje krom trekken als het heet wordt, en als de spruitstuk moeren niet goed vastzitten trekt hij het inlaatgedeelte van het spruitstuk mee. Ik spreek wederom uit ervaring, bij mij ontbrak er ooit een moer op het spruitstuk, en de motor liep onregelmarig als hij warm was. Controleren dus.