Pagina 2 van 2
					
				
				Geplaatst: do nov 15, 2007 12:45 am
				door otogazzi
				neeeeeen
dat is niet de goeie
het laatste plaatje van dit topic moet je hebben
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.p ... e&start=15
Dat zijn hoekenprofielen die je IN-last 
En geen U profielen die je erover heen propt
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: do nov 15, 2007 8:04 am
				door Le Car
				gaman,
Dat u profiel van de site van wind is min of meer een sierplaat .
orgineel wel bedoeld voor extra stevigheid maar dan wel als extra op/over een goede balk.
De inlas stukken zijn 3x zo dik.
Dit u profiel is slechts 0.4 of 0.6 mm dik
Michiel
			 
			
					
				
				Geplaatst: do nov 15, 2007 10:13 am
				door Olivier
				Klopt dat het die zijn ja, dat zijn zg. overzetbalkjes.
Het moet echter toch niet zo'n probleem zijn om alles even eronder uit te halen?
De torsie's zelf hoef je niet los te halen en het opspannen kan heel simpel.
Vorige week in een uurtje even een as verwisseld.
Eerst links de as compleet monteren, dan rechts, zover je komt. Daarna de linker remtrommel naar beneden krikken, dan komt de rechterkant vanzelf op zijn plaats. Piece of cake? 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: do nov 15, 2007 10:49 am
				door lesmagnacs
				Praat eens met onze torsiespecialist GijSsie !!!!  Volgens mij weet die heel veel truukjes. Ik heb overigens de indrukt dat als je beide kanten er tegelijk afhaalt het makkelijker gaat.  Ik heb in ieder geval niet te veel problemen gehad met de hele achterasconstruktie met torsie en al in en uit te bouwen. (was wel de carrosserie er af en kon overal makkelijk bij komen).
			 
			
					
				
				Geplaatst: do nov 15, 2007 12:35 pm
				door GAMAN
				Ik ben aan de bestuurderskant begonnen, terwijl het achterwiel nog niet omhoog is gekrikt. Ik moet dus allebei de kanten tegelijk aanpakken. Ik dacht: Ik laat even één kant zakken, busje eromheen en vastzetten.
			 
			
					
				
				Geplaatst: do nov 15, 2007 12:51 pm
				door lesmagnacs
				Ja.. als je eenmaal begint te sleutelen kom je steeds meer tegen. UIteindelijk heb je hem helemaal uit elkaar gehaald. Zeker als je veel roest bij de balken tegenkomt is het einde vaak nog nog niet in zicht 

 
			 
			
					
				achterbalken doorgeroest
				Geplaatst: ma feb 08, 2010 8:30 pm
				door winnie20
				Ha R4 leden,
Ben bezig net een R4 uit '88 uit Portugal echter zijn de balken zover doorgeroest dat deze geheel vervangen moeten worden. De gebruikelijke inzet delen zijn hiervoor zelfs te klein. Heeft iemand:
- evaring met het vervangen van de achterbalken
- tekeningen en eventueel een werkbeschrijving
Graag hoor ik meer van jullie.
Groet,
Winvier
			 
			
					
				Re: Zwingarmbevestiging
				Geplaatst: ma feb 08, 2010 11:16 pm
				door deutz
				misschien slopertje kopen met goede achterbalken? 

 gr.jan.
 
			 
			
					
				Re: Zwingarmbevestiging
				Geplaatst: di feb 09, 2010 10:19 am
				door ap
				Ik heb nog wel 2 goede achterbalken liggen krijg je meteen een stukje chassis bij.
Intresse?? mail of pb dan even..
Ap.kuiper@home.nl