Pagina 2 van 9

Geplaatst: wo okt 17, 2007 4:04 pm
door Olivier
Nee, het schijnt eentje.
In ieder geval, mijn rechterachterkant hangt danig naar beneden...

Net even wezen kijken, krik kon er niet eens meer onder, dus dan maar onder de trekhaak.
Eenmaal opgekrikt; alles lijkt intakt, ik zie geen gebroken stang, het lijkt wel of de torsie in zijn ophanging gescheurd is oid, bij de wieldraagarm dus (omg)

Geplaatst: wo okt 17, 2007 4:08 pm
door GijSsie
van je achteras? of van de voortrein?

Geplaatst: wo okt 17, 2007 4:18 pm
door Olivier
achterkant;-)

Geplaatst: wo okt 17, 2007 4:33 pm
door GijSsie
check je chassis eerst maar dan....

Geplaatst: wo okt 17, 2007 4:46 pm
door Olivier
Dat ziet er prima uit en deze is tevens NIEUW, echt nieuw!

as

Geplaatst: wo okt 17, 2007 10:27 pm
door yellowsub
ligt hier nog een achteras in nette staat.

te ruil voor een goed sapje, mits geen citrus.

tuut tuut

bart

Geplaatst: wo okt 17, 2007 11:18 pm
door Olivier
Kijk eens aan!
Klinkt goed, BACO'tje dan maar? :wink:
Haha, nee dat is de huidige jeugd hea!

Hier in ieder geval wat foto's van vanmiddag:

De werkplaats :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Slotvanger was uit de deurpost gebroken, dus opnieuw ingelast en geplamuurd.
Afbeelding

Momo stuurtje, zelf gelaste naaf :D
Afbeelding

Gouden velgjes (love)
Afbeelding

Afbeelding

Vanavond ook nog wezen kijken naar vervangend vervoer, een Mercedes 240D uit 1974.
Liep hartstikke mooi, reed goed etc. APK'tje tot februari, dus dat wordt mooi wintervoer.
Afbeelding

Geplaatst: do okt 18, 2007 7:20 am
door GijSsie
haha mag jij aan je 4 sleutelen naast die a6 :lol: ....?

Geplaatst: do okt 18, 2007 8:25 am
door Olivier
Is de A8 :P
M'n moeder zeurt nog weleens dat ze de auto er zo krap in moet rijden dan, jaa daaag. Ik ben ook bezig, m'n vader vind 't allemaal prima.

Geplaatst: vr okt 19, 2007 6:08 pm
door Thijsio
Hallo,

Hoe schuur jij alle onderdelen? Wat voor schuurpapier etc? En niet te vergeten, wat voor plamuur?
Ik moet binnenkort ook eens lekker aan de slag, maar weet nog niet zo goed hoe en wat...

Alvast bedankt.

Thijs

Geplaatst: di okt 23, 2007 11:18 am
door Olivier
Eerlijk gezegd heb ik nogal oponthoud, dus ik ben nog niet echt begonnen.
Ik ben gewoon gaan schuren en heb daarvoor schuurpapier uitlopend van 120-240 gebruikt. Eerst het grove werk, daarna steeds fijner.

Daarnaast gewoon autoplamuur van Albastine gebruiken, gaat prima.
Helaas ben ik nu nogal druk met de pas aangeschafte 240D, ik denk ik koop een auto waar ik mee kan rijden en niet aan hoef te sleutelen.

Auto gekocht, staat een nachtje bij een kennis in de loods.
Volgende dag wilt een maatje van mij de auto even verplaatsen, starten, koppeling in, in de versnelling en klabam slaat af.

Blijkt dus dat de hydraulische koppelingsnemer zo lek is als een mandje, olie uit het reservoir was gewoon helemaal op.
Die vent waarvan ik 'm kocht heeft dus even mooi aangevuld voordat ik bij 'm kwam en nu zit ik met de SHIT.
Lekker dan, 2,5 jaar een auto gehad en dit als verkoper niet eens weten, dat kan ik niet geloven.

Heeft de R4club nog een knokploeg beschikbaar? Of moet ik toch maar aan de slogan geloven; 'eens een mercedes, nooit meer een mercedes'.

Geplaatst: di okt 23, 2007 11:42 am
door GijSsie
lol :lol: achja zo leer je weer voor de volgende keer nog beter opletten!!

Mare 120 is wel erug grof om op te schuren... Normaal begin je bij 240 en dan steeds fijner.... Tenminste dat advies heb ik van de spuiter gehad.

Suc6 ermee :wink:

groeten,
Gijs

Geplaatst: di okt 23, 2007 11:45 am
door Olivier
Klopt ook dat het grof is, maar met plamuur maakt dat niet uit.
En daar komt bij dat het toch gerold wordt, dus dat gaat ook mooi vullen.

Geplaatst: di okt 23, 2007 11:50 am
door brecht
Olivier schreef: En daar komt bij dat het toch gerold wordt, dus dat gaat ook mooi vullen.
Ga je met structuurverf rollen dan?

Geplaatst: di okt 23, 2007 12:29 pm
door Olivier
Hoef ik toch niet uit te leggen toch.
Rollen vult altijd mooi, wat voor verf je ook gebruikt.