Pagina 2 van 3

Geplaatst: di sep 11, 2007 1:41 pm
door jbeekmann
ai, f**k :x

geen warme/hete velgen dus?
ploffen uit de uitlaat?
Bij vol gas inhouden/stotteren?
Ander geluid bij vol gas dan bij half gas?

Heeft ze onder de kap gekeken?
Misschien inderdaad puntjes losgeraakt of vacuumslangetje losgeschoten ofzo.

Geplaatst: di sep 11, 2007 10:15 pm
door brecht
Net ff gekeken, maar niks vreemds gezien (wel maar ff de snaren gespannen want die stonden wat los, maar dat kan er niks mee te maken hebben) Daarna maar wat gaan rijden en helemaal niks te merken, 6km heen en terug op de snelweg, mee- en tegenwind gewoon 130.

raar iets, ik zal straks nog maar eens naar de omstandigheden gisteren vragen.

Wel moet ik nog steeds de choke een heeeeel klein beetje opentrekken om hem echt lekker te laten lopen. Dit ondanks dat ik al herhaaldelijk de mengselstelschroef (3 x woordwaarde!) wat dicht (rijker toch?) heb gedraaid. Wat betekend dat?

Ook ploft hij sinds de ontsteking is afgesteld wat bij gas los. Soms een plofje soms echt een knal. maar alleen na lang hard gereden te hebben (lees: op de afrit van de snelweg) Staat de ontsteking dan te vroeg of te laat?

En als ik denk een distributieketting te horen (wordt een betje paranoia geloof ik) hoe herken je dat en hoe constateer je zonder operatie hoe ernstig het is ? Verder heb ik goede hoop dat we volgende week donderdag gewoon weg kunnen en Marokko gaan halen hoor.

Geplaatst: wo sep 12, 2007 11:15 am
door Willem de Zwijger
Heb je de elektriek helemaal vernieuwd, dus bougies, verdelerkap, puntjes, evt condensator ? Ploffen uit de uitlaat en slecht lopen wil wel eens komen door een slechte vonk. Je kunt hem iets vroeger zetten, dan heeft de verbranding iets meer tijd.
Kan ook zijn dat de vacuum vervroeger lek is (zuig eraan als test).
Dan de categorie valse lucht: Ik heb ook wel eens ploffen gehad door een vergaan afzuigslangetje achter de carb. Valse lucht kan natuurlijk ook doordat het spruitstuk niet goed vast zit, geeft ook onregelmatiger lopen als hij heet is. Die kun je makkelijk allemaal even natrekken. Soms blijkt er een moer compleet verdwenen te wezen.
Distributie ketting: daar heb ik ook 6 weken van mijn leven aan opgeofferd, totaal onnodig want de spanner was in tiptop conditie. Terwijl ik heilig overtuigd was dat dat de oorzaak was van wat herrie. Met een schroevendraaier tegen je oor en tegen het blok ter hoogte van de lagers kun je wellicht de oorzaak van de herrie ontdekken.
Maar herrie zit soms alleen maar tussen de oren: ik kwam na lang omzwerven en vervanging van waterpomp en spanrollager (die trouwens wel verrot was, maar het grauw grauw geluid bleef) uiteindelijk bij Jacques Wijker terecht, en die concludeerde na 5 minuten: niks aan de hand, de spanningsregelaar zorgt voor toerentalfluctuaties bij stationair lopen, niets om je zorgen over te maken, en niets aan doen.

Geplaatst: wo sep 12, 2007 11:35 am
door Hanz
Willem de Zwijger schreef: de spanningsregelaar zorgt voor toerentalfluctuaties bij stationair lopen
Betekent dat een slechte spanningsregelaar?

Geplaatst: wo sep 12, 2007 11:35 am
door jbeekmann
brecht schreef:Net ff gekeken, maar niks vreemds gezien (wel maar ff de snaren gespannen want die stonden wat los, maar dat kan er niks mee te maken hebben) Daarna maar wat gaan rijden en helemaal niks te merken, 6km heen en terug op de snelweg, mee- en tegenwind gewoon 130.

raar iets, ik zal straks nog maar eens naar de omstandigheden gisteren vragen.

Wel moet ik nog steeds de choke een heeeeel klein beetje opentrekken om hem echt lekker te laten lopen. Dit ondanks dat ik al herhaaldelijk de mengselstelschroef (3 x woordwaarde!) wat dicht (rijker toch?) heb gedraaid. Wat betekend dat?

Ook ploft hij sinds de ontsteking is afgesteld wat bij gas los. Soms een plofje soms echt een knal. maar alleen na lang hard gereden te hebben (lees: op de afrit van de snelweg) Staat de ontsteking dan te vroeg of te laat?

En als ik denk een distributieketting te horen (wordt een betje paranoia geloof ik) hoe herken je dat en hoe constateer je zonder operatie hoe ernstig het is ? Verder heb ik goede hoop dat we volgende week donderdag gewoon weg kunnen en Marokko gaan halen hoor.
Vreemd verhaal dus...
Die choke betekent dat er ergens valse lucht wordt gezogen. Check de carterontluchtingsslangetjes op scheurtjes en goed vast zitten. Zit de restrictor nog in het slangetje?

Ploffen: staan je bougies goed? (elektrodeafstand)

Rammelende distriketting niets aan doen.

Geplaatst: do sep 13, 2007 12:27 pm
door Willem de Zwijger
Hanz schreef:
Willem de Zwijger schreef: de spanningsregelaar zorgt voor toerentalfluctuaties bij stationair lopen
Betekent dat een slechte spanningsregelaar?
Volgens Jacques viel dit onder normaal gedrag dus ik laat het maar zo. Ik zal nog eens mijn andere dynamo erop zetten om te kijken of het verschil maakt.
Maarre Brecht, heb je de boel al na kunnen kijken ?

Geplaatst: do sep 13, 2007 1:07 pm
door lesmagnacs
Nee hoor geeft niets, de spanningsregelaar geeft aan dat de accu wat meer laadstroom kan hebben. Als de accu meer stroom krijgt aangeleverd moet de motor iets meer vermogen geven en zal dus iets in toerental inzakken. Dat is ook de reden dat auto's met airco (als die dan ook gebruikt worden) duurder rijden omdat de airco veel stroom trekt en
de motor dus meer vermogen moet geven en meer brandstof verbruikt.

Geplaatst: do sep 13, 2007 2:03 pm
door brecht
mmm Jaspers en Willems verhaal doen mij denken dat ik eens naar valse lucht moet kijken, kleine moeite en wellicht wel groot plezier.

Jolanda heeft er inmiddels weer mee gereden en beweerdt dat hij echt maar 80 haalt terwijl er bij mij niks aan de hand is. Misschien is de trophy wel wat eenkennig geworden...

wbt ontsteking: punten en condensator zijn nieuw. Afstelling ook, dus daar kna ik nog eens naar kijken. Hij zat iig wel goed vast (is dus niet verlopen) De vervroeger is goed.

Ben wel blij om te horen dat de distributieketting nie erg lijkt te zijn volgens jullie.

Kortom: morgen testen met Jolanda erbij (kijken wat dat doet) en zoeken naar valse lucht. evt ontsteking wat vroeger en dan kan ik meer vertellen!

Geplaatst: do sep 13, 2007 2:35 pm
door lesmagnacs
Wel Jolanda laten rijden natuurlijk :wink:

Geplaatst: do sep 13, 2007 3:04 pm
door brecht
psies en dan zien waarom het niet harder gaat dan 80.

Geplaatst: do sep 13, 2007 5:01 pm
door Neeelz
Ik durf het bijna niet te suggereren, maarreh: rijden met choque volledig uitgetrokken geeft volgens mij ook een lagere maximumsnelheid, misschien is dat het?

Geplaatst: do sep 13, 2007 5:14 pm
door brecht
Ik heb er ook (voorzichtig) nar geinformeerd. Maar dat was niet het geval.

Geplaatst: do sep 13, 2007 9:22 pm
door Le Car
Ik heb de teller van de trophy toch echt zelf op 125 gezet op de a4 de tunnel in :)

FF slangetjes en kabels van het gas nalopen lijkt me goed plan.
En evt ff met dampstart rond de carb spuiten.
Gaat hij ff harder lopen dan is naw een pakkingkje lek

Geplaatst: vr sep 14, 2007 9:03 am
door jbeekmann
Le Car schreef:...En evt ff met dampstart rond de carb spuiten.
Gaat hij ff harder lopen dan is naw een pakkingkje lek
Wel voorzichtig met dat trucje, dat spul is nogal ontvlambaar en als je uit-/inlaatspruitstuk goed heet is heb je kans op vlammetjes.
De automaterialenzaak heeft hier trouwens een oplossing voor in de vorm van een spuitbusje. Motor daalt dan in toeren bij lek.

Geplaatst: di sep 18, 2007 10:58 am
door brecht
Hellaas nog geen tijd gehad om te controleren.

Morgen nog 1 dagje vrij voordat we gaan rijden, dus hopelijk haal ik het er dan uit. zo niet, dan vertrekken we gewoon zo. Afgelopen weekend ook veel gereden en het rijd verder prima!

Over de sponsoring: Mijn collega's zijn hard tegen elkaar aan het opbieden met bonussen voor rare acties. Bezoekje aan Franse schoonouders:25 euro, Foto van de 4 met kameel: 10 euro, foto van de 4 met arabier met mitrailleur: 25 euro, diezelfde arabier mee naar Nederland voor de secretaresse: 100 euro :lol: Hier nog mensen met rare wensen?

Voor de mensen die al een bijdrage beloofd hebben: dank! Ik ga mijn best doen het waar te maken.