electronische ontsteking

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Le Car
Contacteer:

Bericht: # 84674Bericht Le Car »

meestste 1100 cc r5-jes hebben punten
Ik was niet duidelijk geloof ik :wink:
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Jan

????

Bericht: # 84680Bericht Jan »

Heeft iemand van jullie ervaringen met het electronische ontstekingssetje van Ruud Wind uit Gaanderen voor euro 79.50?
RenaultVierWiel

Re: ????

Bericht: # 84682Bericht RenaultVierWiel »

Jan schreef:Heeft iemand van jullie ervaringen met het electronische ontstekingssetje van Ruud Wind uit Gaanderen voor euro 79.50?
Ha die Jan, originele tekst heb je........ :D
Willem de Zwijger

Bericht: # 84697Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb een half decennium of zo geleden zo'n kastje van Ruud gehad. Het liep prima. Alleen ging hij na een jaar of twee stuk, hetgeen volgens Ruud uitzonderlijk was. Als je een beetje kunt solderen kun je een Velleman kitje kopen voor zoiets als 1/3 van de prijs, die werkt volgens hetzelfde principe: de puntjes blijven zitten, de stroom (en dus inbranding) van de puntjes wordt sterk verminderd. Je hebt dan alleen nog de slijtage van het nokje waardoor de boel nog iets verloopt, daar heb ik in dat jaar overigens niets van gemerkt, maar toen had ik nog geen sjoege van stroobs en dat soort fijne dingen die je doen meten en weten. Bij de Pertronixen, Lumenitions, Newtronics en 123'en van deze wereld heb je helemaal geen puntjes meer, en dus ook geen last meer van theoretisch slijtende nokjes. Ik had na een traumatische wintersportreis zo gigantisch de balen van de puntjes dat ik een Newtronics heb gekocht, waar ik sindsdien in volle tevredenheid mee rondrij.
RenaultVierWiel

Bericht: # 84718Bericht RenaultVierWiel »

Willem de Zwijger schreef:Ik heb een half decennium of zo geleden zo'n kastje van Ruud gehad. Het liep prima. Alleen ging hij na een jaar of twee stuk, hetgeen volgens Ruud uitzonderlijk was. Als je een beetje kunt solderen kun je een Velleman kitje kopen voor zoiets als 1/3 van de prijs, die werkt volgens hetzelfde principe: de puntjes blijven zitten, de stroom (en dus inbranding) van de puntjes wordt sterk verminderd. Je hebt dan alleen nog de slijtage van het nokje waardoor de boel nog iets verloopt, daar heb ik in dat jaar overigens niets van gemerkt, maar toen had ik nog geen sjoege van stroobs en dat soort fijne dingen die je doen meten en weten. Bij de Pertronixen, Lumenitions, Newtronics en 123'en van deze wereld heb je helemaal geen puntjes meer, en dus ook geen last meer van theoretisch slijtende nokjes. Ik had na een traumatische wintersportreis zo gigantisch de balen van de puntjes dat ik een Newtronics heb gekocht, waar ik sindsdien in volle tevredenheid mee rondrij.
Bedankt, Willem de Zwijger.
Afrader dus, voor die prijs, dat ding van Ruud Wind!
Willem de Zwijger

Bericht: # 84770Bericht Willem de Zwijger »

Ja, als je in de buurt van 100 Euro een puntloze kunt kopen dan is 80 voor dat ding van Ruud eerlijk gezegd wel wat weinig waar voor geld. Hoewel ik Ruud absoluut het brood niet uit de mond wil stoten, hou me ten goede...
Plaats reactie