R4 Alpine vraagje
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Ontsteking vernieuwd, lopen doet ie, maar wil niet blijven lopen. Valt vrijwel meteen weer uit. Beetje met gas spelen helpt wel maar wegrijden doet ie niet.
Kopen? ook te koop de Sinpar, brandweer, zeilboot, etc
Museum wordt niks; ik wil iets nieuws, ver weg als het effe kan.
Kopen? ook te koop de Sinpar, brandweer, zeilboot, etc
Museum wordt niks; ik wil iets nieuws, ver weg als het effe kan.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
loopt ie als ie loopt wel goed??
bij mij was in eerste instantie de ontstekingsvolgorde niet goed..liep wel maar niet goed. en de volgorde wordt volgens mij op twee manieren aangegeven..en die zijn dus net ff anders..
Wat voor ontsteking heb je trouwens, puntjes of de electronische?
krijgt ie wel genoeg benzine trouwens? en hoe heb jij de retour aangelegd? en hoeveel mm leiding?
en heb je al foto's van de auto? ben wel benieuwd eigenlijk.
succes in ieder geval..
bij mij was in eerste instantie de ontstekingsvolgorde niet goed..liep wel maar niet goed. en de volgorde wordt volgens mij op twee manieren aangegeven..en die zijn dus net ff anders..
Wat voor ontsteking heb je trouwens, puntjes of de electronische?
krijgt ie wel genoeg benzine trouwens? en hoe heb jij de retour aangelegd? en hoeveel mm leiding?
en heb je al foto's van de auto? ben wel benieuwd eigenlijk.
succes in ieder geval..
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2, zoals bij de GTL etc, zo heb ik ze gezet. Ik kan ze eens omruilen maar denk niet dat het beter wordt.cees en jantine schreef:loopt ie als ie loopt wel goed??
bij mij was in eerste instantie de ontstekingsvolgorde niet goed..liep wel maar niet goed. en de volgorde wordt volgens mij op twee manieren aangegeven..en die zijn dus net ff anders..
Wat voor ontsteking heb je trouwens, puntjes of de electronische?
krijgt ie wel genoeg benzine trouwens? en hoe heb jij de retour aangelegd? en hoeveel mm leiding?
en heb je al foto's van de auto? ben wel benieuwd eigenlijk.
succes in ieder geval..
Ontsteking is met puntjes.
Benzine lijkt genoeg, carb ziet er okee uit, ik heb trouwens net een andere carb erop gezet maar zelfde resultaat. Retourleiding heb ik niet; ik heb er de pomp van de R4 op zitten, dus zonder retour. leiding, eh, volgens mij de originele van de F6, als ik 'm al niet ooit vervangen heb door een nieuwere kunststof. Zou het daaraan kunnen liggen dan? Ik wil ook niet dat de tank in een half uur leeg is...
Foto's heb ik niet; wou ik vandaag maken maar de camera heeft net zoveel zin als de F6, en trouwens ook als mezelf, op het moment...
Maar het k*tding moet wel onderhand rijden want het museum dreigt op zeer korte termijn dicht te gaan dus moet ik mijn caravan hier weg zien te krijgen, plus de boot...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
staat de ontsteking op het juiste tijdstip? zul je vast al gedraaid hebben maar toch. Ook moet je even opletten hoe om je de ontsteking in het blok zet. De helften naast de groef (in womwieltje op nokkenas) zijn namelijk niet symetrisch.
De grootste helft moet naar voor (richting vliegwiel) wijzen, en tevens de juiste helft van de onstekings(unit) as (tuimelpunt van cylinder 1). De vacuum doos komt dan ook naar voor te wijzen (kan niet eens anders denk ik).
Verder zou ik het ook niet weten. Wat voor carburateur heb je erop zitten?
Verkeerd mengsel misschien? ontstekings volgorde zou juist moeten zijn (1-3-4-2) met de klok mee en cylinder aanvliegwiel als nr.1. Zelfde als 1100cc.
Ik heb trouwens ook een mechanische pomp, maar is niet van de r4.
De grootste helft moet naar voor (richting vliegwiel) wijzen, en tevens de juiste helft van de onstekings(unit) as (tuimelpunt van cylinder 1). De vacuum doos komt dan ook naar voor te wijzen (kan niet eens anders denk ik).
Verder zou ik het ook niet weten. Wat voor carburateur heb je erop zitten?
Verkeerd mengsel misschien? ontstekings volgorde zou juist moeten zijn (1-3-4-2) met de klok mee en cylinder aanvliegwiel als nr.1. Zelfde als 1100cc.
Ik heb trouwens ook een mechanische pomp, maar is niet van de r4.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Ontsteking heb ik zo goed als het kan gezet zodat ie wil starten. Om het met de lamp goed te zetten lukt niet want het kreng wil niet blijven lopen. Met de sjook erop doet ie het iets langer maar nog niet lang genoeg.
Dat wormwieltje etc weet ik van, ook van het probleem wat je met de jouwe had of hebt; ik heb de motor zo ver uit elkaar gehad dat ik zeker weet dat ik de boel goed gemonteerd heb. Dat zit dus allemaal goed. De benzinepomp werkt ook goed; het filtertje staat steeds vol; mogelijk dat het in de carb zelf niet goed zit. Ik ga wel weer de carb openschroeven; misschien dat ik iets vind
Dat wormwieltje etc weet ik van, ook van het probleem wat je met de jouwe had of hebt; ik heb de motor zo ver uit elkaar gehad dat ik zeker weet dat ik de boel goed gemonteerd heb. Dat zit dus allemaal goed. De benzinepomp werkt ook goed; het filtertje staat steeds vol; mogelijk dat het in de carb zelf niet goed zit. Ik ga wel weer de carb openschroeven; misschien dat ik iets vind
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
de volgorde is wel goed, die is inderdaad hetzelfde als de 1100(en veel 4 cilinders trouwens) maar ik moest mijn kabels net 1 gat verder zetten.
bougie 1 zit bij mij namelijk niet rechtsonderin maar links onderin..ik heb toen ook plaatjes gezien(en dus in eerste instantie geprobeerd) met bougie 1 rechts onderin.
als je trouwens verdeel unit verkeerdom zet dan gaat ie wiebelen(maar dat zei jan san ook al)
maar zo te horen is dat het probleem niet echt, het klinkt meer als geen benzine..vlotter even nakijken ofzo?
in een topic van "willem de erg stille man" staat een linkje naar een mooie exploded view van de carb. heb je wel de weber erop zitten (32dir90)?
hoort er origineel geen benzinepomp met retour op een alpine te zitten trouwens?? op de AT wel, ik heb er een retour voor aangelegd.
de tank is er niet eerder leeg van hoor, dat ligt meer aan je rechtervoet
wat de carb niet meer nodig heeft aan benzine, dat gooit ie gewoon retour.
bougie 1 zit bij mij namelijk niet rechtsonderin maar links onderin..ik heb toen ook plaatjes gezien(en dus in eerste instantie geprobeerd) met bougie 1 rechts onderin.
als je trouwens verdeel unit verkeerdom zet dan gaat ie wiebelen(maar dat zei jan san ook al)
maar zo te horen is dat het probleem niet echt, het klinkt meer als geen benzine..vlotter even nakijken ofzo?
in een topic van "willem de erg stille man" staat een linkje naar een mooie exploded view van de carb. heb je wel de weber erop zitten (32dir90)?
hoort er origineel geen benzinepomp met retour op een alpine te zitten trouwens?? op de AT wel, ik heb er een retour voor aangelegd.
de tank is er niet eerder leeg van hoor, dat ligt meer aan je rechtervoet
wat de carb niet meer nodig heeft aan benzine, dat gooit ie gewoon retour.
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Nou, als de sjook open staat (of dicht?), anyhow, met de sjook uitgetrokken, dan loopt ie als een tiet. Zonder sjook slaat ie gelijk af en tijdens het rijden stottert ie.
Alle pakkingen zijn nieuw, alles sluit mooi aan, carb heb ik al diverse keren uit elkaar gehaald en doorgeblazen maar lijkt zonder problemen. Als ie ermee uitschijt (..) en ik kijk er in staat er nog steeds benzine in de vlotterkamer. Alle hendeltjes en veertjes aan de carb bewegen en lijken goed te functioneren. Wat doe ik verkeerd, wat vergeet ik of zie ik over het hoofd...
Alle pakkingen zijn nieuw, alles sluit mooi aan, carb heb ik al diverse keren uit elkaar gehaald en doorgeblazen maar lijkt zonder problemen. Als ie ermee uitschijt (..) en ik kijk er in staat er nog steeds benzine in de vlotterkamer. Alle hendeltjes en veertjes aan de carb bewegen en lijken goed te functioneren. Wat doe ik verkeerd, wat vergeet ik of zie ik over het hoofd...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad