Pagina 2 van 3
Geplaatst: ma nov 13, 2006 12:16 pm
door Neeelz
Tanja & Maus schreef:Je bouwt op die manier een tunnelkasje. Erg goed voor sla e.d vroeg in het voorjaar maar wat minder voorn de vier lijkt me.

Voglens mij valt dat nou juist wel mee: als de kas maar op een verharde ondergrond wordt gebouwd, is er volgens mij niets aan de hand: Hij staat dan droog en als de voor en achterzijde van de kas open zijn is er goede ventilatie. Vorig jaar heb ik mijn auto onder een afdak gezet: hij was na een tijdje echt kurkdroog van binnen, eerst moest al het water verdampen!
Geplaatst: ma nov 13, 2006 3:33 pm
door brecht
Het gaat er om dat het vocht uit je 4 gaat/geweerd wordt. Hoge temperatuur zonder ventilatie levert weer een hoge rv op zodat weer condensatie ontstaat en je het tegendeel berijkt van wat je wilt. Zolang je 4 een hogere temperatuur heeft dan de omgevingslucht zal er geen condenatie optreden enz enz... Over vochthuishouding en kassen kan ik nog wel het een en ander vertellen, maar dat lijkt me te diep gaan. We praten slechts over een afdakje boven een auto toch?

Geplaatst: wo nov 15, 2006 11:06 am
door Ed Raket
Van het weekend nog even geëxperimenteerd met de boog. Die is best wel stijf en ik was zeer optimistisch. Totdat ik zaterdagavond laat de hond nog even uitliet met windkracht 8.
De storm kwam recht het Veerse meer over en dan heeft ie veel kracht. Ik ga er dus maar een dubbele scheerlijn aanmaken en veel schoren.
Begroot bedrag is inmiddels opgelopen tot net over de €100,-
Bij de weg,
wie weet er een goede lasser op walcheren en omstreken?
Geplaatst: wo nov 15, 2006 12:54 pm
door GijSsie
jow thats me

op noord beveland naast de zeelandbrug
Geplaatst: do nov 16, 2006 1:28 pm
door Jere
Ik heb dit topic ff gelezen maar vraag me steeds af waar die tent moet komen te staan. Op straat, oprit of erf ?.
Als je een beetje ruimte hebt voor een tent van 6 meter lang zoals ik lees waarom zet je dan niet gewoon een houten frame neer met wat golfplaatjes?. Is toch veel makkelijker dan geklooi met touwtjes en stukken zeildoek.
Geplaatst: do nov 16, 2006 3:54 pm
door Ed Raket
Jere schreef:Ik heb dit topic ff gelezen maar vraag me steeds af waar die tent moet komen te staan. Op straat, oprit of erf ?.
Als je een beetje ruimte hebt voor een tent van 6 meter lang zoals ik lees waarom zet je dan niet gewoon een houten frame neer met wat golfplaatjes?. Is toch veel makkelijker dan geklooi met touwtjes en stukken zeildoek.
Hij komt te staan op een erf bij een zeilschool. En dat voor een paar maanden, totdat ik een vaste plek heb om te wonen.
En een vaste overkapping vindt de eigenaar niet wenselijk. Vandaar het mobiele karakter.
Geplaatst: vr nov 17, 2006 12:44 pm
door Jere
ok ik snap het maar is er op marktplaats of e-bay niet aan een gebruikte tunneltent te komen ? Ben je in 1 keer klaar
Geplaatst: ma nov 27, 2006 9:53 pm
door FFrood
wat ik niemand hoor zeggen, helaas, is dat je tentje geen bescherming biedt tegen het volgende:
1e. door zoutwater, en zilte zeelucht die ook in de tent wordt afgezet in en op je auto, vindt betere electrolyse plaats, omdat zoutwater goed electrische stroom geleidt.
Alle plekken waar meerdere metalen op elkaar zitten, zoals bij elke puntlas bijvoorbeeld, is dus kwetsbaar.
Je kunt op sommige punten onder je auto zinkanodes plaatsen, zoals deze in de scheepvaart gebruikt worden. Vooral bij je achteras achter je schokbrekers en aan de voorkant bij je wielophanging bijvoorbeeld.
2e. ook niet niet te onderschatten oplossing is je auto waterpas parkeren, zodat alle afvoer van water en condens optimaal kan plaatsvinden. Van te voren alle afvoergaten goed openmaken/houden.
Geplaatst: di dec 05, 2006 5:25 pm
door Ed Raket
dit vind ik wel een hele slimme zeg!
Overigens staat de tent nog niet. te druk.
Geplaatst: di dec 05, 2006 7:26 pm
door 4tje
Dat van die zinkanodes gaat niet werken,
alleen als je auto in het water ligt....
Geplaatst: di dec 05, 2006 8:55 pm
door FFrood
"Helaas", het werkt dus wel degelijk, wel moet er goed contact zijn tussen de zinkanode en het metaal van de auto....... Electrolyse vindt er sowieso plaats namelijk, maar wordt aanzienlijk versterkt door vocht in de lucht en condens die daardoor wordt afgezet. En die condens wordt al snel afgezet omdat het metaal sneller de omgevingstemperatuur aanneemt dan lucht, die isoleert. Om die reden komt er dus ook (zoute-) condens in de binnenkant van je balken, maar ook in je benzinetank. Dus je benzinetank vol, als je de winter ingaat, om zo veel mogelijk lucht en daardoor condens te voorkomen.
Ik daag 4tje trouwens uit om het eens een keer te doen: en dan na een jaar te kijken hoe de zinkanode is aangetast....... Wel goed verbinding maken, mooist is met messing bout... Goud of platina mag ook. Heb je meteen een bling bling auto met een veel hogere dagwaarde.
Geplaatst: wo dec 06, 2006 10:47 am
door Willem de Zwijger
De zinkanode zal prima bescherming bieden daar waar een eletrolyt de verbinding vormt tussen de zinkanode en het te beschermen metaal. Op korte afstand van de zinkanode zal het werken, maar ik kan me niet voorstellen dat je er meer mee beschermt dan een centimeter of zo afstand.
UIteraard ben ik graag bereid om me door 'de praktijk' te laten overtuigen van het tegendeel...
Geplaatst: wo dec 06, 2006 12:38 pm
door cees en jantine
tja je kan ze ook gewoon vast lassen, het probleem is het werkend gebied van een anode. in water wordt dit effect versterkt, maar de meeste r4 staan niet in het water..haha
dus je zult hem toch redelijk vol moeten plakken met anodes denk wil het werkend zijn.
op de straalbuizen die wij op het werk gebruiken zitten er meestal een stuk of 6-8. op een buis met doorsnede 150-200 cm..
zie
KLIK voor een voorbeeldje(reclame...), onderaan de pagina..
Geplaatst: wo dec 06, 2006 12:48 pm
door brecht
Mooi werk
Geplaatst: do dec 07, 2006 10:44 am
door brecht
Ed, bekijk
deze advertentie eens, stond ergens anders op t forum...