Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo aug 30, 2006 8:01 pm
door R4F6GTX Automaat
Tanks rijden langer dan 4tjes, rotten minder snel door, zuipen meer, en je hebt niet van die aso's die je op de weg afsnijden. En zoals je ziet lopen ze inderdaad harder...
ps, nee, een Unimog heb ik niet gehad; wel ooit mee gereden; kome erg ver...
Geplaatst: wo aug 30, 2006 9:17 pm
door maarten k
R4F6GTX Automaat schreef:Tanks rijden langer dan 4tjes, rotten minder snel door, zuipen meer, en je hebt niet van die aso's die je op de weg afsnijden. En zoals je ziet lopen ze inderdaad harder...
ps, nee, een Unimog heb ik niet gehad; wel ooit mee gereden; kome erg ver...
maar die tank van jou rijdt maar een kant op. kortom: de 4 is veel wendbaarder

Geplaatst: wo aug 30, 2006 10:24 pm
door Willem de Zwijger
Renate, even slijmen, maar ik vind die Jeanne 66 een snoepje van een auto...
Geplaatst: do aug 31, 2006 8:58 am
door RenateR6
Willem de Zwijger schreef:Renate, even slijmen, maar ik vind die Jeanne 66 een snoepje van een auto...
Thx, ik zal 't doorgeven.
Greetzzz Renée
Geplaatst: vr sep 01, 2006 4:03 pm
door Boerammetje
@ Renate: Qua hoe het hoort betreft: die tonklatten op jouw 6... in welk kader zijn die aangebracht? De 4 gaat daar toch niet ook van voorzien worden he?
Geplaatst: vr sep 01, 2006 5:29 pm
door RenateR6
@ boerammetje. die konden destijds als accessoire gekocht worden, enne de R4 heeft ook een chroom lijstje hoor.
Greetzzz Renate
Geplaatst: vr sep 01, 2006 5:31 pm
door Marjanne
Mijn voorkeur gaat uit naar het kale en naakte van een R4 uit de 60-er jaren. Misschien omdat ik er zelf een heb uit ´66 (zie de foto boven).
Hij haalt de 100 nog wel, hoor, met zo´n 3900 toeren volgens de luxe toerenteller uit de zestiger jaren. En hij geeft trouwens ook een luxe zoemgeluidje (uit 2006) als je het licht aan laat staan terwijl het contact uit is.
Binnenkort beschikt hij ook over een luxe radio (ook uit de laat zestiger jaren).

Geplaatst: vr sep 01, 2006 5:34 pm
door Boerammetje
@renate: uiteraard: L-letjes, Supers en TL-len tot '62 hebben chroomstrips, maar de (bovenste) strips op jouw 6 zijn een standaard onderdeel van de 2e generatie zesjes vanaf '74. Als het goed is zitten ze overigens gelijmd en zijn er geen gaten voor aangebracht, dus herstel in originele toestand is desgewenst mogelijk...
Geplaatst: za sep 02, 2006 11:17 am
door Boerammetje
Om ook nog eens even terug te komen op de hierboven geplaatste stelling dat er weinig jaren 60 aanbod is... Wie serieus geinteresseerd is in jaren 60 viertjes in sublieme staat is vrij contact met mij op te nemen. Ik heb een aantal gerestaureerde exemplaren in - al zeg ik het zelf - onovertroffen staat. "Mooi-weer-autootjes" waaraan kosten noch moete gespaard zijn om ze in de staat te brengen waar ze nu in zijn. Maar helaas heb ik nooit gelegenheid om er wat mee te doen ten tijden van mooi weer...
Het forum een beetje in de gaten houdend weet ik dat moeite af en toe wel gedaan wordt, maar het maken van kosten voor velen uit den boze is. Welaan: als iemand er nou precies andersom over denkt, en een perfect gerestaureerd jaren 60 viertje wil aanschaffen zonder er jaren ziel en zaligheid in te steken weet 'ie bij deze waar hij kan aankloppen...
O ja. Onder aankloppen wordt het versturen van PM niet verstaan.
Geplaatst: za sep 02, 2006 4:05 pm
door Rik
R4F6GTX Automaat schreef:was dat een zwarte?

die was uit 72.......