Gas, wie o wie o wie

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Bericht: # 79568Bericht ap »

graag een begrijpelijk antwoord rodeo-6
wat jij met een gasfornuis in je luchtfilter doet wil ik ook wel weten. ik heb namelijk een gasfornuis om op te koken.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 79576Bericht Rodeo-6 »

Zal morgen een plaatje plaatsen, kan hem nu niet vinden.

Enne wel naar de gasboer gaan trouwens
>> Doe mij maar een DAF <<
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Bericht: # 79580Bericht ap »

ik wacht het in spanning af
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Bericht: # 79591Bericht thexpert »

Zo, ik stond vanmorgen om 8 uur bij de gasboer in Amsterdam Noord, goeie vent, lekker degelijk :) Ik start mn motor, mmmmmmm das niet helemaal goed zegt ie. Ow zeg ik, wat is er dan? Er is OF een klep verbrand, OF niet goed afgesteld, zo kan ik niks voor je doen, afstellen heeft geen nut..

tsjah, zulke dingen hoor ik dus niet.. :cry: :cry: :cry:

En nu? Zaterdag even kijken Rodeo? of heb jij deze week nog tijd 's avonds lecar?

Nouja, daarvoor stond ik dus om 7 uur voor op. :(
Erik
Berichten: 667
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Bericht: # 79594Bericht Erik »

Hoi de gasboer is gevonden :D

Bij mij werd een jaar of 6 terug hetzelfde gezegd. Maar het was toen gewoon even kleppen stellen. Moet ietwat ruimer openstaan.
Rodeo hoeveel ook alweer???

Is het wel een verbrande klep Opzich ook niet zo'n probleem Ga voor een goede ruilkop en wat het voordeel is Bij gas wordt je moter een stuk heter Vaak hebben koppakingen hieronder te lijden. Dus voordeel je begint weer fris

succes
Project rodeo6b schiet op.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 79602Bericht Rodeo-6 »

met dit ding, wat ook op je gasfornuis zit, maar dan anders, rijdt een f6 op gas 1 op 12

klepspeling

0,15 inlaat 0,20 uitlaat

op gas 0,15 en 0,25

en waarom dan ?
Anders smelten je klepzetels weg.


Afbeelding
>> Doe mij maar een DAF <<
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Bericht: # 79605Bericht ap »

ok duidelijk
thexpert
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 19, 2006 2:11 pm

Bericht: # 79618Bericht thexpert »

Rodeo-6 schreef:met dit ding, wat ook op je gasfornuis zit, maar dan anders, rijdt een f6 op gas 1 op 12

klepspeling

0,15 inlaat 0,20 uitlaat

op gas 0,15 en 0,25

en waarom dan ?
Anders smelten je klepzetels weg.


Afbeelding
Hey Rodeooo, ik heb net op adviesvan lecar de kleppen gesteld, inlaat op 0,20 uitlaat op 0,25! Of het allemaal iets helpt, geeeen id!

Ik heb het idee dat ie aardig loopt, maar net bij het tankstation kreeg ik alweer een opmerking dat ie slecht loopt, dus ik weet het niet!

:(
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 79621Bericht Rodeo-6 »

Verbrande klep betekend dat er een klep verbrandt is en als tie verbrand is doet ie het niet meer dus loopt ie daarom slecht normaal gesproken is dat kopje wippen en/of ander kopje plaatsen of anders klepje opnieuw inpolijsten gelukkig is er ook weer een truukje om een verbrande klep zonder kopje wippen weer sluitend te krijgen maar dat lukt niet altijd.
En je hebt nog een kopje liggen dus die kan je ook voor gas laten klaar maken, sla je 2 vliegen in een klap, goed h`e, kost wel een paar euro's dus niet schrikken.

Wollig genoeg, paul (kissed)
>> Doe mij maar een DAF <<
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 79629Bericht R4F6GTX Automaat »

Rodeo-6 schreef:
Wollig genoeg, paul (kissed)
(ehh)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Patje74
Berichten: 14
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:24 am
Locatie: Mantgum
Contacteer:

Bericht: # 79643Bericht Patje74 »

Hmmm, ik zie dit topic nu pas. Lpg afstellen is zeer goed zelf te doen. Ik heb mijn eigen Citroën GS en HY ook zelf afgesteld, binnenkort ga ik mijn BX zelf inbouwen.

De afstelmethode;

Warme motor; check of hij nu mooi op benzine loopt. Zet hem daarna op LPG en draai de stelschroef op de slang helemaal open.
Draai nu de schroef op de verdamper zo ver uit dat het toerental omlaag gaat. Draai nu de schroef weer in tot het maximaal haalbare toerental.

Laat de motor nu (ong.) 2500Tr/m draaien en draai de stelschroef op de slang in tot het toerental in zakt. Draai hem nu 1/8e terug en het is klaar.
(ja kan hier natuurlijk mee spelen, wil je wat meer pit ibovenin de toeren dan draai je hem wat verder uit)

Beter lukt alleen met een Co2/4-gas tester.

Diegene die je naar de LPG-boer sturen, hebben die er ervaring mee? Als je met alles waar je geen ervaring mee hebt, naar een specialist moet, dan gaat het een dure hobby worden.
Daarnaast zijn de specialisten tegenwoordig slechts specialist zolang ze kant en klare pakketten kunnen gebruiken en voor de afstelling achter de computer kunnen kruipen. Zo is een luchtgekoelde auto absoluut onmogelijk op gas te zetten volgens deze "specialisten". Het gekke is dat mj dat nu wel lukt! (RDW-gekeurd en wel) Tja, handwerk... stel je voor dat de heren specialist smerige handen krijgen.
Een (dure) verpamper kunnen ze tegenwoordig alleen maar vervangen. ALs je met ze spreekt, dan zijn er echt geen andere opties. Terwijl een verdamper heel goed te reviceren valt. Maar ja, daar verdient meneer de specialist te weinig op, en de klant weet toch niet beter....
Nee, de specialisten zijn in deze kwestie de gevorderde hobbyisten.

Een goed adres voor de hobbyist is http://www.vogelsautogas.nl/, en zo zijn er natuurlijk nog wel een paar. Maar over het algemeen zien ze je met je carburatieblokje liever gaan dan komen.
Jere
Berichten: 38
Lid geworden op: zo sep 10, 2006 5:33 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht: # 80062Bericht Jere »

@thexpert
Dat ie niet goed loopt kan ik me voorstellen als je zegt dat ie op gas 1op 5 doet. Ik rij een Omega 2.0 op gas ( Gewicht 1560 kg) en die rijdt in en rond de stad 1 op 8.5 en alleen buitenweg 1op11 Daarbij wil ik ook aangeven dat hij op gas bijna niet anders loopt (ietrs minder trekkracht) dan op bezine.

Als de boel voor elkaar is rij dan wel zo nu en dan een rit op benzine dan blijft dat ook allemaal lekker gangbaar.
Als het niet gaat zoals het moet... dan moet het maar zoals gaat.
Patje74
Berichten: 14
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:24 am
Locatie: Mantgum
Contacteer:

Bericht: # 80067Bericht Patje74 »

Hoewel 1op 5 op LPG nogal aan de hoge kant is, oeft dit niet een teken te zijn dat hij slecht loopt.
Bij een 2.0 motor is een vermogensafname van b.v. 10% bijna niet merkbaar, bij een R4-blokje natuurlijk veel meer. Hierdoor moet het blokje er harder aan trekken op LPG waardoor hij meer gaat nemen.
Het verschil tussen het verbruik op benzine en LPG zal toenemen naarmate de cilinderinhoud naar beneden gaat. Je vergelijking met Omega 2.0 klopt dus, maar is niet relevant in deze kwestie.

Daarnaast kan je op een LPG installatie eigenlijk zo zuinig of onzuinig afstellen als je zelf wilt. Hierbij hoeft hij niet beter of slechter te gaan lopen.
In de winter neemt mijn 1220CC GS 1 op 7 en in de zomer 1 op 9 zoals ze nu staat afgesteld. Maar ik heb haar ook wel veel zuiniger gehad, ze liep daar fantastisch bij (het afstellen hoeft ineens niet meer zo sekuur te gebeuren), maar de acceleratie en topsnelheid gingen er tevens op achteruit.

@thexpert
Hoe staat het er voor?
beheerde
Berichten: 4
Lid geworden op: di jan 17, 2006 10:32 pm
Locatie: Deventer

ontsteking?

Bericht: # 80121Bericht beheerde »

Hallo,

Ik heb recent ook een lpg installatie in een R4 ingebouwd. LPG is een prima brandstof, maar je moet alles perfect voor elkaar hebben. Dus inderdaad kleppen stellen en ook de ontsteking moet goed zijn. Dus contactpunten goed, kabels ok en afstelling goed? Mag iets vervroegd worden. Je kunt de motor goed afstellen als je een vacuummeter monteert. Roep maar als je geinteresseerd bent, dan zoek ik de tekst even op in mijn lpg boek. Een r4 kop kan trouwens behoorlijk goed op gas als je regelmatig de kleppen stelt, 200000km is geen uitzondering. Dat je moet kiezen tussen goed lopen op gas of benzine is een fabeltje. Hij moet eerst goed op benzine lopen, dan pas je gas afstellen. Wel is het zo dat na verloop van tijd je carbarateur minder wordt en dan gaat hij of zij minder op benzine lopen. Mijn auto ging een stuk beter lopen na het monteren van een electronische ontsteking, maar het moet ook kunnen met de originele ontsteking. Ook wil het wel eens helpen om de luchtslang iets te knijpen. Als de motor dan veel sneller op toeren komt, heeft hij teveel lucht. Ik rijdt 1 op 12 tot 13 met een 850cc. Maar ik rijdt dan wel als een bejaarde.
Eelco van Heerde
R4 tl 1980 F4 1985 Espace 1999
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Re: ontsteking?

Bericht: # 80164Bericht Rodeo-6 »

beheerde schreef:Hallo,

Ik heb recent ook een lpg installatie in een R4 ingebouwd. LPG is een prima brandstof, maar je moet alles perfect voor elkaar hebben. Dus inderdaad kleppen stellen en ook de ontsteking moet goed zijn. Dus contactpunten goed, kabels ok en afstelling goed? Mag iets vervroegd worden. Je kunt de motor goed afstellen als je een vacuummeter monteert. Roep maar als je geinteresseerd bent, dan zoek ik de tekst even op in mijn lpg boek. Een r4 kop kan trouwens behoorlijk goed op gas als je regelmatig de kleppen stelt, 200000km is geen uitzondering. Dat je moet kiezen tussen goed lopen op gas of benzine is een fabeltje. Hij moet eerst goed op benzine lopen, dan pas je gas afstellen. Wel is het zo dat na verloop van tijd je carbarateur minder wordt en dan gaat hij of zij minder op benzine lopen. Mijn auto ging een stuk beter lopen na het monteren van een electronische ontsteking, maar het moet ook kunnen met de originele ontsteking. Ook wil het wel eens helpen om de luchtslang iets te knijpen. Als de motor dan veel sneller op toeren komt, heeft hij teveel lucht. Ik rijdt 1 op 12 tot 13 met een 850cc. Maar ik rijdt dan wel als een bejaarde.
DAT ZEGT IK AL ........ 8) Heel lang

Niets aan toe te voegen (ehh)
>> Doe mij maar een DAF <<
Plaats reactie