Boete voor niet verzekerd zijn

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Willem de Zwijger

Bericht: # 79478Bericht Willem de Zwijger »

Ja, puntje 1 helemaal mee eens, als je computers zo goed werken om een 'overtreding'op te sporen, moet het toch een klein kunstje zijn met het eerste beste invulveld zoiets te checken....
Vincenti

Bericht: # 79493Bericht Vincenti »

Wat ik begrepen heb van een bron dicht bij het vuur is dat het aantal steekproeven de laatste jaren flink is opgevoerd.

Natuurlijk niet omdat het een enorm lucratieve manier blijkt om op kinderlijk eenvoudige wijze veel extra geld uit de zakken van de onoplettende brave Hendrik te kloppen maar omdat de technische mogelijkheden nu voldoende toereikend zijn om het aantal steekproeven te intensiveren.

Waar ik vroeger nog wel eens een half jaartje gokte, en er zelfs wel eens met een waarschuwing af ben gekomen, zou ik nu geen 3 dagen meer durven gokken.

Auto schorsen? Zet de expiration date op de verjaardagskalender of in een electronische agenda.
6TL77
Patje74
Contacteer:

Bericht: # 79515Bericht Patje74 »

De controles van de RDW zijn inderdaad een stuk intensiever geworden. Zo kreeg ik van de week de melding van de RDW dat er een prent van het CJIB aan zit te komen wegens het ontbreken van een geldige APK.

Ik had de wagen net uit de schorsing gehaald na 6 jaren van stilstand, om de remmen te fixen en proef te rijden. (rijden met een geschorste auto is een misdrijf) Binnen 9 dagen had mijn dametje (Citroën HY) een geldige APK en was ze daarmee legaal op de weg.

In deze 9 dagen vond men het dus belangrijk om mij daar voor te straffen. Helaas zou ik niet weten hoe ik het anders op had kunnen lossen. Tenzij ik alles bij een garage had laten doen. Want je mag geschorst naar een APK-station rijden, mits hij wel verzekerd is.
Plaats reactie