Pagina 2 van 4

Geplaatst: wo aug 02, 2006 6:28 pm
door Roel van Pinxten
Rodeo toch :S

Kan je nou nergens gewoon op reageren.
Moe wordt ik van dat geschreeuw op het forum.

Geplaatst: wo aug 02, 2006 6:34 pm
door Boerammetje
Ook dat heb ik overigens al eens gedaan... Maar wijzen de symptomen op problemen daarmee?

Geplaatst: wo aug 02, 2006 8:31 pm
door GijSsie
ander motorblok erin :wink:

Geplaatst: wo aug 02, 2006 9:16 pm
door Willem de Zwijger
Het belangrijkste lijkt me inderdaad om te kijken of hij vonkt alsie gestopt is.
En alsie er voortijdig mee opgehouden is en je probeert hem weer te starten, krijg je dan benzinelucht ?
Tip: Rij er weer een end mee, en als hij er zoals verwacht mee ophoudt dan bel je de wegenwacht. Die jongens willen wel eens erg schrander zijn...

Geplaatst: wo aug 02, 2006 9:26 pm
door Boerammetje
Yep, benzinelucht. Sterker nog, als je het luchtfilter eraf haalt en je houdt je hand op de luchttoevoer zie je de damp na een paar keer omgooien met de startmotor ook hangen...

ANWB: geen lid meer van, maar ook die hebben er wel eens vaker naar gekeken. Zonder succes overigens.

Geplaatst: do aug 03, 2006 8:55 am
door Hanz
Rodeo-6 schreef:Trek je cylinder kop maar eens opnieuw vast, dat kan maar op 1 manier !!!!!!!!!!
verklaar je nader?

Geplaatst: do aug 03, 2006 8:58 am
door Boerammetje
Ben ik ook wel benieuwd naar. Hij is na revisie een keer opnieuw aangetrokken overigens.

Geplaatst: do aug 03, 2006 9:02 am
door Boerammetje
Ik weet nog wel iemand die er zeker weten uitkomt. Hij doet dit soort dingen echter voor zijn beroep en kost daarom wel gewoon geld. Hij staat vaak in de Klassiek & Techniek. Naam ben ik even vergeten. Noemt zich geloof ik 'de autodokter' en lost alles op.
Als iemand daar gegevens van heeft? Ik hou me aanbevolen...

Geplaatst: do aug 03, 2006 11:50 am
door Vincenti
Een suggestie die maar weinig energie kost en mogelijk het probleem oplost:

De schroef waarmee de condensator aan de ontstekingspot vastgeschroefd zit, losdraaien.

Het gedeelte van de schroef dat door het ontstekingshuis heengaat, met een stukje dunne tape omwikkelen.

De condensator opnieuw vastschroeven. Nu weet je zeker dat de schroef geen contact kan maken met het ontstekingshuis.

Ik heb eens een soortgelijk probleem gehad. Ik ben toen ruim een dag bezig geweest om de storing op te sporen. Het bleek dat de isolatie die moet voorkomen dat de hiervoor omschreven schroef het ontstekingshuis raakt, lichtjes ingescheurd was. Daardoor werd er soms contact gemaakt met het ontstekingsuis, waardoor er geen vonk meer was. Omdat er in dit geval soms wel, soms geen contact wordt gemaakt, is de oorzaak erg moeilijk te achterhalen.

Geplaatst: do aug 03, 2006 11:52 am
door Willem de Zwijger
Ik mis de condensator in de beschouwing, is die ook vervangen ?
En als we dan toch bezig zijn: zijn de puntjes nieuw, en is de ontsteking goed afgesteld ? Met name de contacthoek (zou wat kunnen verlopen bij opwarming) ?
En de bougiekabels ? Met name de kabel die van de bobine komt is verdacht omdat alles er in 1 keer mee ophoudt.
Zit er eigenlijk een vacuumvervroeging op die eerste modellen ?

Geplaatst: do aug 03, 2006 11:56 am
door Roel van Pinxten
Maar waarom stopt de motor dan alleen als hij warm is.

Ik geloof dat dat vooral het probleem was dat de motor pas stopt als ze warm is.

Geplaatst: do aug 03, 2006 12:02 pm
door Willem de Zwijger
Nou, zonder precies in de natuurkundige hoek te verzeilen kan ik me voorstellen dat een condensator of bobinekabel het een tijdje wel doet en dan niet meer. Meestal doen ze het dan helemaal niet meer, dan heb je geluk want kun je het probleem snel vinden. Maar als je pech hebt kom je in de catagorie soms doettie het en soms doettie het niet en dan moet je eigenlijk alles vervangen, net zolang tot het is opgelost.
He, Vincenti kwam ongeveer precies tegelijkertijd ook in de buurt van de condensator, dat kan geen toeval meer zijn !

Geplaatst: do aug 03, 2006 12:14 pm
door Boerammetje
Condensator, bobine en kabels zijn om bovenstaande vermoedens te ontkrachtigen dan ook vervangen, net als bougies en puntjes...

Geplaatst: do aug 03, 2006 12:17 pm
door Mark4GTL
Ligt het misschien aan de koelvloeistof? Je zegt dat er pas een probleem is als de motor te warm is, misschien wordt de motor TE warm?

Een andere oplossing kan zijn de olie na te kijken, misschien wordt de motor nite goed gesmeerd en loopt ie vast?

Geplaatst: do aug 03, 2006 12:18 pm
door Boerammetje
Hij loopt niet vast, da's een ding dat zeker is. Startmotor gooit 'm met volle accu fatsoenlijk rond...