Pagina 2 van 3
Geplaatst: ma jul 31, 2006 3:40 pm
door Mark4GTL
98 dus, hoewel 95 ook wel kan
Geplaatst: ma jul 31, 2006 5:27 pm
door Rodeo-6
Als het goed is staat "welke benzine voor welke r4" al ongeveer 11 keer op het forum.
Dus nu voor de 12-lefde keer
Alle r4tjes zijn tevreden met normale benzine, behalve de GTL
Pingelen ontstaat door gebrekkige ontsteking of door een schrale carburator afstelling of door verkeerde benzine.
Blijf je met pingelen doorrijden overleeft de motor het NIET.
Loodvervanger heeft niks met pingelen te maken, dus met het benzine lucht verbrandings proces.
Het is voor de smering van de klepgeleiders, bij de r4 is dit niet echt nodig, tenzij je de motor extreem belast door met je r4 naar dakar te tuffen.
Inmiddels heeft gijsmans vast wel z'n huiswerk als nog gemaakt en kan hij vast wel vertellen waarom een GTL op 98 behoort te lopen.
Maar wil je liever op normale rijden, dan kan dat wel als je je ontsteking op 3 graden zet. (Dit volgens het Renault 16 handboek)
Geplaatst: ma jul 31, 2006 5:54 pm
door s_k
Je maakt je onderschrift (qua inhoud èn schrijfstijl) wel waar hee!
Hoe dan ook, ik heb m'n antwoord

.
En dat dat al 11 keer gegeven is...
Een forum is toch ook om te praten? Denk dat 95% van de leden het geen probleem vindt om een mede-liefhebber z'n vragen te beantwoorden.
Geplaatst: ma jul 31, 2006 6:54 pm
door Neeelz
Zelfs de discussie over of het nou erg is of niet dat een bepaald onderwerp na een paar maanden tot een jaar min of meer identiek terugkomt, is al meerder keren gevoerd
Ik stoor me er nog niet zo aan, aan de andere kant is de zoekfunctie er niet voor niets.
En Peter,
Dank voor het overzicht, alles wat je wil weten over benzine en de R4 staat er nu. Dank!
Geplaatst: ma jul 31, 2006 10:00 pm
door s_k
Dat zeg ik

Geplaatst: di aug 01, 2006 12:54 pm
door Mark4GTL
bedankt hè
Geplaatst: di aug 01, 2006 6:13 pm
door Ilse
R4F6GTX Automaat schreef:"Pingelen" lijkt erop alsof er onder in de motor een haffel knikkers liggen te rammelen....
Hoe vaak loodvervanger erbij gooien? Tja... 1x op de 4x tanken of zo.
Welk bouwjaar is je R4 en welke motor heb je erin?
ps: Visa ???

Oeps ik heb van de vorige eigenaar begrepen dat ik er bij elke tankbeurt loodvervanger in moet gooien??
GRoetjes Ilse
Geplaatst: di aug 01, 2006 7:24 pm
door Hanz
ik gooi er altijd LVV bij
Geplaatst: di aug 01, 2006 8:12 pm
door mams 4 1/2
Ik rijd in een F4 en tank altijd 98 en gooi er om de tankbeurt loodvervanger bij. En hij (of zij) loopt als een zonnetje

Geplaatst: di aug 01, 2006 9:44 pm
door jbeekmann
Loodvervanger om de zoveel beurten bij je benzine gooien heeft sowieso geen zin. De lood die vroeger in superbezine zat vormde een afzetting die inderdaad een aantal km's meeging. Loodvervanger heeft deze eigenschappen echter niet...
Geplaatst: di aug 01, 2006 10:46 pm
door Tanja & Maus
Dus je bedoelt gewoon altijd loodvervanger erbij?
Geplaatst: di aug 01, 2006 11:25 pm
door s_k
Of nooit?
Geplaatst: di aug 01, 2006 11:46 pm
door jbeekmann
precies, één van die twee.
Geplaatst: wo aug 02, 2006 12:04 am
door Tanja & Maus
haha
kijk dat zijn tips!
Geplaatst: wo aug 02, 2006 1:01 am
door Rodeo-6
mams 4 1/2 schreef:Ik rijd in een F4 en tank altijd 98 en gooi er om de tankbeurt loodvervanger bij. En hij (of zij) loopt als een zonnetje

Maar, dit is geen gewoon f4-tje maar een belgske en daar zit als het goed is een 1000 cctje in.
Dus val je mooi buiten de boot "MAMS"
Mocht je toevallig willen weten of je onnodig veel geld uitgeeft, geef dan het motor nummer even door.
En pingelen kan ook nog ontstaan door overmatige koolafzetting in de verbrandings ruimte, maar ook daar is weer een hele simpele oplossing voor.
Verder is het prettig om te lezen dat mijn KENNIS gewaardeerd wordt.
Graag gedaan, rodeo
