Pagina 2 van 2

Geplaatst: di mei 16, 2006 11:07 am
door Okido
Ik heb me aangemeld voor het kampeerweekend, dus we houden dit nog even in het vat dat niet verzuurt. Kan ik eens wat R4-enthousiastelingen leren kennen.

Geplaatst: wo mei 17, 2006 12:41 am
door Rodeo-6
R4F6GTX Automaat schreef:Lood is nodig om de kleppen te koelen. Niet om te smeren; daar is de motorolie voor. Bij gebrek aan lood stelt men de kleppen iets ruimer om ze meer tijd te geven om te koelen. Koelen gebeurt op het moment als de klep gesloten is; warmte wordt weggeleidt door de kop>koeling
Uhhhh, lood toevoeging, vroeger in de benzine, was voor de klopvastheid van de benzine.
Wasssss dat dan ???
Zoek het maar op of zo.

Je hebt kleppen en klepgeleiders, voor wie dit leest, puzzel er maar mee, elementaire motoren techniek.

????Beekmans????

Verder is het zo "Koelen van een klep,gebeurt op het moment als de klep gesloten is"

baai rodeo

Geplaatst: wo mei 17, 2006 10:00 am
door jbeekmann
Rodeo-6 schreef:
R4F6GTX Automaat schreef:Lood is nodig om de kleppen te koelen. Niet om te smeren; daar is de motorolie voor. Bij gebrek aan lood stelt men de kleppen iets ruimer om ze meer tijd te geven om te koelen. Koelen gebeurt op het moment als de klep gesloten is; warmte wordt weggeleidt door de kop>koeling
Uhhhh, lood toevoeging, vroeger in de benzine, was voor de klopvastheid van de benzine.
Wasssss dat dan ???
Zoek het maar op of zo.

Je hebt kleppen en klepgeleiders, voor wie dit leest, puzzel er maar mee, elementaire motoren techniek.

????Beekmans????

Verder is het zo "Koelen van een klep,gebeurt op het moment als de klep gesloten is"

baai rodeo
Dat is nu precies wat ik bedoel... Het is niet op een forumpje uit te leggen. Er zijn veel factoren en meerdere verbanden tussen deze factoren.