klepspeling gas R4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Uhhhh, lood toevoeging, vroeger in de benzine, was voor de klopvastheid van de benzine.R4F6GTX Automaat schreef:Lood is nodig om de kleppen te koelen. Niet om te smeren; daar is de motorolie voor. Bij gebrek aan lood stelt men de kleppen iets ruimer om ze meer tijd te geven om te koelen. Koelen gebeurt op het moment als de klep gesloten is; warmte wordt weggeleidt door de kop>koeling
Wasssss dat dan ???
Zoek het maar op of zo.
Je hebt kleppen en klepgeleiders, voor wie dit leest, puzzel er maar mee, elementaire motoren techniek.
????Beekmans????
Verder is het zo "Koelen van een klep,gebeurt op het moment als de klep gesloten is"
baai rodeo
>> Doe mij maar een DAF <<
Dat is nu precies wat ik bedoel... Het is niet op een forumpje uit te leggen. Er zijn veel factoren en meerdere verbanden tussen deze factoren.Rodeo-6 schreef:Uhhhh, lood toevoeging, vroeger in de benzine, was voor de klopvastheid van de benzine.R4F6GTX Automaat schreef:Lood is nodig om de kleppen te koelen. Niet om te smeren; daar is de motorolie voor. Bij gebrek aan lood stelt men de kleppen iets ruimer om ze meer tijd te geven om te koelen. Koelen gebeurt op het moment als de klep gesloten is; warmte wordt weggeleidt door de kop>koeling
Wasssss dat dan ???
Zoek het maar op of zo.
Je hebt kleppen en klepgeleiders, voor wie dit leest, puzzel er maar mee, elementaire motoren techniek.
????Beekmans????
Verder is het zo "Koelen van een klep,gebeurt op het moment als de klep gesloten is"
baai rodeo
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!