klepspeling gas R4

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Okido
Contacteer:

Bericht: # 74223Bericht Okido »

Ik heb me aangemeld voor het kampeerweekend, dus we houden dit nog even in het vat dat niet verzuurt. Kan ik eens wat R4-enthousiastelingen leren kennen.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 74281Bericht Rodeo-6 »

R4F6GTX Automaat schreef:Lood is nodig om de kleppen te koelen. Niet om te smeren; daar is de motorolie voor. Bij gebrek aan lood stelt men de kleppen iets ruimer om ze meer tijd te geven om te koelen. Koelen gebeurt op het moment als de klep gesloten is; warmte wordt weggeleidt door de kop>koeling
Uhhhh, lood toevoeging, vroeger in de benzine, was voor de klopvastheid van de benzine.
Wasssss dat dan ???
Zoek het maar op of zo.

Je hebt kleppen en klepgeleiders, voor wie dit leest, puzzel er maar mee, elementaire motoren techniek.

????Beekmans????

Verder is het zo "Koelen van een klep,gebeurt op het moment als de klep gesloten is"

baai rodeo
>> Doe mij maar een DAF <<
jbeekmann

Bericht: # 74294Bericht jbeekmann »

Rodeo-6 schreef:
R4F6GTX Automaat schreef:Lood is nodig om de kleppen te koelen. Niet om te smeren; daar is de motorolie voor. Bij gebrek aan lood stelt men de kleppen iets ruimer om ze meer tijd te geven om te koelen. Koelen gebeurt op het moment als de klep gesloten is; warmte wordt weggeleidt door de kop>koeling
Uhhhh, lood toevoeging, vroeger in de benzine, was voor de klopvastheid van de benzine.
Wasssss dat dan ???
Zoek het maar op of zo.

Je hebt kleppen en klepgeleiders, voor wie dit leest, puzzel er maar mee, elementaire motoren techniek.

????Beekmans????

Verder is het zo "Koelen van een klep,gebeurt op het moment als de klep gesloten is"

baai rodeo
Dat is nu precies wat ik bedoel... Het is niet op een forumpje uit te leggen. Er zijn veel factoren en meerdere verbanden tussen deze factoren.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie