Pagina 2 van 3
Geplaatst: do mei 04, 2006 11:57 pm
door Folkert
Ik weet er wel een methode voor...
Succes, Folkert
Geplaatst: ma mei 08, 2006 9:26 am
door Flint
Aha... ik dacht zelf aan uitsluipen, inzetten, vastlassen. Met natuurlijk een "vast punt" voor de "schroeven" die in die "koker" (achterwielophanging) zitten...
Okee, het klinkt een beetje krom, ben dan ook (nog?) geen echte R4-monteur.
Folkert, zou je jouw methode willen delen ? Ik ben erg nieuwsgierig (en benieuwd of ik iets ben vergeten)...
Jan
Geplaatst: ma mei 08, 2006 11:02 pm
door Folkert
Flint schreef:Aha... ik dacht zelf aan uitsluipen, inzetten, vastlassen. Met natuurlijk een "vast punt" voor de "schroeven" die in die "koker" (achterwielophanging) zitten...
Okee, het klinkt een beetje krom, ben dan ook (nog?) geen echte R4-monteur.
Folkert, zou je jouw methode willen delen ? Ik ben erg nieuwsgierig (en benieuwd of ik iets ben vergeten)...
Jan
Die methode kan je volgen in het topic "goed opknappen"... (inkoppertje)
Op mn site staat ook nog een keer zoals bij mn AT heb gedaan, maar je kunt op het magazijn ook van die balkjes kopen, op maat maken, en er in lassen...
Geplaatst: di mei 09, 2006 9:07 am
door Flint
Bedankt

.
Balkjes zijn gekocht, worden hopelijk vandaag er in gezet.
Gat numero 1 is dicht !! Wielkast linksachter. Afsmeren moet nog gebeuren, en "Renault rouge" is gekocht (originele kleur

).
Geplaatst: di mei 09, 2006 9:58 am
door Folkert
Netjes hoor! Dan kan die dr weer tegen. Vergeet je gordel bevestiging niet.
Geplaatst: di mei 09, 2006 10:08 am
door Flint
Nou... Ik heb _toch_ geen gordels voor achterin, dus ...?
Laswerk is gedaan door Boke, je zal zijn werk wel meer zien binnenkort.
Geplaatst: di mei 09, 2006 10:10 am
door R4F6GTX Automaat
Gordels zijn anders geen overbodige luxe, zeker in een Renaultje...

Geplaatst: di mei 09, 2006 10:14 am
door Flint
Ik heb voorin wel gordels, dat dan weer wel.
Ik zal eens zien of ik dat gedeelte terug kan plaatsen... dan kan ik OOIT, indien nodig, gordels plaatsen daar.
Bedankt

!!
Geplaatst: di mei 09, 2006 12:47 pm
door Folkert
Flint schreef:Ik heb voorin wel gordels, dat dan weer wel.
Ik zal eens zien of ik dat gedeelte terug kan plaatsen... dan kan ik OOIT, indien nodig, gordels plaatsen daar.
Bedankt

!!
Staat ook lekker origineel, die bevestiging daar. Ik heb uit de oude de moer geslepen en er weer opgelast (aan de buitenkant)...
Geplaatst: di mei 09, 2006 10:33 pm
door Flint
De bevestigin zit er weer op ! Foto's volgen nog.
Verder is vervangen: binnen/bovenste gedeelte van het voorscherm (dus onder de motorkap). Morgen waarschijnlijk achterwiel 1. Hopelijk rij ik volgende week weer (inclusief APK)...
Geplaatst: wo mei 17, 2006 8:53 am
door Flint
Heeft iemand nog goede tips voordat ik de boel er uit ga slijpen (de achterwielophanging dan) ? Ik las e.e.a. over een "mal" maken 9zowel links als rechts), en zorgen dat de schroeven weer op de juiste plaats komen.
Maar als ik de balk wegslijp, en er voor zorg dat het nieuwe framedeel op precies dezelfde plek komt te zitten, kan er "in principe" toch niks mis gaan ??

Geplaatst: wo mei 17, 2006 8:57 am
door Roel van Pinxten
Je zou het kunnen doen zoals
hier.
Geplaatst: wo mei 17, 2006 10:36 am
door Flint
Hee, hardstikke bedankt ! *save*
Geplaatst: wo mei 31, 2006 5:42 pm
door Flint
Nog steeds bezig (na een kleine pauze).
Er lopen 3 of 4 (heb de R4 niet bij de hand nu) moeren en bouten door de zwingarm... heeft iemand hier de specificaties van ? Ik heb 2 setjes nodig (lins en rechts)...
Ze krijgt nieuwe heupen, laat ik het daar maar op houden.

Geplaatst: wo mei 31, 2006 11:20 pm
door Folkert
Flint schreef:Nog steeds bezig (na een kleine pauze).
Er lopen 3 of 4 (heb de R4 niet bij de hand nu) moeren en bouten door de zwingarm... heeft iemand hier de specificaties van ? Ik heb 2 setjes nodig (lins en rechts)...
Ze krijgt nieuwe heupen, laat ik het daar maar op houden.

M8 x "de lengte in millimeters"... Verder niets bijzonders. Die heeft de plaatselijke Doeland wel liggen...