wat is de bandenmaat voor AT velgen?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

brecht
Contacteer:

Bericht: # 72455Bericht brecht »

Willem,

zijn dit die velgen waarvan je ooit een plaatje hebt gepost, nog voordat ze behandeld waren? Toen moest ze ze nog stralen en spuiten...

Ze zijn i.i.g. hééééél mooi geworden!
Willem de Zwijger

Bericht: # 72459Bericht Willem de Zwijger »

Folkert schreef: Eh.. In mijn ogen is er door die rammelende speling tussen bouten en wiel geen sprake van centreren...
Op de wielmoeren zit een bolvormig vlakje, en op de velgen een komvormig vlakje, daarmee kan die velg toch maar op 1 manier vastzitten ? Zo werkt het toch ook voor een gewone velg ?
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een AT wielmoer gezien, heeft iemand daar een foto van ?
En heeft er nog iemand 6 ?
Willem de Zwijger

Bericht: # 72460Bericht Willem de Zwijger »

Brecht, voor het geval je ook overweegt om oude op te knappen, dit is gestraald en daarna gepoedercoat (ook wel moffelen genaamd, men brenge poeder op en daarna gaat de boel de oven in), dat kostte me 40 Euro per velg. En de velgen had ik voor 120 Euro per vier. En dan nog de velgendekseltjes...
Folkert

Bericht: # 72470Bericht Folkert »

Willem de Zwijger schreef:Op de wielmoeren zit een bolvormig vlakje, en op de velgen een komvormig vlakje, daarmee kan die velg toch maar op 1 manier vastzitten ? Zo werkt het toch ook voor een gewone velg ?
Bij velgen anders dan van een R4/R5 (zeg maar: normale wielen) zit het wiel gecentreerd door het grote gat in het midden van het wiel.
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een AT wielmoer gezien, heeft iemand daar een foto van ?
Dat is een kwestie van wachten: Er komt vanzelf een moment dat ik die roestige dingen van mijn viertje moet aanpakken. En dan mag je gevoegelijk aannemen dat er dan ook wel een foto van komt...
cees en jantine

Bericht: # 72474Bericht cees en jantine »

Folkert schreef:
Willem de Zwijger schreef: Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een AT wielmoer gezien, heeft iemand daar een foto van ?
Dat is een kwestie van wachten: Er komt vanzelf een moment dat ik die roestige dingen van mijn viertje moet aanpakken. En dan mag je gevoegelijk aannemen dat er dan ook wel een foto van komt...
zal je even voor zijn:
Afbeelding
de linkse heb ik van een sloop AT af gehaald, de rechtse zaten bij mijn velgen.en die heb ik erop zitten..denk dat de linkse eigenlijk beter zijn, want die vallen beter in de holling in het wiel.
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Folkert

Bericht: # 72479Bericht Folkert »

cees en jantine schreef:
Folkert schreef:
Willem de Zwijger schreef: Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een AT wielmoer gezien, heeft iemand daar een foto van ?
zal je even voor zijn:
Afbeelding
de linkse heb ik van een sloop AT af gehaald, de rechtse zaten bij mijn velgen.en die heb ik erop zitten..denk dat de linkse eigenlijk beter zijn, want die vallen beter in de holling in het wiel.
Precies! In mijn ogen mag je echt alleen de linkermoeren gebruiken! De rechter moeren centreren niet (zijn voor stalen wielen) en slopen je velg...

Gegroet, Folkert
Plaats reactie