wat is de bandenmaat voor AT velgen?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
Op de wielmoeren zit een bolvormig vlakje, en op de velgen een komvormig vlakje, daarmee kan die velg toch maar op 1 manier vastzitten ? Zo werkt het toch ook voor een gewone velg ?Folkert schreef: Eh.. In mijn ogen is er door die rammelende speling tussen bouten en wiel geen sprake van centreren...
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een AT wielmoer gezien, heeft iemand daar een foto van ?
En heeft er nog iemand 6 ?
-
Bij velgen anders dan van een R4/R5 (zeg maar: normale wielen) zit het wiel gecentreerd door het grote gat in het midden van het wiel.Willem de Zwijger schreef:Op de wielmoeren zit een bolvormig vlakje, en op de velgen een komvormig vlakje, daarmee kan die velg toch maar op 1 manier vastzitten ? Zo werkt het toch ook voor een gewone velg ?
Dat is een kwestie van wachten: Er komt vanzelf een moment dat ik die roestige dingen van mijn viertje moet aanpakken. En dan mag je gevoegelijk aannemen dat er dan ook wel een foto van komt...Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een AT wielmoer gezien, heeft iemand daar een foto van ?
- cees en jantine
zal je even voor zijn:Folkert schreef:Dat is een kwestie van wachten: Er komt vanzelf een moment dat ik die roestige dingen van mijn viertje moet aanpakken. En dan mag je gevoegelijk aannemen dat er dan ook wel een foto van komt...Willem de Zwijger schreef: Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een AT wielmoer gezien, heeft iemand daar een foto van ?

de linkse heb ik van een sloop AT af gehaald, de rechtse zaten bij mijn velgen.en die heb ik erop zitten..denk dat de linkse eigenlijk beter zijn, want die vallen beter in de holling in het wiel.
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Precies! In mijn ogen mag je echt alleen de linkermoeren gebruiken! De rechter moeren centreren niet (zijn voor stalen wielen) en slopen je velg...cees en jantine schreef:zal je even voor zijn:Folkert schreef:Dat is een kwestie van wachten: Er komt vanzelf een moment dat ik die roestige dingen van mijn viertje moet aanpakken. En dan mag je gevoegelijk aannemen dat er dan ook wel een foto van komt...Willem de Zwijger schreef: Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een AT wielmoer gezien, heeft iemand daar een foto van ?
de linkse heb ik van een sloop AT af gehaald, de rechtse zaten bij mijn velgen.en die heb ik erop zitten..denk dat de linkse eigenlijk beter zijn, want die vallen beter in de holling in het wiel.
Gegroet, Folkert