electrisch probleempje

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Michelke

Bericht: # 72033Bericht Michelke »

ok,

massakabel naar de carrosserie gemaakt en probleem opgelost.
Alleen brand er nog steeds geen dashboardverlichting, dus ik vermoed een kapot lampje. Binnenkort ff kijken.

groet
a-t-1

Re: electrisch probleempje

Bericht: # 72042Bericht a-t-1 »

Michelke schreef:Doe ik 't licht aan, brand het licht-indicatielampje niet.
Dit "klopt"! Renault heeft wel een dashboard geleverd met een plek voor het licht-indicatielampje, en ook het icoontje erin getekend, maar nooit de moeite genomen er daadwerkelijk een lampje achter te monteren, of zelfs maar een aansluiting ernaar te maken! :lol: Franse slag, zeg maar.

Als je perse wil dat 't lichtje brand, kun je er zelf een draadje op solderen en verbinden aan het juiste draadje van de kabelboom. :D Ergens anders op 't forum is een andere suggestie gedaan, iets met de schakeling van de mistlamp, die alleen spanning krijgt als 't licht aan is. (edit: zie hier)
Het makkelijkst is om naar het hendeltje te kijken waarmee je'm aanzet. (Of op de weg te kijken als 't donker is...)

De clignoteur-verklikker hoort 't wel te doen. Ik denk dat 't lampje stuk is. Makkelijk te vervangen, op voorraad bij 't magazijn. (Evt. een paar reserve kopen.) Succes!

Zijn met je nieuwe massakabel alle problemen opgelost? Dus ook het schommelen van de benzine meter met de clignoteur (mooi woord)?
Plaats reactie