Pagina 2 van 2

Geplaatst: zo mar 05, 2006 2:00 pm
door Mustangsally
Hugo schreef:
Mustangsally schreef:... de naven eruit te tikken..
Houd rekening met het plaatsen van nieuwe wiellagers: kunnen beschadigen bij het demonterden van de naaf...
Nieuwe lagers zijn al aanwezig, maar ik blijf het achterlijk vinden dat je de hele naven + lagers moet vernieuwen als je iets aan de remmen wilt doen.

Maar er zit dus blijkbaar niets anders op...?

Geplaatst: zo mar 05, 2006 7:09 pm
door Mustangsally
Zo dan....

Na flink doorpezen heb ik beide fusee's gedemonteerd. Natuurlijk waren de kogels met geen mogelijkheid los te krijgen ( en blijkbaar heeft iemand de grote hamer geleend, dus dat helpt ook al niet mee ). Gelukkig twee jaar geleden de kogels vervangen, dus de boutjes flink in de WD40 gezet en de hele kogels maar losgeschroefd.

Kogels van de stuurstangen zelfde verhaal, dus maar helemaal losgedraaid van de arm af. Wat een enorme vieze klus zeg, bah, bah.

Goed, we hebben nu dus twee fusee's inclusief remschoenen, wielremcilinder, alle kogels achterin de auto liggen, inclusief een doos met revisieset nieuwe remschoenen en nieuwe wielremcilinder en nieuwe wiellagers.

Vanwegde de enorme vieze vette klauwen dus maar geen foto's gemaakt, maar zodra ik op het werk alles schoongemaakt en gespoeld heb zal ik foto's maken en plaatsen.

Geplaatst: ma mar 06, 2006 11:53 am
door Willem de Zwijger
Er bestaan wel fijne kogeltrekkers voor, daarmee is het een vrij plezierig klusje.
En die kogels van de stuurstangen afhalen is toch vrij schoon werk ? Of zit dat bij jou onder het vet of zo ?
Trouwens, als je aan de stuurkogels zit moet je eigenlijk de auto laten uitlijnen want je krijgt dat nooit meer zoals het zat, met als gevolg dat de banden snel gaan slijten. Ik heb het met een schuifmaat geprobeerd op te meten en weer op de oude plek terug te zetten, maar als gevolg daarvan zit ik nu met een half versleten band.

Geplaatst: ma mar 06, 2006 4:40 pm
door Willem de Zwijger
Er bestaan wel fijne kogeltrekkers voor, daarmee is het een vrij plezierig klusje.
En die kogels van de stuurstangen afhalen is toch vrij schoon werk ? Of zit dat bij jou onder het vet of zo ?
Trouwens, als je aan de stuurkogels zit moet je eigenlijk de auto laten uitlijnen want je krijgt dat nooit meer zoals het zat, met als gevolg dat de banden snel gaan slijten. Ik heb het met een schuifmaat geprobeerd op te meten en weer op de oude plek terug te zetten, maar als gevolg daarvan zit ik nu met een half versleten band.