Pagina 2 van 3
Geplaatst: wo jan 25, 2006 8:58 pm
door Goof
barrybas schreef:soms is rond beter
wauw!!!!!!!!!!!!!
wat doe je aan de wielophanging met 150 Pk?
U bedoelt?
Geplaatst: di feb 07, 2006 12:02 am
door barrybas
van het rond? een oude reclame over jenever in een vierkante fles, wielkas gewijs
en wiel ophangingen en veering, ik heb een 1400 cc en merk dat hij in de bochten bij hoge snelheden nog al hangt en kan me voorstellen dat bij het vermogen dat jij gaat kweken de auto wel iets stugger geveert moet zijn, en zit hier zelf ook over te denken maar wat zijn daar de goede oplossingen, evt verlagen? andere dempers?
Geplaatst: di feb 07, 2006 12:21 am
door Bruutmans
Verstelbare Koni`s of Monroe met de juiste demping.
Geplaatst: di feb 07, 2006 10:26 am
door cees en jantine
dikkere stabilisator stangen voor en achter is al een heel verschil.
indien je nog geen stabilisator hebt aan de achterkant, dan scheelt het hebben ervan al een heel eind..
stapje verder is andere schokbrekers eronder, voorkant kan je standaard AT demper doen ofzo, achter monroe's bv.
Geplaatst: di feb 07, 2006 10:36 am
door R4F6GTX Automaat
Ben je niet bang dat je met de voorbanden de wielbakken raakt? Of hebben ze origineel echt zo'n hoop loze ruimte...
Geplaatst: di feb 07, 2006 2:20 pm
door koningozzo
R4F6GTX Automaat schreef:Ben je niet bang dat je met de voorbanden de wielbakken raakt? Of hebben ze origineel echt zo'n hoop loze ruimte...
Is inderdaad wel iets waar je aan zou moeten denken. Ik heb R5AT velgen die dus iets breder zijn en als ik enthousiast een bocht over een drempel neem hoor en voel ik ze schuren tegen de binnenkant.
Veel loze ruimte is er dus niet echt.
Geplaatst: di feb 07, 2006 2:59 pm
door Bruutmans
Alleen achter toch?
Moet je es met 2 handen de wielkuiprand vastpakken en dan met je eigen gewicht naar achter hangen.
Neem nu een drempel en ziezo

,bij slecht resultaat stap 1 herhalen,maar dan met vriendin op je nek

Geplaatst: di feb 07, 2006 8:36 pm
door Goof
Schuren aan de binnenzijde van de buitenschermen komt veel voor ja, maar niet tegen de binnenschermen (tenzij ze los hangen natuurlijk). Dat de wielen in de originele configuratie veel te veel ruimte hebben in de wielkasten lijkt me vrij evident. Dan ga voor de gein maar eens de wielkasten van een moderne auto aanschouwen...
Ik wil gewoon iets van 15-20 mm ruimte boven de band over houden als de schokdemper maximaal ingeveerd staat. Volgens mij kan er dan niet veel verkeer gaan. En als het verder allemaal op 10mm langs het binnenscherm kan sturen, dan vind ik het prima.
Geplaatst: di feb 21, 2006 11:18 am
door Roy2
Salut Goof
Hou ons op de hoogte van de vooruitgang. super project

succes !
Roy
Geplaatst: vr mar 03, 2006 10:04 pm
door 4tje
Zijn er al weer vorderingen in het project?
Geplaatst: za mar 04, 2006 12:48 am
door R4F6GTX Automaat
Goof, waar laat je dat chassis galvaniseren?
Geplaatst: za mar 04, 2006 9:57 am
door Goof
Overpelt bij de verzinkerij.
Heb geen concrete vorderingen te melden. Nog een paar andere dingen er tussendoor gehad. Me zus had der autootje totall loss gereden en ik ben met m'n eigen wagen bezig, die er overigens uit gaat voor een Laguna break.
Geplaatst: ma nov 20, 2006 9:02 pm
door GijSsie
heey goof,
het is inmiddels half november al vorderingen te melden???
Gegroet,
gijs
Geplaatst: di nov 21, 2006 1:58 pm
door Goof
Pff, der is sinds dat laatste bericht wel het e.e.a. gebeurt, maar ben inmiddels ook bezig met een nogal rigoreuse verbouwing aan m'n huis, dus het licht helemaal stil op het moment.
Geplaatst: di nov 21, 2006 3:50 pm
door jbeekmann
Jouw huis? Ben je weggegaan van de grote garage van je ouders?