32 mm carburateur

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 68927Bericht Bruutmans »

Ja idd die klep ja.
@ Willem de zwijgende man : Maar ik rij soms ook wel benzine hoor :wink:

Daarnaast had ik bij mijn vorige carb ook dat die wel reageerde met gas,heeft gewoon met de luchtstroom te maken toch.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Hugo
Berichten: 284
Lid geworden op: do apr 14, 2005 7:48 pm
Locatie: Dieren
Contacteer:

Bericht: # 68935Bericht Hugo »

Bruutmans schreef:...met de luchtstroom te maken toch.
Zeker, de lucht toevoer gesmoord, waardoor het mensel rijker wordt. Hierdoor ontsteekt het makelijker en starten we dus ook makelijker.
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 68936Bericht Bruutmans »

Blijft de vraag over waarom ze daar niet op reageert????
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 68939Bericht R4F6GTX Automaat »

Op benzine of op gas?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 68941Bericht Bruutmans »

Reageerd op beide niet!!
Daarom vind ik het zo raar ook,de klep gaat wel,maar toerental blijft zelfde.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 68944Bericht R4F6GTX Automaat »

Gaat de klep dan ook helemaal dicht?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 68945Bericht Bruutmans »

Nou helemaal durf ik niet te zeggen,tenminste als jij bedoeld dat ie echt alles afsluit.
Ik zie wel dat ie echt open staat en dan ook dicht gaat,allez misschien een ietsie niet,maar dan zou ze toch al moeten reageren toch?!
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
barrybas
Berichten: 97
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 2:39 pm

Bericht: # 69000Bericht barrybas »

ik heb een paar hele mooi plaatjes en beschrijvingen van de verschillende renault 5 carb's uit een mooi boekje. zal ze eens ff scannen pdf'en en er op zetten is voor iedereen wel handig volgens mij. bij mij werkt alles prima choke gas enz
renault 12, bigger not better
barrybas
Berichten: 97
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 2:39 pm

Bericht: # 69007Bericht barrybas »

ik heb alleen het probleem dat als ik zonder choke rij dat de auto soms een beetje inhoud onderin, en dat ik op volgas ook iets minder vermogen heb. ik heb de mengsel schroef iets bij gedraait dus iets meer bezine dit help wel iets maar heb nog niet volgas kunnen proberen. ga vanavond even een test ritje maken, vorige week kwam ik met choke op 155 en zonder op 145 ?!?!?! dus ben erg benieuwt hoe die nu gaat.
renault 12, bigger not better
barrybas
Berichten: 97
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 2:39 pm

Bericht: # 69008Bericht barrybas »

o ja kreeg als tip van een oude renault dealer, dat er kans is dat met dit koude weer en grote carb. de carb wel eens kan bevriezen en je dus tijdelijk vermogen kan verliezen, weten jullie daar iets over.

ik heb trouwens geen bezine retour en de carb verwarming ook nog niet aan gesloten, dit laatste zal ook wel helpen tegen de kou. maar ik wil er een afsluiter op zetten zodat ik er een beetje mee kan expirimenteren met of zonder verwarming zomer/winter.
renault 12, bigger not better
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 69015Bericht Willem de Zwijger »

Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik heb wel eens de verhalen gehoord. Als je carb bevriest houdt het heel ernstig op, niet een beetje inhouden.
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 69018Bericht cees en jantine »

barrybas schreef:o ja kreeg als tip van een oude renault dealer, dat er kans is dat met dit koude weer en grote carb. de carb wel eens kan bevriezen en je dus tijdelijk vermogen kan verliezen, weten jullie daar iets over.

ik heb trouwens geen bezine retour en de carb verwarming ook nog niet aan gesloten, dit laatste zal ook wel helpen tegen de kou. maar ik wil er een afsluiter op zetten zodat ik er een beetje mee kan expirimenteren met of zonder verwarming zomer/winter.
heb ik toevallig ook last van. als de motor warm is niet meer maar voor ie warm is(en dus de radiator) loopt ie als een natte krant en niet stationair enzo.. dat rijdt echt beroerd.
ook ik heb de carbvoet verwarming niet aangesloten.

en check ff of je geen benzinepomp moet hebben met een retour erop..
misschien krijgt ie niet te weinig brandstof maar te weinig lucht
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 69056Bericht Bruutmans »

Ha goed idee van dat PDf barry.

Zeg mensen ik mag dan misschien heel onnozel overkomen maar w.t.h. is "carbvoet verwarming" ????
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
barrybas
Berichten: 97
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 2:39 pm

Bericht: # 69100Bericht barrybas »

carburateur verwarming , is een aansluiting op de voet van de carb. aan je warmwatersysteem van je kachel, het water stroom door een holte in de voet heen en warmt daarmee het helezaakje op. warmere benzine dus betere verbranding.

Ik zou zeggen heo kouder de lucht hoe meer die uit kan zetten?!?!?! dus meer vermogen? daarom wil ik een afsluitertje er op bouwen om hiermee te kunnen spelen.

PDF wordt morgen denk ik, er staan twee 32 mm carb's in en de dubbele weber carb.
renault 12, bigger not better
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 69101Bericht Bruutmans »

barrybas schreef:Ik zou zeggen heo kouder de lucht hoe meer die uit kan zetten?!?!?! dus meer vermogen?.
Klopt niet helemaal hoor.
Is overigens het principe van de turbo.
Hoe meer koude lucht,hoe meer brandstof je in die ruimte kan proppen(koude krimpt),dus hoe meer brandstof hoe harder de knal en daarmee de slag,dus meer vermogen. :wink:
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Plaats reactie