Nou helemaal durf ik niet te zeggen,tenminste als jij bedoeld dat ie echt alles afsluit.
Ik zie wel dat ie echt open staat en dan ook dicht gaat,allez misschien een ietsie niet,maar dan zou ze toch al moeten reageren toch?!
ik heb een paar hele mooi plaatjes en beschrijvingen van de verschillende renault 5 carb's uit een mooi boekje. zal ze eens ff scannen pdf'en en er op zetten is voor iedereen wel handig volgens mij. bij mij werkt alles prima choke gas enz
ik heb alleen het probleem dat als ik zonder choke rij dat de auto soms een beetje inhoud onderin, en dat ik op volgas ook iets minder vermogen heb. ik heb de mengsel schroef iets bij gedraait dus iets meer bezine dit help wel iets maar heb nog niet volgas kunnen proberen. ga vanavond even een test ritje maken, vorige week kwam ik met choke op 155 en zonder op 145 ?!?!?! dus ben erg benieuwt hoe die nu gaat.
o ja kreeg als tip van een oude renault dealer, dat er kans is dat met dit koude weer en grote carb. de carb wel eens kan bevriezen en je dus tijdelijk vermogen kan verliezen, weten jullie daar iets over.
ik heb trouwens geen bezine retour en de carb verwarming ook nog niet aan gesloten, dit laatste zal ook wel helpen tegen de kou. maar ik wil er een afsluiter op zetten zodat ik er een beetje mee kan expirimenteren met of zonder verwarming zomer/winter.
Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik heb wel eens de verhalen gehoord. Als je carb bevriest houdt het heel ernstig op, niet een beetje inhouden.
barrybas schreef:o ja kreeg als tip van een oude renault dealer, dat er kans is dat met dit koude weer en grote carb. de carb wel eens kan bevriezen en je dus tijdelijk vermogen kan verliezen, weten jullie daar iets over.
ik heb trouwens geen bezine retour en de carb verwarming ook nog niet aan gesloten, dit laatste zal ook wel helpen tegen de kou. maar ik wil er een afsluiter op zetten zodat ik er een beetje mee kan expirimenteren met of zonder verwarming zomer/winter.
heb ik toevallig ook last van. als de motor warm is niet meer maar voor ie warm is(en dus de radiator) loopt ie als een natte krant en niet stationair enzo.. dat rijdt echt beroerd.
ook ik heb de carbvoet verwarming niet aangesloten.
en check ff of je geen benzinepomp moet hebben met een retour erop..
misschien krijgt ie niet te weinig brandstof maar te weinig lucht
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
carburateur verwarming , is een aansluiting op de voet van de carb. aan je warmwatersysteem van je kachel, het water stroom door een holte in de voet heen en warmt daarmee het helezaakje op. warmere benzine dus betere verbranding.
Ik zou zeggen heo kouder de lucht hoe meer die uit kan zetten?!?!?! dus meer vermogen? daarom wil ik een afsluitertje er op bouwen om hiermee te kunnen spelen.
PDF wordt morgen denk ik, er staan twee 32 mm carb's in en de dubbele weber carb.
barrybas schreef:Ik zou zeggen heo kouder de lucht hoe meer die uit kan zetten?!?!?! dus meer vermogen?.
Klopt niet helemaal hoor.
Is overigens het principe van de turbo.
Hoe meer koude lucht,hoe meer brandstof je in die ruimte kan proppen(koude krimpt),dus hoe meer brandstof hoe harder de knal en daarmee de slag,dus meer vermogen.