Pagina 2 van 2
Geplaatst: di nov 29, 2005 6:42 am
door brecht
Goed tips genoeg al dacht ik.
Wat ik ook al gezien heb, wat een goedkoop en msschien aantrekkelijk alternatief is maar mij absoluut niet aan te bevelen lijkt: glaswol in de motorruimte stoppen. Dat isoleert natuurlijk wel lekker, maar al die pluizen en dat fijne stof wat uiteindelijk echt wel in je motortje zal verdwijnen... Dat lijkt me niet ideaal.
Geplaatst: di nov 29, 2005 8:57 am
door maartenbokslag
Ja, mooie tips hoor!
Ik zal eens beginnen met anti dreun aan te brengen, glaswol vind ik verschrikkelijk spul, ik moet er niet aan denken dat het stof het interieur ingebazen wordt ...
Overal JEUK!!

Geplaatst: di nov 29, 2005 10:45 am
door Jantine
Geplaatst: do feb 16, 2006 12:57 pm
door Neeelz
Willem de Zwijger schreef: veel herrie straalt mi via de uitlaat de auto in, en dan praat je vrij snel over rigoreuze maatregelen.
Wat voor maatregelen zou je dan moeten nemen?
Is er dan nog verschil tussen oude en nieuwe viertjes: degene met de knalpot voorin en die met de knalpot achterin? Ik kan me voorstellen, dat een knalpot achterin "onderweg" meer lawaai geeft in de uitlaat, dat dan weer sterker doorstraalt naar het interieur.
Ik zou me kunnen voorstellen dat een knalpot voorin dan meer mogelijkheden voor isolatie biedt dan een knalpot achterin, maar ik kan het mis hebben.
Geplaatst: do feb 16, 2006 1:43 pm
door jbeekmann
Bij moderne auto's is de complete tunnel waar de uitlaat doorheen loopt geïsoleerd met een hittewerend en isolerend spulletje. Soort dikke laag bitumen met daaroverheen een soort glaswol afgedekt met een aluminiumlaagje.
Geplaatst: vr feb 17, 2006 12:08 pm
door barrybas
ik heb vorige maand een GTL uitlaat gemonteerd inpaats van een TL en nu hoor ik hem wel degelijk en eerst niet of nauwelijks.
een vriend van me had zijn fiat panda ook stil gemaakt door oude doeken
overal tussen te stoppen, ook naast zijn motor en uitlaatspruitstuk, lekker stil joh... tot de auto afbrande

Geplaatst: vr feb 17, 2006 12:48 pm
door Neeelz
Kortom een Tl uitlaat op je GTL schroeven en dan rij je lekker rustig?
Of is dat te simpel gedacht? (vast wel) Zal wel weer invloed hebben op je motorprestaties, denk ik.
Re: R4 stil en comfortabel maken?
Geplaatst: do aug 06, 2009 9:09 am
door Hanz
M.b.t. antidreunmatten lees ik alleen maar over die bitumendingen die je vast moet plakken. Daar ben ik niet zo voor i.v.m. de onvermijdelijke condens. Is er niet een alternatief dat je niet hoeft te plakken, bijvoorbeeld een vilten mat of iets anders vloerbedekkingsachtigs? Of werkt het pas als het vastgeplakt zit?
Hoe werkt die bitumenzut trouwens? Zorgt die ervoor dat de bodem minder trilt?