Pagina 2 van 9

Geplaatst: do nov 17, 2005 11:54 am
door -Trelleur-
Ziet er zeer fraai uit, het spuitwerk.
Het valt me op dat er een extra gaatje in het spatbord zit. Is dat voor een zijknipperlicht, met zo'n ruitvormig lampje? Ik ken dat alleen van Italiaanse R4s.

Geplaatst: do nov 17, 2005 12:56 pm
door Willem de Zwijger
Ja, inderdaad voor het knipperlichtje in Renault vorm. Het is een 1986 GTL die altijd in NL gelopen heeft, zaten ze daar niet standaard op ?

Geplaatst: do nov 17, 2005 1:03 pm
door -Trelleur-
Nee ik dacht 't niet? De 4tjes die ik heb gezien met die lampjes waren altijd uit Italie afkomstig, vreemd...

Geplaatst: do nov 17, 2005 1:10 pm
door Rinootje
Ik heb ook ooit een rode Gtl '80 gehad met deze knipperlichten.

Geplaatst: do nov 17, 2005 2:36 pm
door jbeekmann
Willem de Zwijger schreef:Ja, inderdaad voor het knipperlichtje in Renault vorm. Het is een 1986 GTL die altijd in NL gelopen heeft, zaten ze daar niet standeerd op ?
Ik heb een '86 GTL en die heeft ze niet...

Geplaatst: vr nov 18, 2005 1:45 pm
door Willem de Zwijger
Ik ben inmiddels met het voorlopig laatste werkstuk bezig: de motorkap. Hier kreeg ik een verschijnsel wat ik nog niet eerder had gehad: als de verf bijna op is en je laat de trekker even los om daarna weer te knijpen krijg een een 'fluim' van wat grove spettertroep die niet vlaktrekt. Wat kan dat in vredesnaam zijn ? Mijn beker wat echt goed schoon, het is geen troep die er al in zat.
En dan de volgende vraag: hoe krijg ik dit weer vlak ? Het gaat me te ver om de hele boel overnieuw te doen, ik wil alleen de onregelmatigheden weghebben. Nou werd er al gepraat over polijstmiddel, een collega van me zei: schuur de hele kap dof en strak met bv korrel 2000, en daarna een melkwitte vloeistof van 3M die je met een draaiende polijstkop uitpoetst. Kent iemand dit spul, tips en trics ?
Bruut, je had het over commandant, welke (nummer) zou jij hiervoor proberen ?

Geplaatst: vr nov 18, 2005 3:19 pm
door schoapke
misschien ook een tip op eerst naast het werk te spuiten ipv meteen er op.
ken wel een rose prut wat ze gebruiken bij rvs. heb ik wonderen mee gezien. zal eens vragen hoe dat heet.

Geplaatst: vr nov 18, 2005 3:26 pm
door Rinootje
Ik spuit mijn 4jte nu nog met bussen,maar hierbij heb je dit verschijnsel ook. Ik denk dat het te wijten valt aan drukverlies van lucht en vloeistof.

Mischien moet je als de beker begint te legen de druk nog wat opvoeren.

En dan nu de profi's onder ons!!!

Geplaatst: vr nov 18, 2005 4:45 pm
door jbeekmann
Misschien is al die hippe polijsttroep wel duurder dan een litertje nieuwe verf... Daarbij haal je ook weer wat van de laagdikte af. Ik zou dus opschuren en nog een keer spuiten als ik jou was.

Geplaatst: vr nov 18, 2005 8:48 pm
door Bruutmans
Willem de Zwijger schreef: schuur de hele kap dof en strak met bv korrel 2000, en daarna een melkwitte vloeistof van 3M die je met een draaiende polijstkop uitpoetst.
Hier heb ik al eens eerder over gesproken op het forum.
Als je je werkje opschuurt,word het dof(zoals je had met een enkele plek op je zijscherm),als je dit daarna weer oppolijst,glimt het weer even hard als de rest van je werkstuk.
Doe wel het hele stuk want als je enige oneffenheden hebt in je werk en je schuurt pak em beet een 5 cm in het vierkant dan zie je dat extreem goed als je het hele zwikje weer oppoetst.
Neem een sinaasappel en blijf op 1 plekje wrijven,daar word ze mooi glad en de rest blijft een maanlandschap,das het idee wat je dan krijgt.
Dus beter alles schuren dan en oppolijsten voor een echt goed resultaat.
Willem de Zwijger schreef:Kent iemand dit?.
Jazeker wel.
Das het spul dat wij gebruikten om het zaakje na afloop op te polijsten.
Doe je op een op luchtdruk aangedreven poetsschijf.
Hier heb je ook grijze van,die maakt dat het dan nog harder gaat glimmen,magnifiek spulleke.
Waar te verkrijgen,geen idee,als ik het in mijn handen heb weet ik het meteen.

Geplaatst: za nov 19, 2005 11:33 am
door Willem de Zwijger
Op de 3M website vond ik de verkoper voor Amsterdam, dus die ga ik eens met een bezoekje vereren.
Hier de kap:
Afbeelding
Maar als je beter kijkt:
Afbeelding

Geplaatst: za nov 19, 2005 8:33 pm
door Bruutmans
Ik kan het niet echt lekker zien omdat het ietwat reflecteert in de kap,maar hier komen de vragen.

Zijn dit die klodders die eruit kwamen gespat omdat je beker bijna leeg was?
Hier het waarom.
Als je beker tegen het eind aangaat en hoe goed je ook mengt er zal altijd dikte vormen onderin.
Doordat niet alles perfect voor het gaatje gaat liggen en eruit komt "hapt" ie af en toe lucht en dan glijd er nog wat verf naar beneden,komt ineens voor het gat en "flop" moet eruit en weer wat lucht en nog wat glijden en "ploep" weer een klots.

Als je de man van 3M te pakken krijgt,vraag die dan meteen om dat "klosje" dat rubberen tonnetje en die "sterretjes" die je erop kan plakken om te schuren,misschien krijg je er wel een paar,maak maar een verhaal van onder het mom van "de club" meerdere mensen ,bla bla spuiters bla bla,hahaha :wink:

Geplaatst: zo nov 20, 2005 1:40 am
door schoapke
moeten we zo onderhand niet naast een clubmagazijn ook niet een club-spuiterij hebben :roll:

:wink: 8)

Geplaatst: zo nov 20, 2005 9:31 am
door Bruutmans
Zou echt handig zijn. :wink:

Geplaatst: zo nov 20, 2005 10:11 am
door schoapke
en een club plaatwerkerij en en en en :wink: