Pagina 2 van 2
Geplaatst: za nov 12, 2005 10:47 pm
door roberto
Willem de Zwijger schreef:...en lekke koppakkingen zijn te wijten aan te hoog opgelopen temperatuur, dus een en ander zou makkelijk samen kunnen hangen...
of te lage temperatuur,wanneer het motorblok niet op bedrijfstemperatuur is, en het gas mengsel te rijk is door te veel gas te geven onstaat er onder de cylinderkop een zware explosie die een lekke koppakking kan veroorzaken dit komt doordat de afstand van cylinder en cylinderkop groter is bij koude toestand dan bij warme, als voorbeeld het natrekken van de cylinderkop bouten wanneer de cylinderkop verwijderd is geweest door het warmte verschil is de pakking samengeperst geweest
Geplaatst: ma nov 14, 2005 12:19 pm
door jbeekmann
Willem de Zwijger schreef:...en lekke koppakkingen zijn te wijten aan te hoog opgelopen temperatuur, dus een en ander zou makkelijk samen kunnen hangen...
Andersom is het ook goed mogelijk. Bij een lekke koppakking kan je (hete) uitlaatgassen door je koelsysteem blazen, daarvan raakt je motor weer oververhit.
Roberto, zou jij je eens willen voorstellen in de 'even voorstellen'-rubriek?
Geplaatst: ma nov 14, 2005 12:34 pm
door Vinkenoog
ok mogelijk is het probleem nu opgelost, zowel het warm lopen als het stilstaan zonder stroom. Gelukkig kwam een buurman met veel verstand van auto's even kijken toen ik de slangen los zou halen. HIj zag direct dat een riem te slap hing en vertelde dat de acuu dan niet goed zou laden en ook de fan niet aan zou slaan! hopelijk waren dat dus de twee vliegen in één klap.

ik weet zo niet hoe die riem heet. Maar bedankt voor alle tips. Het olieverbruik ben k nog niet achter maar hij lijkt geen lekke koppaking te hebben.

Geplaatst: ma nov 14, 2005 12:41 pm
door Vinkenoog
Geweldige site trouwens Beekman, dat stofhappen!
Geplaatst: ma nov 14, 2005 10:32 pm
door roberto
Hééé fijn dat het probleem is opgelost ,en dat het niet zo groot was.
Geplaatst: di nov 15, 2005 1:36 pm
door Willem de Zwijger
Dus resumerend: je waterpomp werd (bijna) niet aangedreven omdat de snaar naar de nokkenaspoeli te slap stond. De dynamo werd niet aangedreven omdat de waterpomp niet werd aangedreven en dus werd de accu niet geladen.
Omdat de waterpomp niet werd aangedreven liep de temperatuur te hoog op en ging het dashboard lampje branden.
Had je geen last van gefluit en gepiep door de slippende V-snaar ?
Geplaatst: di nov 15, 2005 2:12 pm
door jbeekmann
Vinkenoog schreef:Geweldige site trouwens Beekman, dat stofhappen!
Thanx!
Geplaatst: di nov 15, 2005 4:25 pm
door Vinkenoog
Ja! Ik had inderdaad last van een piepend geluid maar bracht dat niet met elkaar in verband

. Had ik er misschien ook nog bij moeten vertellen
