Pagina 2 van 2
Geplaatst: za aug 12, 2006 10:56 am
door nielszeven
dus de stuurstang maak je los bij de overbrenging en dan is ie flexibel genoeg om hem een stukje opzij te duwen?
bedankt voor de tip!
Geplaatst: vr aug 18, 2006 7:29 am
door peter smit
Hallo
Mee eens alleen de stuurstang loshalen!! Het is wel een gepruts en je moet er wel geduld voor hebben, goed kijken waar die langs kan en enkele slangen aan de kant drukken en dan plop je hem er zo uit!!
Groeten Peter
Geplaatst: wo aug 23, 2006 2:32 pm
door an3s
Rodeo-6 schreef:ja, klopt
spruitstukpakking kan je bij de volvo dealer halen van een volvo 340, wel ff oude meenemen voor de maat
Renault dealert heeft ze ook nog gewoon liggen, hoor.
Enne Emma, als je met je oude langs gaat bij Auto Electric aan de Bellweg dan kunnen ze je gelijk vertellen wat er loos is en wat dat gaat kosten. Alleen het startrelais in orde maken vragen ze echt niet meer dan 25 euro voor.
startmotor
Geplaatst: ma sep 11, 2006 3:33 pm
door Bauke Bos
Stuurstang los, beschermbeugel over de startmotor los, uitlaat los bij het spruitstuk, kabels los en hij moet er uit willen
Geplaatst: ma sep 11, 2006 9:09 pm
door Voormalig Steunpunt NO
Voor een spruitstukpakking hoef je echt niet naar de Volvo dealer hoor.
Ook binnen de club zijn er genoeg.
Steunpunt NO heeft meer dan 25 stuks op voorraad.
Nieuw voor 8 Euro per stuk.
mvg
Harry Velthuis
tel 0591 618696
Geplaatst: di sep 12, 2006 10:00 am
door Thijsio
Het spruitstuk hoeft niet los, inderdaad alleen de stuurstang, de motorsteun en natuurlijk de kabels.
Dan is het een soort ingewikkelde schuifpuzzel, maar moet het kunnen lukken.
Geplaatst: di sep 12, 2006 12:11 pm
door Boerammetje
Ik heb volgens mij nog nooit meer dan de stuurstang losgehaald inderdaad... maarreh: wat kan er nou helemaal stuk aan een bendix?
Geplaatst: di sep 12, 2006 2:09 pm
door nielszeven
haha...
Ik heb de startmotor vervangen. Wat los moest:
stuurstang, stukje tussen spruitstuk en uitlaat, beschermbeugel.
Ik heb alle kabels kunnen laten zitten, het was inderdaad een ingewikkelde schuifpuzzle. De klus was in 2 1/2 uur geklaard.
Bleek achteraf, dat degene die de accu had vervangen, allebei de snoeren op de minpool had aangesloten. ik dacht eerst, die weet het wel, dus ik doe ze precies zo terug, zonder na te denken.. blunder!!!
Nu goed bedraad en starten doet ie weer perfect.
De oude startmotor zal het dus niet aan gelegen hebben, maar ik heb wel wat meer inzicht gekregen onder de motorkap

Geplaatst: di sep 12, 2006 3:56 pm
door Roel van Pinxten
Je zult het niet geloven maar dat met die kabels is mij dus voor de vakantie ook overkomen.
Ik heb voor het monteren en demonteren van de startmotor wel alleen de koppelingskabel los gehad. Daarna had ik genoeg ruimte om de motor naar buiten de friemelen.
Geplaatst: di sep 12, 2006 9:34 pm
door ap
lang leve de 850 blokjes daar leg je de start motor zo tussen alles door op zijn plek. waarom wil toch iedereen GTL rijden?

Geplaatst: wo sep 13, 2006 10:52 pm
door nielszeven
grappig dat ik niet de enige ben! Ja alles moet eerst fout gaan he? dan weet je pas goed hoe t zit
Geplaatst: wo nov 26, 2008 11:07 pm
door Willem de Zwijger
Oud topic, maar ik kwam vandaag oog in oog met een GTL startmotor uitbouw, en het wilde mij niet te binnen schieten hoe dat zou moeten zonder het spruitstuk eraf te halen, dus heb eieren voor mijn geld gekozen. Moest ik wel even naar IJmuiden op en neer voor een nieuwe pakking, maar ja, je moet wat.
Ik had ook een zgn startmotor sleutel gekocht, zo'n 11/13 ringsleutel die eruit ziet alsof een sterke man hem krom heeft gebogen. Dat was wel een heel goed idee want de derde bout zat er nog in, en daar kun je anders nauwelijks bij (zeker niet als het spruitstuk er nog op zit lijkt me).
Ik lees hierboven dat je de beugel moet losdraaien aan de achterkant van de startmotor, daar heb ik dan blijkbaar niet goed naar gekeken. Zal er wel een krik onder het blok moeten?
Geplaatst: di dec 02, 2008 11:08 pm
door Rudolf2
Nee, dat hoeft niet; de beugel die je los draait zit tussen het motorblok en de steun van de koppelingskabel. Het houdt meer de koppelingskabel op z'n plek dan het motorblok.
Vooral de bovenste moer is nogal op de tast friemelen, maar het gaat wel.
Rudolf
Geplaatst: wo dec 03, 2008 8:05 am
door Willem de Zwijger
En gaat de startmotor er dan aan de v-snaarkant van het blok uit, of via de schutboord kant?
Geplaatst: wo dec 03, 2008 3:14 pm
door blanche
Ha Willem
Via het schutbord moet het lukken. Ik had al een tijdje een beschrijving op mn pc staan. Die heb ik wat aangepast en staat nu ook in het sleutelforum.