Startmotor uitbouwen - Help!
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: za jul 15, 2006 11:00 am
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: vr apr 14, 2006 10:42 am
- Locatie: Aalten
Renault dealert heeft ze ook nog gewoon liggen, hoor.Rodeo-6 schreef:ja, klopt
spruitstukpakking kan je bij de volvo dealer halen van een volvo 340, wel ff oude meenemen voor de maat
Enne Emma, als je met je oude langs gaat bij Auto Electric aan de Bellweg dan kunnen ze je gelijk vertellen wat er loos is en wat dat gaat kosten. Alleen het startrelais in orde maken vragen ze echt niet meer dan 25 euro voor.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
startmotor
Stuurstang los, beschermbeugel over de startmotor los, uitlaat los bij het spruitstuk, kabels los en hij moet er uit willen
- Voormalig Steunpunt NO
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
- Locatie: Weerdinge (Emmen)
- Boerammetje
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: za jul 15, 2006 11:00 am
haha...
Ik heb de startmotor vervangen. Wat los moest:
stuurstang, stukje tussen spruitstuk en uitlaat, beschermbeugel.
Ik heb alle kabels kunnen laten zitten, het was inderdaad een ingewikkelde schuifpuzzle. De klus was in 2 1/2 uur geklaard.
Bleek achteraf, dat degene die de accu had vervangen, allebei de snoeren op de minpool had aangesloten. ik dacht eerst, die weet het wel, dus ik doe ze precies zo terug, zonder na te denken.. blunder!!!
Nu goed bedraad en starten doet ie weer perfect.
De oude startmotor zal het dus niet aan gelegen hebben, maar ik heb wel wat meer inzicht gekregen onder de motorkap
Ik heb de startmotor vervangen. Wat los moest:
stuurstang, stukje tussen spruitstuk en uitlaat, beschermbeugel.
Ik heb alle kabels kunnen laten zitten, het was inderdaad een ingewikkelde schuifpuzzle. De klus was in 2 1/2 uur geklaard.
Bleek achteraf, dat degene die de accu had vervangen, allebei de snoeren op de minpool had aangesloten. ik dacht eerst, die weet het wel, dus ik doe ze precies zo terug, zonder na te denken.. blunder!!!
Nu goed bedraad en starten doet ie weer perfect.
De oude startmotor zal het dus niet aan gelegen hebben, maar ik heb wel wat meer inzicht gekregen onder de motorkap
-
- Berichten: 209
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 2:00 am
- Locatie: Nijmegen
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: za jul 15, 2006 11:00 am
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Oud topic, maar ik kwam vandaag oog in oog met een GTL startmotor uitbouw, en het wilde mij niet te binnen schieten hoe dat zou moeten zonder het spruitstuk eraf te halen, dus heb eieren voor mijn geld gekozen. Moest ik wel even naar IJmuiden op en neer voor een nieuwe pakking, maar ja, je moet wat.
Ik had ook een zgn startmotor sleutel gekocht, zo'n 11/13 ringsleutel die eruit ziet alsof een sterke man hem krom heeft gebogen. Dat was wel een heel goed idee want de derde bout zat er nog in, en daar kun je anders nauwelijks bij (zeker niet als het spruitstuk er nog op zit lijkt me).
Ik lees hierboven dat je de beugel moet losdraaien aan de achterkant van de startmotor, daar heb ik dan blijkbaar niet goed naar gekeken. Zal er wel een krik onder het blok moeten?
Ik had ook een zgn startmotor sleutel gekocht, zo'n 11/13 ringsleutel die eruit ziet alsof een sterke man hem krom heeft gebogen. Dat was wel een heel goed idee want de derde bout zat er nog in, en daar kun je anders nauwelijks bij (zeker niet als het spruitstuk er nog op zit lijkt me).
Ik lees hierboven dat je de beugel moet losdraaien aan de achterkant van de startmotor, daar heb ik dan blijkbaar niet goed naar gekeken. Zal er wel een krik onder het blok moeten?
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen