Pagina 2 van 2
Geplaatst: di apr 26, 2005 9:27 pm
door Rodeo-6
alles past, vroeg of laat.......

Geplaatst: di apr 26, 2005 9:33 pm
door R4F6GTX Automaat
Goh, eindelijk is ie eens origineel en niet na-aan-het-apen! Ga zo door!

Alles past
Geplaatst: di apr 26, 2005 9:51 pm
door Jan
Rodeo-6â„¢ schreef:alles past, vroeg of laat.......

Dit is een R5 GTT in onderdelen.
Geplaatst: di apr 26, 2005 11:00 pm
door Goof
BrůţųÅ â„¢ schreef:Ja ik zat ook al naar de foto te kijken,maar je kan die waterpomp toch ook weglaten? en dan die van de r4 zelf gebruiken?
Of zie ik dat fout?
Op de foto rechts zit dan dus de turbo,die hangt dan enigszins boven je uitlaat ongeveer plusminus.
Wat moet zo`n hele kop met toebehoren ongeveer ksoten eigenlijk?
En welke aanpassing heeft zoiets nodig?Qua slangen e.d en weet ik wat?
Een 1100 trubo,hahaha geweldig,wat een idee.
Als je erover begint te denken laat het niet meer los eerlijk gezegd,maar zo zal iedereen wel begonnen zijn aan een of ander "opleukend" project denk ik.
Zal ik nog eens wat zeggen.... Bekijk die GTT kop eens goed. En dan de r4 kop en dan de GTT kop weer en leg ze dan eens naast elkaar, drink 20 pils en zeg dan nog maar eens wat het verschil is.
Grotere kleppen waarschijnlijk, maar verder verrekte weinig denk ik zo.
Het monteren van een gtt kop kun je heel makkelijk houden. Als je het originele r4 uitlaatspruitstuk weet te gebruiken, dan hoef je je motor niet eens te verhogen. Inlaatspruitstuk van Gtt erop, intercoolertje monteren, paar slangen erbij en klaar is kees.
Geplaatst: di apr 26, 2005 11:47 pm
door R4F6GTX Automaat
Kees schreef je toch met een C ?
Geplaatst: wo apr 27, 2005 12:10 am
door Rik
vroeger wel, nu niet meer
Geplaatst: wo apr 27, 2005 10:15 am
door Willem de Zwijger
He Brutus, er zit wel een kleine adder onder het 1100 turbo gras: als je het lieve schattige GTL blok veel hoger belast dan waar het voor ontworpen is heb je groot kans dat het snel stuk gaat. Had je die website gezien van die jongen met de turbo in de peugeot 205 ? Na korte tijd de zuigers kapot...
Oftewel: zet een turbo op een blok wat er voor ontworpen is als je er wat langer van wilt genieten.
Geplaatst: wo apr 27, 2005 10:31 am
door jbeekmann
Na korte tijd de zuigers kapot...
Maar dat kwam niet door het blok hoor. Het mengsel was te arm a.g.v. de hoge turbodruk.

Geplaatst: wo apr 27, 2005 11:25 am
door Jan-San

Wie gaat het nu proberen?
Ik heb geen 1100 blok jammer genoeg...
Geplaatst: wo apr 27, 2005 7:48 pm
door Bruutmans
Ik loop slechts met het idee rond,het moet nog vaste vormen aannemen.
Dat zal wel zijn als ik met die kop in mijn handen sta,hahaha.
Zeg wat betreft dat te arme mengsel.
Heeft hij dan fout aan de co gehangen of hoe werkt dat dan weer?
Trouwens Goof.
Moet ik ook meteen de kop monteren na die 20 pils?

Geplaatst: wo apr 27, 2005 11:23 pm
door Goof
BrůţųÅ â„¢ schreef:
Trouwens Goof.
Moet ik ook meteen de kop monteren na die 20 pils?

Lijkt me wel een aanrade ja, heb je de dag erna dubbel koppijn.
