Pagina 2 van 2
Geplaatst: do feb 17, 2005 11:20 am
door R4F6GTX Automaat
Ho, is Pjotr ook kapot?
Geplaatst: do feb 17, 2005 2:18 pm
door jbeekmann
Neej
zaterdag sleuteldag R4 Cluppie .Daar moet ik dus heen met Pjotr, aangezien Blauwtje zondag pas gemaakt kan worden.
Geplaatst: do feb 17, 2005 3:13 pm
door R4F6GTX Automaat
Ah mooi, hou Pjotr nog maar efkes heel, dan kun je 'm nog altijd weggooien als we een dagje met jou en onze legertrucks gereden hebben
of je laat 'm ter plaatse liggen en we zagen het dak eraf en planten er coniferen in...

Geplaatst: di mar 08, 2005 2:51 pm
door jbeekmann
Blauwtje loopt nu wel 'normaal' maar heeft een wat rauwer geluidje dan voorheen...
Iemand slechte ervaringen met ontstoorde NGKtjes?
Geplaatst: do mar 31, 2005 2:58 pm
door jbeekmann
Ik heb zojuist bij Lasaulec vier Championnetjes besteld...
De man achter de balie was een bijzonder vriendelijke man die me vertelde dat hij eigenlijk altijd Champion meegeeft voor Franse auto's, NGK voor Japanse auto's en Bosch voor Duitse.
Toen ik vertelde dat ik een paar weken geleden NGK'tjes in mijn R4 had geschroefd kon hij me precies omschrijven wat nu mijn probleem was, nog voordat ik verder iets vertelde.
Dusss... die uitspraak van mij dat ik nooit meer Champion ga gebruiken is nu al weer ontkracht...
Als ze erin zitten horen jullie meer van me...
Geplaatst: do mar 31, 2005 4:30 pm
door -Trelleur-
NGK is dus inderdaad een Japans merk, zoals ik al dacht. Die indeling is daarom logisch. Er zijn ook uitzonderingen: in mijn 924 (Duits) zitten NGK BP7ES. Die worden beschouwd als de beste voor dat type auto, beter dan het equivalent van Bosch.
Heb je toevallig de Champion L92Y of L92YC? Die heb ik in mijn R4 (weet niet meer welke van de twee). Tot nu toe hebben ze het prima gedaan. De oude (Franse) bougies waren van EYQUEM, die zijn hier vast niet te koop.
Geplaatst: vr apr 01, 2005 11:18 am
door Willem de Zwijger
Geeft mooi aan hoe kritiek die ontsteking is. Ik bedoel, je zou toch denken wat kan in vredesnaam het verschil maken, het vonkt toch gewoon ? Maar je zit toch met karakteristieken van een vonk, en de subtiele verschilletjes tussen bougiemerken zorgen dat de een dan toch net iets anders doet dan de andere...ik heb nu NGK, maar volgende keer koop ik ook eens een setje Champions om te kijken wat het doet.
Geplaatst: vr apr 01, 2005 11:36 am
door Hanz
Willem de Zwijger schreef:Ik bedoel, je zou toch denken wat kan in vredesnaam het verschil maken, het vonkt toch gewoon ?
Ik vraag me ook af of het verschil tussen NGK, Champion en Bosch niet tussen de oren zit. Het gaat m.i. om kwaliteit van het materiaal (porselein, metaal) en electrodeafstand. Mij maak je niet wijs dat bijvoorbeeld NGK de bougies die je (vnl.) in een 4 stopt slechter maakt dan wat je, zeg, in een Toyota draait.
Of zie ik iets over het hoofd?
Geplaatst: vr apr 01, 2005 1:12 pm
door R4F6GTX Automaat
Vroegah waren championnen de beste kaarsen maar die tijd is over. Nu maken ze alleen nog maar troep op een ouwe naam, net als de Rolls Royce, je betaalt voor de naam en er zit een BMW motor in..
Geplaatst: ma apr 04, 2005 10:21 am
door jbeekmann
Nu maakt BMW wel hele fijne motoren....
Championnetjes zitten erin, maar moet nog even een nieuw luchtfilter en goed afstellen. Heb me gisteren vooral bezig gehouden met het vervangen van mijn uitlaat (middenpijp) en het vieren van mijn verjaardag.
Ik hou jullie op de hoogte.
Geplaatst: ma apr 04, 2005 10:23 am
door Hanz
jbeekmann schreef: Heb me gisteren vooral bezig gehouden met het vervangen van mijn uitlaat (middenpijp) en het vieren van mijn verjaardag.
Ik hou jullie op de hoogte.
van jouw verjaardagen?
gefeliciteerd dan maar (ook met je pijp)
Geplaatst: ma apr 04, 2005 10:25 am
door R4F6GTX Automaat
jbeekmann schreef:Nu maakt BMW wel hele fijne motoren....
Dat klopt, maar om nu een Rolls te betalen wat eigenlijk een BMW is, (ook wel duur maar niet zo erg) ...
Gefeliciteerd met oewe vejaadag
